Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Cariad: Softwarové potíže Volkswagenu přinášejí miliardové ztráty

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Filip
Filip 17 Březen, 2025

Miliardové propady navzdory rostoucím příjmům

Od svého vzniku v roce 2020 zaznamenal Cariad kumulativní ztrátu přes 7,5 miliardy dolarů. Paradoxně se příjmy divize ze softwarových licencí mezi lety 2022–2024 téměř zčtyřnásobily na 3,5 miliardy dolarů. Hlavní příčinou problémů jsou náklady na vývoj univerzální platformy pro elektromobily celého koncernu.

Dopady na produkci elektromobilů

Softwarové chyby přímo ovlivnily uvedení vlajkových modelů jako Porsche Macan Electric nebo Audi Q6 E-Tron. První verze systému v modelech ID.4 způsobovaly zamrzání displejů a kritiku uživatelů. Problémy vyvrcholily v roce 2023 výměnou vedení včetně technického ředitele.

Co je Level 4 autonomního řízení?

Jedním z cílů Cariadu je implementace Level 4 autonomie – systému, kde vozidlo zvládá jízdu bez zásahu řidiče ve vymezených oblastech. Tato technologie, klíčová pro konkurenceschopnost, se však stále opožďuje kvůli komplexnosti vývoje.

Restrukturalizace jako poslední záchrana

Volkswagen reaguje na krizi plánovaným propouštěním 27 % pracovníků Cariadu. Paralelně koncern omezil výrobu elektromobilů v Evropě po poklesu celkových prodejů o 2,3 % v roce 2024. Restrukturalizační plán zahrnuje i přesun části vývoje do Číny.

Důsledky pro evropskou elektromobilitu

Problémy Cariadu odhalují strategickou závislost automobilky na softwaru. Zpoždění ve vývoji ohrožuje plány na dostupný elektromobil Volkswagen ID. Every1. Konkurenti jako BMW mezitím loni dodali více elektrovozů než Audi a Mercedes dohromady.

Zdroj: insideevs.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

CATL baterie - ilustrační foto

CATL začíná stavbu největší španělské továrny na baterie. Přiváží 2000 pracovníků z Číny
Malá španělská vesnice se připravuje na příchod 2000 čínských inženýrů a techniků. Budou stavět největší továrnu na baterie v zemi za 4,1 miliardy eur. Místní říkají: "Jsme o roky pozadu, můžeme jen s...

Ilustrační foto

Tesla slibuje Full Self-Driving v Evropě už v roce 2026, regulátoři jsou skeptičtí
Tesla tvrdí, že nizozemský regulátor RDW se zavázal schválit systém Full Self-Driving do února 2026, což by otevřelo cestu pro autonomní řízení v celé EU. Úřad však tato tvrzení popírá a varuje před p...

Statistika elektromobilů

Elektromobilita v Česku má stále co dohánět. Lépe jsou na tom Poláci i Maďaři
Česká čísla překvapí: registrace elektromobilů vzrostly za deset měsíců roku 2025 o 31,8 % na 11 444 vozů. Jenže tržní podíl 5,6 % je stále tristní – trojnásobně pod průměrem EU. A teď pozor: v rámci ...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Z překážky se stala výhoda. Němci otevřeli elektromobilům cestu k výdělku 500 eur ročně

Dlouho kritizované dvojí zdanění u technologie V2G je pryč. Německý parlament odstranil hlavní ekonomickou bariéru, která bránila tomu,... >>

Evropané platí za technologii, kterou nemohou používat. Petice za Tesla FSD získává tisíce podpisů

Zatímco americký řidič projede s aktivním Tesla FSD téměř sedm milionů mil bez nehody, evropští majitelé elektromobilů za stejnou... >>

1007 km bez nabíjení: BMW iX3 překonalo svůj oficiální dojezd o 200 km

Elektrické SUV, které ujede víc než tisíc kilometrů? Nové BMW iX3 to dokázalo – ale za cenu, kterou byste v praxi nejspíš platit... >>

Renault odhalil elektrické kamiony s dojezdem 600 km a nabíjením za 45 minut

Francouzský výrobce představil nové elektrické nákladní vozy E-Tech T s rekordním dojezdem až 600 kilometrů. Revolučním řešením je... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Val-de-Reuil, FranceVal-de-Reuil, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Moers, GermanyMoers, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Vendenheim, FranceMundolsheim, France
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Charnock Richard, UKChorley, United Kingdom
12 míst • 150 kW
Hengersberg, GermanyHengersberg, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.