Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Kalkulačka výhodnosti placených tarifů

Zjistěte, kdy se vám vyplatí investovat do placeného tarifu pro nabíjení elektromobilu.

Kdy se vyplatí paušál za nabíjení elektromobilu?

Rozhodujete se, zda si pořídit paušální tarif pro nabíjení vašeho elektromobilu? Naše kalkulačka vám ukáže přesný bod zvratu, kdy se investice do měsíčního paušálu začne vyplácet. Porovnejte tarify od Tesla Supercharger, ČEZ, E.ON, PRE nebo Ionity a zjistěte, který nabídne největší úspory pro váš způsob jízdy.

Výpočet zohledňuje nejen cenu za kWh s paušálem versus bez paušálu, ale také vaši skutečnou spotřebu a plánované kilometry. Díky tomu získáte realistický odhad měsíčních úspor v korunách. Kalkulačka je ideální pro řidiče elektromobilů, kteří chtějí optimalizovat náklady na nabíjení a najít nejvýhodnější tarif pro své potřeby.

Výběr tarifu

Ceny a paušál

Cena bez paušálu
Cena při platbě paušálu
Výše měsíčního poplatku

Spotřeba vozu a plánované kilometry (volitelné)

Pro výpočet bodu zvratu v kilometrech
Pro výpočet celkových nákladů a úspory

Výsledky výpočtu

⚡

Bod zvratu

-- kWh

Paušál se vyplatí po nabití

🚗

V kilometrech

-- km

Při zadané spotřebě

💰

Úspora na kWh

-- Kč

S aktivním paušálem

🧮

Porovnání nákladů

Bez paušálu: -- Kč
S paušálem: -- Kč
Úspora: -- Kč

Detaily výpočtu

Základní cena: -- Kč/kWh
Cena s paušálem: -- Kč/kWh
Měsíční paušál: -- Kč
Plánované km/měsíc: -- km

Jak funguje výpočet?

Paušál se vyplatí, když úspora na ceně za kWh pokryje měsíční poplatek. Výpočet: Měsíční paušál ÷ (Základní cena - Cena s paušálem)

Počítám...

Nejčastější dotazy o paušálech za nabíjení elektromobilů

Jaké jsou výhody paušálních tarifů pro nabíjení elektromobilů?

Paušální tarify nabízejí předvídatelné měsíční náklady a často i výrazně nižší cenu za kWh. Pro pravidelné uživatele veřejného nabíjení mohou představovat úsporu až několik tisíc korun měsíčně. Navíc eliminují nutnost hlídat aktuální ceny a nabízejí komfort jednoduchého účtování.

Kdy se paušál nevyplatí?

Paušál se nevyplatí řidičům, kteří nabíjejí málo nebo převážně doma. Pokud vaše měsíční spotřeba na veřejných stanicích nepokryje bod zvratu vypočítaný naší kalkulačkou, je lepší zůstat u klasického účtování podle spotřeby.

Jak vypočítat úspory u paušálního tarifu?

Úsporu vypočítáte tak, že vynásobíte rozdíl mezi základní cenou a cenou s paušálem vaší měsíční spotřebou v kWh, a pak odečtete měsíční poplatek za paušál. Naša kalkulačka tento výpočet provede automaticky včetně přepočtu na kilometry podle spotřeby vašeho vozu.

Které paušální tarify jsou dostupné v České republice?

V Česku nabízejí paušální tarify zejména Tesla (Supercharger), ČEZ, E.ON, PRE a Ionity. Každý má odlišné podmínky, ceny a pokrytí. Tesla je ideální pro dálkové cestování, ČEZ a E.ON pokrývají širší síť včetně měst, zatímco Ionity se specializuje na rychlonabíjení na dálnicích.

Jaká je průměrná spotřeba elektromobilu na 100 km?

Průměrná spotřeba elektromobilů se pohybuje mezi 15-25 kWh/100 km v závislosti na velikosti vozu, stylu jízdy a podmínkách. Kompaktní vozy spotřebují kolem 15-18 kWh/100 km, středních třída 18-22 kWh/100 km a větší SUV 20-25 kWh/100 km. V zimě může spotřeba vzrůst až o 30%.

Lze kombinovat více paušálních tarifů?

Ano, mnoho řidičů kombinuje více paušálů podle svých potřeb - například Tesla Supercharger pro dálkové cesty a lokální tarif pro městské nabíjení. Důležité je spočítat si celkové náklady a porovnat je s jednotlivými tarify nebo kombinací bez paušálů.

Lze paušál platit jen omezenou dobu?

Ano, většina poskytovatelů nabízí měsiční tarify bez závazku. Lze si tedy zaplatit jen jeden měsíc a později tarif ukončit.

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Čínské elektromobily posilují v Evropě: Rekordní prodeje BYD a Xpeng

Evropský trh s elektromobily zažívá výrazný nárůst prodejů čínských značek. BYD a Xpeng v první polovině roku 2025 překonaly své... >>

Americké prodeje elektroaut v červenci skočily o 20 % – nadchází poslední šance na daňové úlevy

Červencové prodeje elektroaut ve Spojených státech vzrostly meziroční o 20 % a překonaly hranici 130 000 vozů. Tento dramatický nárůst... >>

Leapmotor překvapil svět: Z nuly na zisk za 10 let a tajemný nový model míří do Evropy

Čínský výrobce elektromobilů Leapmotor pokračuje v dynamickém růstu a v srpnu 2025 dosáhl rekordních 57 066 dodaných vozidel, což... >>

Fordův nový elektrický pick-up za 30 000 dolarů: Menší baterie, větší dostupnost

Ford připravuje revoluční elektrický pick-up za zhruba 30 000 dolarů, který vsadí na menší baterii a vyšší efektivitu. Využitím lithium... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Hamburg - Service Center, GermanyHamburg, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Winsen (Luhe), GermanyWinsen, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Constanța, RomaniaConstanța, Romania
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Val-de-Reuil, FranceVal-de-Reuil, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Genova North, ItalyGenova, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Milan, Italy - CarugateCarugate, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Schwandorf, GermanySchwandorf, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Pfungstadt, GermanyPfungstadt, Germany
15 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hartshead Moor, UK - WestboundBrighouse, United Kingdom
6 míst • 150 kW
Épinal, FranceÉpinal, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.