Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

EV novinky

Aktuální novinky ze světa elektromobility.  Denně aktualizované zprávy o elektromobilech, jejich výrobcích, nabíjeních apod.

Xiaomi překonalo půl milionu elektromobilů, YU7 poráží Teslu Model Y

2 Prosinec, 2025
Čínský technologický gigant Xiaomi dosáhl milníku 500 000 dodaných elektromobilů za necelých 20 měsíců. Jeho crossover YU7 v říjnu poprvé překonal v prodejích v Číně ikonický Tesla Model Y. Tržby z elektromobility dosáhly za třetí čtvrtletí 4,1 miliardy dolarů.
  • Číst dál o Xiaomi překonalo půl milionu elektromobilů, YU7 poráží Teslu Model Y

Vítej Německo: Zeekr vstupuje na trh s agresivní cenovkou a třemi modely

2 Prosinec, 2025
Dlouhé čekání je u konce a německý trh má nového, velmi ambiciózního hráče. Čínský Zeekr po dvou letech odkladů otevírá objednávky u našich sousedů a rovnou útočí na citlivá místa konkurence. Přiváží tři modely, bleskové nabíjení a cenu, která startuje překvapivě nízko. Má se Volkswagen a Mercedes začít bát?
  • Číst dál o Vítej Německo: Zeekr vstupuje na trh s agresivní cenovkou a třemi modely

Brusel otáčí: Spalovací motory mohou přežít rok 2035, připustil eurokomisař

2 Prosinec, 2025
Ještě nedávno to vypadalo jako hotová věc, dnes je vše jinak. Eurokomisař pro dopravu Apostolos Tzitzikostas potvrdil, že Brusel ustupuje tlaku a přehodnocuje zákaz prodeje aut se spalovacími motory po roce 2035. Německu se podařilo prosadit debatu o technologické otevřenosti. Znamená to záchranu klasických motorů?
  • Číst dál o Brusel otáčí: Spalovací motory mohou přežít rok 2035, připustil eurokomisař

Šéf Fordu řídil půl roku čínské auto. „Nejpokořující věc v životě"

2 Prosinec, 2025
Jim Farley si nechal dovézt Xiaomi SU7 z Šanghaje do Chicaga a po šesti měsících ho odmítá vrátit. Generální ředitel Fordu během posledního roku sedmkrát cestoval do Číny testovat konkurenci – a to, co zjistil, ho šokovalo. „Jejich technologie, náklady i kvalita jsou daleko před Západem," přiznává otevřeně. Ford nyní sází na kalifornský tajný tým a radikální změnu. Má ještě šanci?
  • Číst dál o Šéf Fordu řídil půl roku čínské auto. „Nejpokořující věc v životě"

CATL posiluje vedení na trhu baterií pro elektromobily s podílem 38,1 %

2 Prosinec, 2025
Čínský výrobce baterií CATL upevnil svou dominanci na globálním trhu baterií pro elektromobily s tržním podílem 38,1 procenta za prvních deset měsíců roku 2025. Spolu s konkurenčním BYD ovládají více než polovinu světového trhu.
  • Číst dál o CATL posiluje vedení na trhu baterií pro elektromobily s podílem 38,1 %

O elektromobily není zájem? Ano na Marsu, v Evropě však stoupá prodej o 34 %

2 Prosinec, 2025
Říjen 2025 přepsal pravidla evropského automobilového trhu. Škoda Elroq se stala nejprodávanějším elektromobilem kontinentu a poprvé v historii porazila Teslu Model Y v měsíčním žebříčku. Zatímco Tesla propadla téměř o polovinu, prodeje čistě elektrických aut v Evropě vzrostly o 34 procent. Ještě dramatičtější je celkový obraz: dvě třetiny všech nových aut už mají nějakou formu elektrického pohonu. Benzin a diesel dohromady tvoří jen 32 procent trhu. Debata o tom, jestli lidé elektromobily chtějí, je vlastně už za námi – čísla říkají jasné ano.
  • Číst dál o O elektromobily není zájem? Ano na Marsu, v Evropě však stoupá prodej o 34 %

Ex-stratég VW Michael Jost: Fyzika se nedá oklamat. Proč jsou vodík a e-paliva v autech slepou uličkou

2 Prosinec, 2025
Michael Jost, bývalý šéfstrateg automobilky Volkswagen, přináší jasnou vizi budoucnosti individuální dopravy. Podle něj jsou čistě elektrická vozidla jedinou efektivní cestou k dosažení klimatické neutrality. Vodík a syntetická paliva nemají v osobní dopravě místo a jejich diskuze zpomaluje nezbytnou transformaci, která vyžaduje odvahu a jednotný evropský plán.
  • Číst dál o Ex-stratég VW Michael Jost: Fyzika se nedá oklamat. Proč jsou vodík a e-paliva v autech slepou uličkou

Továrna Tesla Semi je téměř hotová. Výroba elektrických tahačů začne koncem roku 2025

1 Prosinec, 2025
V prosinci 2025 se Tesla intenzivně připravuje na zahájení sériové výroby elektrického tahače Semi v továrně u Gigafactory Nevada. Nejnovější zprávy naznačují, že výrobní linky jsou téměř připraveny, a odhalují zásadní designové a technické změny, včetně kybernetických světlometů a výrazně vylepšené aerodynamiky, která slibuje spotřebu pouhých 1,06 kWh na kilometr. Současně Tesla rozšiřuje týmy pro autonomní řízení FSD v Evropě a pro výrobu futuristického Cybercabu.
  • Číst dál o Továrna Tesla Semi je téměř hotová. Výroba elektrických tahačů začne koncem roku 2025

Li Auto hlásí šestý měsíc poklesu, Nio naopak roste o 76 %

1 Prosinec, 2025
Prosinec přinesl čínským výrobcům elektromobilů smíšené výsledky. Zatímco Li Auto zaznamenalo už šestý měsíc v řadě meziroční pokles dodávek, konkurenční Nio si připsalo silný růst 76,3 %. Klíčem k obratu pro Li Auto má být nový elektrický SUV model i6.
  • Číst dál o Li Auto hlásí šestý měsíc poklesu, Nio naopak roste o 76 %

Zeekr vstupuje na německý trh: Čínská značka míří na firemní flotily

1 Prosinec, 2025
Čínská prémiová značka Zeekr oficiálně zahajuje prodej v Německu od ledna 2026. Firma se zaměřuje především na firemní flotily a nabízí tři modely s cenami od 37.990 eur. Plánuje vybudovat síť 100 servisních center během šesti měsíců.
  • Číst dál o Zeekr vstupuje na německý trh: Čínská značka míří na firemní flotily

Pagination

  • 1
  • Následující stránka
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Xiaomi EV poprvé v zisku: Elektromobilita táhne rekordní tržby a dodávky

Čínský technologický gigant Xiaomi dosáhl v podzimním období roku 2025 významného milníku. Jeho inovativní podnikání, v čele s divizí... >>

Německá ekonomická mašinérie ztrácí motor: Propad v inovacích zasáhl i automobilový průmysl

oprvé od roku 2011 vypadlo Německo z první desítky nejinovátnějších zemí světa. Zatímco Čína prudce akceleruje a USA posilují svůj... >>

Tesla Robotaxi se otevírá veřejnosti, FSD míří k masovému přijetí

Tesla zpřístupnila Robotaxi veřejnosti v Austinu a Bay Area, což je klíčový milník autonomního řízení. Uživatelé iPhonů mohou nově... >>

Svolt zahájí dodávky semi-solid baterií v roce 2026: Vyšší dojezd a bezpečnost

Čínský Svolt Energy oznámil, že v roce 2026 zahájí sériové dodávky svých prvních semi-solid-state baterií. Tato technologie s... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Vesoul, FranceVesoul, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Weibersbrunn, GermanyWeibersbrunn, Germany
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Luçon, FranceLuçon, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Kleinostheim, GermanyKleinostheim, Germany
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bressanone, ItalyVarna, Italy
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.