Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

EV novinky

Aktuální novinky ze světa elektromobility.  Denně aktualizované zprávy o elektromobilech, jejich výrobcích, nabíjeních apod.

Německo a Česko vyhrály: EU zmírňuje zákaz spalováků. Francie a Volvo protestují

17 Prosinec, 2025
Evropská komise v úterý 16. prosince 2025 oficiálně zmírnila plánovaný zákaz prodeje nových automobilů se spalovacími motory od roku 2035. Místo původních 100% snížení emisí CO2 nově požaduje pouze 90% redukci oproti roku 2021. Tento politický ústupek přichází po intenzivním tlaku ze strany Německa, České republiky a dalších států – paradoxně však v době, kdy globální prodeje elektromobilů razantně rostou a ukazují, že technologie si cestu prosadí i bez legislativních příkazů.
  • Číst dál o Německo a Česko vyhrály: EU zmírňuje zákaz spalováků. Francie a Volvo protestují

Baterie budoucnosti z Číny: Třikrát výkonnější než v současných elektromobilech

17 Prosinec, 2025
Čínský výrobce baterií Welion New Energy oznámil dosažení energetické hustoty 824 Wh/kg v laboratorních testech solid-state baterií. Jde o nejvyšší hodnotu v odvětví, která výrazně překonává současné limity standardních lithium-iontových článků.
  • Číst dál o Baterie budoucnosti z Číny: Třikrát výkonnější než v současných elektromobilech

Čína povolila první elektromobily s autonomním řízením Level 3

16 Prosinec, 2025
Čínské ministerstvo udělilo historické povolení pro dva elektromobily s pokročilým autonomním řízením Level 3. Vozy Deepal SL03 a Arcfox Alpha S mohou jezdit bez dozoru řidiče na vybraných úsecích v Pekingu a Chongqingu.
  • Číst dál o Čína povolila první elektromobily s autonomním řízením Level 3

Konec nočních můr z hořících baterií? Stellantis si patentoval systém, který udusí oheň zevnitř

16 Prosinec, 2025
Požár elektromobilu je scénář, kterého se obávají řidiči i záchranáři. Hašení bývá složité, zdlouhavé a náročné na vodu. Co kdyby ale auto dokázalo nebezpečnou reakci zastavit samo, dřív než si posádka vůbec všimne kouře? Koncern Stellantis si právě nechal patentovat technologii, která by mohla tato rizika minimalizovat. Zapomeňte na pasivní ochranu – nový systém využívá bleskurychlé čepele a speciální pěnu, která zaleje baterii při prvním náznaku problému.
  • Číst dál o Konec nočních můr z hořících baterií? Stellantis si patentoval systém, který udusí oheň zevnitř

Ford otáčí kormidlo: Odepisuje 19,5 miliardy a zastavuje elektrický F-150

16 Prosinec, 2025
Detroit hlásí jeden z nejdražších strategických obratů v historii automobilismu. Sen o rychlé elektrifikaci Ameriky narazil na tvrdou realitu trhu. Ford dnes s okamžitou platností zastavuje výrobu své elektrické ikony F-150 Lightning a ruší plány na velká elektrická SUV. Automobilka přiznává porážku v segmentu, kde měla dominovat, a vrací se k tomu, co jí vydělává peníze. Co stojí za tímto radikálním řezem a jak to ovlivní evropský trh?
  • Číst dál o Ford otáčí kormidlo: Odepisuje 19,5 miliardy a zastavuje elektrický F-150

25 000 eur a 450 km: VW zahajuje ofenzivu levných elektromobilů modelem ID. Polo

16 Prosinec, 2025
Volkswagen posílá do finální fáze testů svůj plně elektrický nástupce legendárního Pola. Model ID. Polo, který by měl přinést dostupnou elektromobilitu do segmentu malých vozů, se právě teď důkladně prověřuje v různých klimatických podmínkách po celém světě, než zamíří na výrobní linky.
  • Číst dál o 25 000 eur a 450 km: VW zahajuje ofenzivu levných elektromobilů modelem ID. Polo

Konec tavení a chemikálií. BMW otevřelo první centrum, kde se baterie recyklují mechanicky

15 Prosinec, 2025
Představte si recyklaci baterií bez pecí žhavých na 1450 stupňů a bez nádrží plných agresivních chemikálií. Přesně to dnes začalo fungovat v bavorském Salchingu, kde BMW Group a společnost Encory spustily Kompetenční centrum pro recyklaci bateriových článků. Jejich mechanický proces, nazvaný přímá recyklace, dokáže zpracovat baterie s o 40 procent nižšími emisemi a o pětinu nižšími náklady než tradiční metody. Zatímco konkurence ještě přemýšlí, jak na to, BMW už posílá získané suroviny přímo zpět do výroby nových článků v nedalekém Parsdorfu. Cirkulární ekonomika baterií přestává být jen teorií.
  • Číst dál o Konec tavení a chemikálií. BMW otevřelo první centrum, kde se baterie recyklují mechanicky

Máte v garáži BYD? Automobilka vám právě zdarma prodloužila záruku na čtvrt milionu kilometrů

15 Prosinec, 2025
Tohle se v autoprůmyslu jen tak nevidí. Zatímco konkurence o životnosti baterií často jen mlží, BYD vykládá karty na stůl. S okamžitou platností navyšuje záruční limit u všech svých plug-in modelů na 250 000 km. A to nejlepší? Změna platí retroaktivně. Pokud už BYD vlastníte, váš vůz právě získal desítky tisíc kilometrů krytí navíc, aniž byste museli do servisu.
  • Číst dál o Máte v garáži BYD? Automobilka vám právě zdarma prodloužila záruku na čtvrt milionu kilometrů

Stejná velikost, o polovinu delší dojezd. Nové baterie bez grafitu míří k výrobcům aut

15 Prosinec, 2025
Americké firmy ohlásily zásadní posun ve vývoji baterií. Díky nové technologii dokázaly do stejně těžkého článku uložit výrazně více energie. Pro řidiče to znamená jediné: elektromobily by mohly ujet mnohem delší trasu bez nutnosti zvětšovat baterii. Technologie navíc výborně snáší letní vedra a je připravena pro stávající výrobní linky.
  • Číst dál o Stejná velikost, o polovinu delší dojezd. Nové baterie bez grafitu míří k výrobcům aut

Věda potvrzuje: Každých 10 % více elektromobilů zlepší ovzduší o 1,1 %. Výsledky jsou vidět nejen v Pekingu

15 Prosinec, 2025
Po desetiletích extrémního smogu čínská města konečně dýchají. Vědecké studie analyzující miliony jízd v Pekingu, Šanghaji a Šen-čenu přinášejí tvrdá data: elektromobily skutečně zlepšují kvalitu ovzduší tam, kde žijí lidé. Zatímco Norsko s téměř stoprocentní elektrifikací dopravy patří mezi nejčistší země Evropy, Čína s 50procentním podílem elektromobilů na trhu dokazuje, že změna je možná i ve velkých městech závislých na uhlí. Kolik přesně klesly emise a co z toho plyne pro česká města?
  • Číst dál o Věda potvrzuje: Každých 10 % více elektromobilů zlepší ovzduší o 1,1 %. Výsledky jsou vidět nejen v Pekingu

Pagination

  • 1
  • Následující stránka
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Ford v Kolíně ruší 3500 míst: Výroba elektromobilů přechází na jednu směnu

Automobilka Ford zahájila v německém Kolíně program dobrovolného odchodu, který má vést k redukci 3500 pracovních míst. Důvodem je... >>

Čína a Stellantis staví v Zaragoze továrnu na baterie za 11 miliard. Vytvoří přes 4000 míst

Čínský výrobce baterií CATL společně se Stellantisem oficiálně zahájili výstavbu obří továrny na baterie v Zaragoze. Gigafactory za 11... >>

CATL posiluje vedení na trhu baterií pro elektromobily s podílem 38,1 %

Čínský výrobce baterií CATL upevnil svou dominanci na globálním trhu baterií pro elektromobily s tržním podílem 38,1 procenta za prvních... >>

25 000 eur a 450 km: VW zahajuje ofenzivu levných elektromobilů modelem ID. Polo

První ze šesti nových elektrických modelů, které Volkswagen uvede v roce 2026, nese slavné jméno Polo. Elektrický nástupce legendy nabídne... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Lleida, SpainTorrefarera, Spain
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Vicolungo, ItalyVicolungo, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Biguglia, Korsika, FranceBiguglia, France
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Schleiz, GermanySchleiz, Germany
40 míst • 250 kW • ne-Tesla
Grandate, ItalyGrandate, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.