Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Český trh s elektromobily v roce 2025: Škoda dominuje, novinky Elroq, EV3 a Inster bodují

Ilustrační foto

Za první čtyři měsíce roku 2025 zažívá český trh s elektromobily výrazný růst. K 30. dubnu bylo v České republice provozováno více než 42 700 osobních bateriových elektromobilů kategorie M1. Mezi lednem a dubnem bylo nově registrováno 4 342 nových bateriových elektromobilů, což představuje meziroční nárůst o 129 %.

Růst registrací: Každý dvacátý nový vůz je elektromobil

V období leden až duben 2025 bylo v ČR registrováno celkem 80 912 nových osobních vozidel, přičemž bateriové elektromobily tvořily 5,4 % z tohoto počtu. To je třetí nejčastější volba zákazníků po benzínových (67,6 %) a naftových motorech (20,9 %). Následují plug-in hybridy (3,7 %) a vozy na LPG (2,4 %). Registrováno bylo i jedno vozidlo s vodíkovým palivovým článkem.

Co je bateriový elektromobil?

Obecná informace: Bateriový elektromobil (anglicky Battery Electric Vehicle, BEV) je vůz poháněný výhradně elektřinou uloženou v bateriích. Nabíjí se ze sítě nebo rychlonabíječek, nemá spalovací motor ani výfukové emise. Oproti hybridům či plug-in hybridům nevyužívá žádné fosilní palivo.

Škoda Elroq vede, Tesla klesá

Nejregistrovanějším elektrickým modelem se stal Škoda Elroq s 832 registracemi, následovaný modelem Škoda Enyaq (752 vozů) a Teslou Model Y (475 vozů). Z novinek se výrazně prosadily modely KIA EV3 (117 registrací) a Hyundai Inster (93 registrací).

Škoda zaznamenala meziroční růst o 418 %, čímž se stala tržní jedničkou s podílem 36,5 %. Tesla, která v minulém roce dominovala, si sice polepšila o 39 %, ale její tržní podíl klesl na 16,2 %. Výrazně rostl i Volkswagen, a to o 248 %.

Top 10 značek podle počtu nově registrovaných elektromobilů (1–4/2025)

  • Škoda – 1 584 vozidel (36,5 % trhu)
  • Tesla – 703 vozidel (16,2 % trhu)
  • Volkswagen – 362 vozidel (8,3 % trhu)
  • Hyundai – 255 vozidel
  • Kia – 173 vozidel
  • BMW – 166 vozidel
  • Mercedes-Benz – 148 vozidel
  • Volvo – 137 vozidel
  • Ford – 109 vozidel
  • MG – 91 vozidel

Dovoz ojetých elektromobilů

Ve stejném období bylo do Česka dovezeno 2 385 ojetých osobních bateriových elektromobilů, což tvoří 5,1 % trhu s ojetinami. To naznačuje rostoucí zájem nejen o nové, ale i o cenově dostupnější použité elektrické vozy.

Rozšíření i mimo osobní vozy

Bateriové pohony se začínají uplatňovat i v dalších kategoriích. V lednu až dubnu 2025 bylo registrováno také:

  • 317 lehkých užitkových elektromobilů (např. Mercedes-Benz, Renault, Maxus)
  • 36 nákladních elektromobilů (např. Mercedes-Benz, Toyota, Volvo)
  • 4 elektrobusy (Iveco Bus, MAN)

Význam dat a další vývoj

Obecná informace: Statistiky o registracích elektromobilů poskytují důležitý vhled do změn na trhu mobility. Sledování meziročního růstu, rozložení trhu a příchodu nových modelů umožňuje odhadovat směr dalšího vývoje bez nutnosti spekulace.

Aktuální údaje pocházejí z webu www.cistadoprava.cz, jehož provoz zajišťuje Centrum dopravního výzkumu s podporou Ministerstva dopravy a Pražské energetiky. Data vycházejí z evidence Ministerstva dopravy a Svazu dovozců automobilů.

Zdroj: cistadoprava.cz

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 9 Květen, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Aito M8 BEV: Nový hráč na poli elektrických SUV zahajuje předprodej

Čínský výrobce Aito, podporovaný společností Huawei, spustil předprodej čistě elektrické verze svého modelu M8. Vůz s dojezdem až 705... >>

Itálie schválila stavbu nejdelšího visutého mostu světa za 13,5 miliardy eur – spojí Sicílii s pevninou

Po více než 50 letech plánování a několika zrušených pokusech Itálie definitivně schválila stavbu Messinského mostu přes průliv mezi... >>

Xpeng G6 2025: Revoluce v nabíjení za 41 310 dolarů dorazila do Thajska

Čínský výrobce Xpeng právě představil aktualizovaný elektromobil G6 v Thajsku s přelomovou 5C ultra-rychlou technologií nabíjení. Baterie... >>

BMW iX3 2025: Revoluční dojezd 800 km a rychlé nabíjení mění trh

V srpnu 2025 vstupuje BMW na čínský trh s novou generací iX3, která přináší přelomové technologie. S kapacitou baterie 85 kWh a dojezdem... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Sisteron, FranceSisteron, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Krško, SloveniaKrškem, Slovenia
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Waldlaubersheim, GermanyWaldlaubersheim, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Barberino di Mugello, ItalyBarberino di Mugello FI, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Eschborn - Ginnheimer Straße, GermanyEschborn, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wismar, GermanyWismar, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Mondovì, ItalyMondovì, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Saint-Dié-des-Vosges, FranceSaint-Dié-des-Vosges, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Sarzana, Italy - La SpeziaSarzana SP, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Trento, ItalyTrento, Italy
10 míst • 150 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.