Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Čína investuje miliardy do výzkumu a vývoje pevných baterií

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 29 Květen, 2024

Významná investice do budoucnosti

Čína se rozhodla investovat přibližně 6 miliard jüanů, což odpovídá 820 milionům dolarů, do výzkumu a vývoje pevných baterií. Tato investice je součástí širší iniciativy, která má za cíl posunout zemi na špičku v oblasti elektromobility. Podle zprávy zveřejněné v China Daily bude tato finanční podpora směřovat k několika klíčovým projektům.

Podpora pro přední výrobce baterií

Mezi příjemci této podpory jsou přední výrobci baterií jako Contemporary Amperex Technology Co Ltd (CATL) a dodavatel společnosti Nio, WeLion. Tito výrobci se zaměří na sedm projektů spojených s technologií pevných baterií. WeLion již dříve představila svou ultra-dlouho výdržnou baterii na výroční akci společnosti Nio, kde byl uveden model sedan ET7. Velké rozšíření této technologie je plánováno na červenec tohoto roku.

Zapojení automobilových gigantů

Kromě výrobců baterií se do této iniciativy zapojí také automobilky jako BYD, FAW Group, SAIC Motor a Zhejiang Geely Holding Group. SAIC Motor nedávno oznámila, že začne s masovou výrobou pevných baterií do roku 2026. Tento krok je součástí širší strategie těchto společností stát se lídry v oblasti elektromobility.

Pokrok v technologii

Tento krok následuje po oznámení značky Hyper od společnosti GAC Aion v dubnu, kdy dokončila výzkum a vývoj pevných baterií, které budou debutovat v modelech Hyper v roce 2026. Zdroje z China Daily uvádějí, že iniciativa byla zahájena začátkem tohoto roku s cílem podpořit osm až devět projektů, včetně polymerových a sulfidových baterií.

Budoucnost elektromobility

Ačkoli počet projektů může být nakonec snížen na sedm, CATL, největší světový výrobce EV baterií, pravděpodobně obdrží podporu pro dva z těchto projektů. Tato masivní investice ukazuje závazek Číny k rozvoji pokročilých technologií a její ambici stát se globálním lídrem v oblasti elektromobility.

Zdroj: electric-vehicles.com

Mohlo by vás zajímat

Elektromotor v elektromobilu

Revoluce pod kapotou: Němci našli recept, jak se u elektromobilů zbavit závislosti na vzácných kovech
Noční můra automobilek v podobě drahých a nedostupných surovin se může rozplynout. Inženýři představili unikátní platformu, která dokáže z elektromotorů zcela vymazat vzácné zeminy. Nová technologie s...

Ford Capri | zdroj: fordpresskits.com

Ford v Kolíně ruší 3500 míst: Výroba elektromobilů přechází na jednu směnu
Automobilka Ford zahájila v německém Kolíně program dobrovolného odchodu, který má vést k redukci 3500 pracovních míst. Důvodem je nízká poptávka po jejich elektrických modelech Explorer a Capri, což ...

GAC Aion V | zdroj: gacgroup.com

Jak obejít evropská cla na čínské elektromobily? GAC to zkouší přes Rakousko
Zatímco Evropská unie zavádí cla až 35 procent na čínské elektromobily, výrobce GAC našel způsob, jak se jim vyhnout. V rakouském Grazu začal vyrábět SUV Aion V v továrně Magna Steyr – stejné, kde ješ...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Tesla otevírá největší Supercharger na světě: 168 stání a plná soběstačnost

Tesla v Kalifornii otevřela svůj dosud největší Supercharger s rekordními 168 nabíjecími stáními. Tento gigantický projekt, kompletně... >>

Česko vyjednalo odklad CO2 daně na paliva. Pak řeklo ne. Proč?

Evropská unie po dramatickém nočním vyjednávání schválila snížení emisí o 90 procent do roku 2040. Česko hlasovalo proti, přesto plán... >>

XPENG sází na Evropu: Čínský výrobce rozšiřuje lokální produkci

Čínský výrobce elektromobilů XPeng výrazně posiluje svou mezinárodní strategii, s ambicí stát se globálním lídrem. Klíčovým krokem... >>

Citroën ë-C3 v Rakousku srovnává cenu s benzinem: Akce s 8letou zárukou

Během podzimní "Black Week" v Rakousku Citroën poprvé nabízí svůj elektrický model ë-C3 za cenu srovnatelnou s benzinovým protějškem. Za... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Vado Ligure, ItalyVado Ligure (SV), Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Carsoli Oricola, ItalyOricola, Italy
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Padova, Italy - Padova NorthPadova, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Friedrichsdorf, GermanyFriedrichsdorf, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Gulsvik, NorwayFlå, Norway
22 míst • 150 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.