Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Čína investuje miliardy do výzkumu a vývoje pevných baterií

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 29 Květen, 2024

Významná investice do budoucnosti

Čína se rozhodla investovat přibližně 6 miliard jüanů, což odpovídá 820 milionům dolarů, do výzkumu a vývoje pevných baterií. Tato investice je součástí širší iniciativy, která má za cíl posunout zemi na špičku v oblasti elektromobility. Podle zprávy zveřejněné v China Daily bude tato finanční podpora směřovat k několika klíčovým projektům.

Podpora pro přední výrobce baterií

Mezi příjemci této podpory jsou přední výrobci baterií jako Contemporary Amperex Technology Co Ltd (CATL) a dodavatel společnosti Nio, WeLion. Tito výrobci se zaměří na sedm projektů spojených s technologií pevných baterií. WeLion již dříve představila svou ultra-dlouho výdržnou baterii na výroční akci společnosti Nio, kde byl uveden model sedan ET7. Velké rozšíření této technologie je plánováno na červenec tohoto roku.

Zapojení automobilových gigantů

Kromě výrobců baterií se do této iniciativy zapojí také automobilky jako BYD, FAW Group, SAIC Motor a Zhejiang Geely Holding Group. SAIC Motor nedávno oznámila, že začne s masovou výrobou pevných baterií do roku 2026. Tento krok je součástí širší strategie těchto společností stát se lídry v oblasti elektromobility.

Pokrok v technologii

Tento krok následuje po oznámení značky Hyper od společnosti GAC Aion v dubnu, kdy dokončila výzkum a vývoj pevných baterií, které budou debutovat v modelech Hyper v roce 2026. Zdroje z China Daily uvádějí, že iniciativa byla zahájena začátkem tohoto roku s cílem podpořit osm až devět projektů, včetně polymerových a sulfidových baterií.

Budoucnost elektromobility

Ačkoli počet projektů může být nakonec snížen na sedm, CATL, největší světový výrobce EV baterií, pravděpodobně obdrží podporu pro dva z těchto projektů. Tato masivní investice ukazuje závazek Číny k rozvoji pokročilých technologií a její ambici stát se globálním lídrem v oblasti elektromobility.

Zdroj: electric-vehicles.com

Mohlo by vás zajímat

Ilustrační foto

Tesla slibuje Full Self-Driving v Evropě už v roce 2026, regulátoři jsou skeptičtí
Tesla tvrdí, že nizozemský regulátor RDW se zavázal schválit systém Full Self-Driving do února 2026, což by otevřelo cestu pro autonomní řízení v celé EU. Úřad však tato tvrzení popírá a varuje před p...

BMW iX3 - zdroj: www.press.bmwgroup.com

1007 km bez nabíjení: BMW iX3 překonalo svůj oficiální dojezd o 200 km
Elektrické SUV, které ujede víc než tisíc kilometrů? Nové BMW iX3 to dokázalo – ale za cenu, kterou byste v praxi nejspíš platit nechtěli. Žádná klimatizace, žádné dálnice, jen pomalá jízda po vedlejš...

Ilustrační foto

Google Gemini nahrazuje asistenta v Android Auto ve 250 milionech aut
Google spouští globální nasazení umělé inteligence Gemini do systému Android Auto. Nový AI asistent dokáže překládat zprávy, vyhledávat adresy v e-mailech a najít nabíjecí stanice pro elektromobily po...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Tesla Supercharger v Česku: Hlasování otevírá nové možnosti. O přízeň bojují Vary, Znojmo i Tábor

Minulé hlasování přineslo vytouženou stanici do Svitav, nyní má česká komunita další šanci vzít plánování do vlastních rukou. Tesla... >>

Nvidia má problém? Čínská automobilka začíná prodávat čipy, které ji mají konkurovat

Zatímco Nvidia odkládá uvedení nového čipu Thor, čínské Nio už dodává vlastní řešení a hledá zákazníky. Čip Shenji NX9031... >>

Rána pro konkurenci, radost pro řidiče. MG4 Electric v Česku startuje na 589 900 Kč

Dlouho to vypadalo jako sen, teď je to realita. Plnohodnotný elektrický hatchback za cenu pod 600 tisíc korun vstupuje na český trh. MG... >>

Xpeng X9 EREV: 1602 km dojezd a 800V nabíjení mění pohled na MPV

Xpeng 20. listopadu oficiálně uvede na trh svůj plug-in hybridní MPV X9 EREV. Sedmimístný vůz zaujme kombinovaným dojezdem 1602 km a 800V... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Mercato San Severino, ItalyMercato San Severino, Italy
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
(EV OTM) - Matrix, UKChorley, United Kingdom
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Skarnes, NorwaySkarnes, Norway
16 míst • 150 kW • ne-Tesla
Lutterberg, GermanyStaufenberg-Lutterberg, Germany
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Fürstenfeldbruck, GermanyFürstenfeldbruck, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.