Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Jeep představuje svůj první elektromobil a Ford bojuje s finančními ztrátami

Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 31 Květen, 2024

Jeep představuje svůj první elektromobil

Společnost Jeep nedávno představila produkční verzi svého prvního elektromobilu, model 2024 Wagoneer S. Tento nový vůz byl odhalen na mediální akci v New Yorku a jeho cena začíná na 71 995 dolarech, včetně poplatků za doručení. Jeep Wagoneer S by měl být dostupný již na podzim tohoto roku.

Model 2024 Jeep Wagoneer S je významným krokem pro značku, která se dosud zaměřovala především na terénní vozidla s klasickým spalovacím motorem. Přechod k elektromobilům je součástí širší strategie společnosti směřující k udržitelnosti a snížení emisí.

Ford čelí finančním ztrátám

Na druhé straně automobilového spektra se společnost Ford potýká s výraznými finančními ztrátami ve své divizi elektromobilů. Německý DW zveřejnil informaci, že Ford letos zaznamenal ztrátu 5,5 miliardy dolarů v této oblasti. Přesto má Ford v plánu uvést na trh nový cenově dostupný elektromobil.

S rostoucí konkurencí ze strany čínských výrobců, jako je BYD, které již nabízí elektromobily za méně než 10 000 dolarů, stojí americké automobilky před výzvou snížit ceny svých vozidel. Pro masové přijetí elektromobilů je klíčové, aby jejich ceny byly srovnatelné nebo nižší než ceny vozidel s klasickým spalovacím motorem.

Výzvy pro americké výrobce

Pro americké výrobce elektromobilů, jako je Ford, je nyní zásadní najít způsoby, jak snížit výrobní náklady a nabídnout cenově dostupné modely široké veřejnosti. Doba, kdy si elektromobily kupovali pouze nadšenci a ekologicky smýšlející lidé, je pryč. Nyní je třeba zaměřit se na průměrného spotřebitele a jeho potřeby.

Ford a další výrobci musí přemýšlet o inovacích ve výrobním procesu a hledat nové materiály a technologie, které by mohly snížit náklady. Pouze tak mohou dosáhnout masového přijetí svých elektromobilů na trhu.

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Proč Tesla v Číně padá? 6 měsíců propadů odhaluje šokující trend

Tesla zažívá v Číně nejhorší období za poslední roky. Prodeje v srpnu 2025 klesly o 10 % a celkově už šestý měsíc za sebou vykazují... >>

Nový světový rekord: Elektromobil YANGWANG U9 dosáhl neuvěřitelné rychlosti 472,41 km/h

Německý testovací okruh v Papenburgu se stal svědkem historického okamžiku. Prémiová značka automobilky BYD, YANGWANG, zde posunula hranice... >>

LFP nebo NMC baterie? Proč byste měli znát rozdíl před nákupem elektromobilu

Nevíte, proč Tesla u některých modelů doporučuje nabíjet na 100 % a u jiných jen na 80 %? Rozdíl je v chemickém složení baterie. LFP... >>

NIO Inc. překonává rekordy: 31 305 dodávek v srpnu a ONVO L90 jako nový fenomén

Čínská společnost NIO Inc. dosáhla v srpnu 2025 rekordních 31 305 dodávek elektromobilů napříč všemi třemi značkami. Největší... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Praha- ZličínPraha 5, Czech Republic
Sulzbach, GermanySulzbach (Taunus), Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Neumünster, Germany - Freesen CenterNeumünster, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Imperia, ItalyImperia, Italy
10 míst • 150 kW • ne-Tesla
Barsbüttel, GermanyBarsbüttel, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Torrent Northbound, SpainTorrent, Spain
2 míst • 150 kW
Mandelieu-la-Napoule, FranceMandelieu-la-Napoule, France
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
Genova North, ItalyGenova, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Carsoli Oricola, ItalyOricola, Italy
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Nola, ItalyNola (NA), Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.