Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Li Auto zrychluje: Nové modely každé 2 roky a expanze do Evropy

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Miriam
Miriam 19 Listopad, 2025

Revoluce v čínské elektromobilitě: Li Auto mění pravidla hry

Čínský výrobce elektromobilů Li Auto prochází zásadní transformací. Během třídenní strategické schůzky v polovině října společnost přiznala zpomalení prodejů a rozhodla se radikálně změnit svůj přístup k vývoji vozů i expanzi na zahraniční trhy. Místo dosavadních čtyřletých cyklů pro nové platformy bude nyní uvádět nové modely každé dva roky.

Xiaomi jako nečekaný konkurent

Společnost otevřeně přiznala, že podcenila nástup konkurence od Xiaomi. SUV model YU7 od tohoto technologického giganta výrazně zintenzivnil konkurenci na čínském automobilovém trhu. Li Auto nyní zvažuje vytvoření nezávislého vývojového systému, podobného tomu, který nedávno zavedlo Xiaomi EV.

Změna designové filozofie

V oblasti designu a vývoje se společnost rozhodla posílit diferenciaci mezi budoucími modely. To znamená, že pravděpodobně opustí dosavadní přístup jednotného designu pro celou rodinu vozů. Místo toho budou mít různé modely výrazně odlišné exteriéry, což umožní větší variabilitu vzhledu.

Expanze do zahraničí: Od paralelního exportu k oficiální přítomnosti

Jedním z nejvýznamnějších rozhodnutí je urychlení expanze na zámořské trhy. Zatímco před dvěma lety společnost plánovala, že seriózní expanze do zahraničí přijde na řadu až po roce 2028, nyní tento plán radikálně mění.

Li Auto přiznává, že odklad plnohodnotné zahraniční expanze byla jeho největší chyba. Firma nyní urychluje oficiální nasazení na mezinárodních trzích a plánuje, že všechny nové modely plánované na rok 2026 již budou splňovat předpisy zámořských trhů.

Konec paralelního exportu

Dosavadní strategie paralelního exportu do Ruska, Blízkého východu a Střední Asie se ukázala jako neudržitelná. Zatímco měsíční exporty tímto způsobem dosahovaly vrcholu 4 000 vozů, nyní klesly na několik set měsíčně. Rusko a mnoho středoasijských zemí zavedlo restriktivní politiky, které eliminovaly výhodu nízkých celních nákladů.

Nové trhy a prodejní strategie

Letos se Li Auto prioritně zaměřuje na expanzi na Blízký východ, do Střední Asie a Evropy. Minulý měsíc otevřela svůj první zámořský maloobchodní středisko v Uzbekistánu. Společnost také mění prodejní strategii – od přímého prodeje se částečně přesunula k dealerství.

Geely Galaxy přichází s konkurenceschopným hybridem

Současně s oznámením Li Auto přichází na trh další čínský výrobce – Geely Galaxy – s aktualizovaným hybridním SUV Starship 7 EM-i. Model startuje za cenu přibližně 305 000 Kč po slevě, což je mírně pod cenou předchůdce.

Technické parametry

Starship 7 EM-i nabízí výrazně vylepšený dojezd díky 19,09 kWh lithium-železo-fosfátové (LFP) baterii. Tento typ baterie je známý svou dlouhou životností a bezpečností. CLTC dojezd činí 130 nebo 135 kilometrů, což je výrazný nárůst oproti předchozím verzím s 55 a 120 kilometry.

S plnou nádrží a nabitou baterií dosahuje kombinovaný dojezd až 1 575 kilometrů. Při nízkém stavu baterie spotřebuje pouze 3,15 litru na 100 kilometrů, což představuje výrazné zlepšení oproti předchůdci (3,75 l/100 km).

Konkurence pro BYD

Model se přímo zaměřuje na konkurenci s BYD Song Pro DM-i. Starship 7 EM-i měří 4 740 mm na délku, 1 905 mm na šířku a 1 685 mm na výšku s rozvorem 2 755 mm. Pro srovnání – BYD Song Pro DM-i je o něco menší s rozvorem 2 712 mm.

Co to znamená pro evropský trh?

Oba vývojové trendy signalizují rostoucí ambice čínských výrobců elektromobilů na globální scéně. Zatímco Li Auto se připravuje na oficiální vstup na evropský trh, Geely Galaxy již expandovala do Austrálie a zahájila hromadnou výrobu v Indonésii.

Pro evropské zákazníky to znamená větší výběr a pravděpodobně i tlak na ceny. Čínští výrobci přicházejí s technologicky pokročilými vozy za konkurenceschopné ceny, což může výrazně ovlivnit podobu evropského trhu s elektromobily v příštích letech.

S blížícím se koncem roku 2025 je zřejmé, že čínská automobilová revoluce teprve začíná a její vlna se brzy přelije i do Evropy.

Zdroj: CNevpost

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Autonomní řízení

Waymo slaví 2 500 robotaxi. Pak přišla ledová sprcha od Muska: "Nováčkovská čísla."
Závod o budoucnost dopravy má nový milník. Waymo od Googlu nasadilo už 2 500 robotaxi a slaví expanzi na dálnice. Pak ale přišla strohá reakce Elona Muska, která vše staví do jiného světla. Proč jsou ...

CATL baterie - ilustrační foto

Nižší cena, vyšší dojezd? CATL spouští výrobu baterií, které posouvají možnosti levných elektromobilů
Klíčový hráč na poli elektromobility přichází s technologickým skokem, který ocení především koncoví uživatelé. Pátá generace LFP baterií od CATL neřeší jen dojezd, ale přináší zásadní posun v počtu n...

FSD - ilustrační foto

Nio ES6 slaví 300 000 dodávek: Speciální edice přináší prémiovou výbavu za vyšší cenu
Nio představuje speciální edici svého elektrického SUV ES6, "Milestone Edition", u příležitosti blížícího se milníku 300 000 dodaných vozů. Tato prémiová verze nabízí exkluzivní výbavu, včetně 20palco...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Vishay představuje 50W rezistor pro elektromobily odolný do 175°C

Společnost Vishay Sfernice uvedla na trh nový výkonový rezistor LTA 50 určený speciálně pro elektromobily a hybridy. Komponenta zvládne... >>

Čínské SUV má 724 koní, kyslíkový generátor a cenu, která šokuje - bohužel jen v Číně

Šanghaj viděla premiéru vozu, který by mohl změnit pravidla v prémiové třídě. Leapmotor D19 kombinuje výkon superauta s dojezdem 720... >>

Z překážky se stala výhoda. Němci otevřeli elektromobilům cestu k výdělku 500 eur ročně

Dlouho kritizované dvojí zdanění u technologie V2G je pryč. Německý parlament odstranil hlavní ekonomickou bariéru, která bránila tomu,... >>

Elektromobil za 499 900 Kč dorazil do Česka. Ale má zásadní háček

BYD Dolphin Surf je realitou – čínský elektromobil, který má stát méně než půl milionu korun. Zdá se to jako skvělá zpráva pro... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Aosta, Italy - off highwayPollein, Italy
6 míst • 150 kW • ne-Tesla
Fót, HungaryFót, Hungary
12 míst • 230 kW • ne-Tesla
Lleida, SpainTorrefarera, Spain
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Alsfeld, GermanyAlsfeld, Germany
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Barcelona, Spain - L'Illa DiagonalBarcelona, Spain
4 míst • 150 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.