Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Mercedes-Benz a novinky v recyklaci baterií

Ilustrační foto

Mercedes-Benz udělal zásadní krok směrem k udržitelnosti otevřením prvního závodu na recyklaci baterií v Evropě. Tento průlomový závod v Kuppenheimu, Německo, je navržen tak, aby pokryl všechny kroky recyklačního procesu od demontáže bateriových modulů až po zpracování aktivních materiálů. Díky použití integrovaného mechanicko-hydrometalurgického procesu se očekává, že bude možné obnovit více než 96 % cenných surovin, jako je lithium, nikl a kobalt, které lze opětovně využít při výrobě nových baterií.

Recyklace na vysoké úrovni

Tento pokročilý proces zajišťuje minimální spotřebu energie a produkci odpadu. Výsledkem je nižší ekologická stopa a výrazné snížení závislosti na primárních surovinách. Tento závod je jedinečný tím, že celý proces probíhá při teplotách nepřesahujících 80 stupňů Celsia, což výrazně snižuje energetickou náročnost oproti tradičním metodám, jako je pyrometalurgie.

Ambice Mercedes-Benz

Mercedes-Benz tímto závodem podporuje svou dlouhodobou strategii „Electric Only“, která zahrnuje vývoj udržitelných výrobních procesů s cílem snížit svou závislost na těžbě surovin. Tento závod má kapacitu zpracovat až 2 500 tun použitých baterií ročně, což umožní výrobu více než 50 000 nových bateriových modulů. Závod je plně financován z prostředků Mercedes-Benz a německého Ministerstva hospodářství a ochrany klimatu v rámci vědeckého výzkumného projektu.

Technologické inovace

Unikátní technologie použitá v tomto závodě kombinuje mechanické drcení starých baterií s následným hydrometalurgickým zpracováním, při kterém se získávají čisté a opětovně použitelné materiály jako lithium, nikl, kobalt a mangan. Tento „uzavřený recyklační cyklus“ nejenže výrazně snižuje uhlíkovou stopu spojenou s výrobou baterií, ale také přispívá k rozvoji cirkulární ekonomiky v Evropě.

Dopad na průmysl

Tento projekt Mercedes-Benz je klíčovým milníkem v oblasti udržitelnosti a může sloužit jako vzor pro další výrobce elektromobilů po celém světě. Díky této iniciativě se zvyšuje evropská soběstačnost v získávání kritických surovin a zároveň se snižuje environmentální zátěž spojená s likvidací baterií.

Zdroj: Mercedes-Benz Group

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Redakce, dne 22 Říjen, 2024

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Xiaomi YU7: Elektrické SUV přichází o měsíc dříve

Čínský technologický gigant Xiaomi překvapil automobilový svět oznámením o předčasném uvedení svého druhého elektromobilu. SUV s... >>

Xpeng zaznamenal výrazný růst dodávek elektromobilů v květnu

Čínský výrobce elektromobilů Xpeng v květnu dosáhl meziročního nárůstu dodávek o 230 %, když celkem dodal 33 525 vozů. Hlavními... >>

Cariad: Obrat softwarové divize Volkswagen Group

Softwarová jednotka Volkswagen Group, Cariad, která v minulosti způsobila miliardové ztráty a zpoždění modelů jako Porsche Macan EV, je... >>

Jaký nabíjecí konektor má můj elektromobil? Průvodce CCS, CHAdeMO a Type 2

Výběr správného nabíjecího konektoru může rozhodnout o tom, kde a jak rychle nabijete svůj elektromobil. V České republice se setkáte se... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.