Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Nové pobídky pro nákup a provoz elektroaut ve Velké Británii

Ilustrační foto

Na konci října 2024 oznámila britská vláda pod vedením Labour Party nové pobídky pro řidiče, které mají za cíl zvýšit zájem o elektrická vozidla. Tyto kroky byly součástí prvního rozpočtu, který představila ministryně financí Rachel Reeves, a jsou navrženy tak, aby zjednodušily přechod na elektromobily pro širokou veřejnost.

Prodloužení daňové výhody pro firemní vozy do roku 2028

Jedním z klíčových opatření je prodloužení zvýhodněné daně pro firemní elektromobily až do roku 2028. Tato daňová výhoda, známá jako Benefit-in-Kind (BiK), se vztahuje na firemní vozidla a umožňuje jejich majitelům platit sníženou daňovou sazbu. Tato podpora je v současnosti nastavena na pouhá dvě procenta a zůstane na této úrovni, což zajišťuje významnou úsporu pro zaměstnance využívající firemní elektromobily.

Zavedení odlišného daňového zatížení pro elektromobily a spalovací vozy

Dalším důležitým krokem je zavedení rozdílného daňového zatížení pro elektromobily ve srovnání s vozy se spalovacími motory. Od dubna 2025 budou plně elektrická vozidla podléhat nové sazbě silniční daně (Vehicle Excise Duty), která se bude lišit od sazeb pro benzínové, naftové a hybridní vozy. Tímto opatřením chce vláda podpořit přechod na čistější dopravu, přičemž tato změna by měla do konce prognózovaného období přinést do státního rozpočtu zhruba 400 milionů liber.

Historie pobídek pro elektrická vozidla v Británii

V minulosti britská vláda zavedla řadu pobídek, aby motivovala řidiče k přechodu na elektromobily. Jednalo se například o grant ve výši až 5 000 liber na každý nový elektromobil, který byl později omezen na vozidla s cenou pod 40 000 liber, než byl nakonec v roce 2022 zcela zrušen. Dalšími opatřeními bylo zrušení silniční daně pro elektromobily nebo grant ve výši až 350 liber na domácí nabíjecí stanici.

Výzvy pro podporu prodeje dražších elektrických vozidel

I přesto, že současná opatření byla odborníky vesměs přijata pozitivně, zaznívá volání po dalších úpravách. Společnost motorových výrobců a obchodníků (SMMT) apeluje na vládu, aby zavedla výjimku z luxusní daně pro elektromobily s cenou nad 40 000 liber, čímž by se eliminoval poplatek 410 liber, který je v prvních pěti letech uvalen na dražší vozy.

Další požadavky na snížení provozních nákladů elektromobilů

Několik dalších kampaní, včetně organizace FairCharge, se zasazuje o snížení DPH na veřejné nabíjení, což by mohlo výrazně snížit provozní náklady elektrických vozidel. Veřejné nabíjení je pro mnohé uživatele nákladné, a právě snížení DPH by mohlo motivovat k častějšímu využívání elektromobilů.

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák, dne 1 Listopad, 2024

Elektrický fejeton 😂

Pravdou je, že náš energetický mix není zcela čistý. Přesto však podle celé řady studií vychází elektromobily ekologičtěji než spalovací auta – i když započítáme výrobu baterie. A to jsme teprve na začátku éry jejich recyklace. Navíc – věděli jste, že společnost PRE deklaruje, že veškerá elektřina z jejich veřejných dobíjecích stanic pochází ze 100% obnovitelných zdrojů?Jak chápat „100 % zelená energie“ na stojanech?Možná si říkáte, jak může být nabíječka stoprocentně „zelená“, když elektřina proudí v síti z různých zdrojů, včetně uhelných. Máte pravdu – fyzikálně nelze odlišit elektřinu z větrné turbíny od těch z uhelné elektrárny. Ale funguje to díky ekonomické stránce věci: když si koupíte zelenou elektřinu, dodavatel se zavazuje, že stejné množství energie nakoupí od ověřených výrobců z obnovitelných zdrojů. Tím aktivně podporujete výrobu čisté energie.Dohled nad tímto systémem zajišťuje Operátor trhu s elektřinou, který vydává záruku původu – oficiální potvrzení, že dané množství elektřiny bylo opravdu vyrobeno ze zelených zdrojů. Tuto záruku by vám měl být schopen poskytnout každý seriózní dodavatel zelené energie.A pravdou také je, že někteří mají tu možnost nabíjet svůj vůz z vlastní elektrárny a tím zajistit skutečně jízdu na solární či jinou zelenou energii. 

Největší výrobci EV 2023

Tesla 🇺🇸
19.9%
BYD 🇨🇳
17.1%
GAC Aion 🇨🇳
5.2%
SAIC-GM-Wuling 🇨🇳
4.9%
Volkswagen 🇩🇪
4.6%
BMW 🇩🇪
3.6%
Hyundai 🇰🇷
2.9%
Mercedes-Benz 🇩🇪
2.6%
MG 🇨🇳
2.3%
KIA 🇰🇷
2.0%
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

 

Geely plánuje převzetí elektromobilní značky Zeekr zpět do soukromého vlastnictví

Čínská automobilka Geely, majoritní vlastník elektromobilní divize Zeekr, oznámila záměr odkoupit zbývající akcie a společnost opět... >>

Elektromobily ve Velké Británii: 20% podíl na trhu, Volkswagen na špici

Elektromobily ve Velké Británii zažívají výrazný růst. Podle aktuálních statistik tvoří již více než třetinu všech nově prodaných... >>

Mercedes-Benz CLA EV: Technologický skok, který předbíhá českou infrastrukturu

Nový elektromobil Mercedes-Benz CLA EV přináší revoluční 800V architekturu, která však naráží na limity americké dobíjecí... >>

San Francisco testuje nové nabíjecí stanice pro elektromobily u chodníků

San Francisco spustilo pilotní projekt veřejného nabíjení elektromobilů přímo u obrubníků. Dva nové nabíječky typu Level 2 s výkonem... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

ID.7

Volkswagen - ID.7

Dojezd dle WLTP: 615 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.