Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Nové pobídky pro nákup a provoz elektroaut ve Velké Británii

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 1 Listopad, 2024

Na konci října 2024 oznámila britská vláda pod vedením Labour Party nové pobídky pro řidiče, které mají za cíl zvýšit zájem o elektrická vozidla. Tyto kroky byly součástí prvního rozpočtu, který představila ministryně financí Rachel Reeves, a jsou navrženy tak, aby zjednodušily přechod na elektromobily pro širokou veřejnost.

Prodloužení daňové výhody pro firemní vozy do roku 2028

Jedním z klíčových opatření je prodloužení zvýhodněné daně pro firemní elektromobily až do roku 2028. Tato daňová výhoda, známá jako Benefit-in-Kind (BiK), se vztahuje na firemní vozidla a umožňuje jejich majitelům platit sníženou daňovou sazbu. Tato podpora je v současnosti nastavena na pouhá dvě procenta a zůstane na této úrovni, což zajišťuje významnou úsporu pro zaměstnance využívající firemní elektromobily.

Zavedení odlišného daňového zatížení pro elektromobily a spalovací vozy

Dalším důležitým krokem je zavedení rozdílného daňového zatížení pro elektromobily ve srovnání s vozy se spalovacími motory. Od dubna 2025 budou plně elektrická vozidla podléhat nové sazbě silniční daně (Vehicle Excise Duty), která se bude lišit od sazeb pro benzínové, naftové a hybridní vozy. Tímto opatřením chce vláda podpořit přechod na čistější dopravu, přičemž tato změna by měla do konce prognózovaného období přinést do státního rozpočtu zhruba 400 milionů liber.

Historie pobídek pro elektrická vozidla v Británii

V minulosti britská vláda zavedla řadu pobídek, aby motivovala řidiče k přechodu na elektromobily. Jednalo se například o grant ve výši až 5 000 liber na každý nový elektromobil, který byl později omezen na vozidla s cenou pod 40 000 liber, než byl nakonec v roce 2022 zcela zrušen. Dalšími opatřeními bylo zrušení silniční daně pro elektromobily nebo grant ve výši až 350 liber na domácí nabíjecí stanici.

Výzvy pro podporu prodeje dražších elektrických vozidel

I přesto, že současná opatření byla odborníky vesměs přijata pozitivně, zaznívá volání po dalších úpravách. Společnost motorových výrobců a obchodníků (SMMT) apeluje na vládu, aby zavedla výjimku z luxusní daně pro elektromobily s cenou nad 40 000 liber, čímž by se eliminoval poplatek 410 liber, který je v prvních pěti letech uvalen na dražší vozy.

Další požadavky na snížení provozních nákladů elektromobilů

Několik dalších kampaní, včetně organizace FairCharge, se zasazuje o snížení DPH na veřejné nabíjení, což by mohlo výrazně snížit provozní náklady elektrických vozidel. Veřejné nabíjení je pro mnohé uživatele nákladné, a právě snížení DPH by mohlo motivovat k častějšímu využívání elektromobilů.

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Xiaomi YU7 | zdroj: mi.com

Xiaomi překonalo půl milionu elektromobilů, YU7 poráží Teslu Model Y
Čínský technologický gigant Xiaomi dosáhl milníku 500 000 dodaných elektromobilů za necelých 20 měsíců. Jeho crossover YU7 v říjnu poprvé překonal v prodejích v Číně ikonický Tesla Model Y. Tržby z el...

Ilustrační foto

Německé automobilky propouštějí: Volkswagen ruší 35 tisíc míst
Německé automobilky čelí masivnímu propouštění kvůli hospodářské krizi a transformaci na elektromobilitu. Pouze za prvních devět měsíců roku 2024 vynaložily firmy z indexu DAX na restrukturalizace 6 m...

Ilustrační foto

Zatímco Evropa vede kulturní války o spalováky, Afrika počítá peníze. Elektromobilita tam vítězí díky selskému rozumu
V Česku je elektromobil často vnímán jako politický diktát nebo luxusní hračka pro bohaté. Pohled na africký kontinent nám ale nastavuje nemilosrdné zrcadlo. V zemích, které považujeme za rozvojové, n...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

CATL začíná stavbu největší španělské továrny na baterie. Přiváží 2000 pracovníků z Číny

Malá španělská vesnice se připravuje na příchod 2000 čínských inženýrů a techniků. Budou stavět největší továrnu na baterie v zemi... >>

Sinopec a LG Chem sází na sodíkové baterie: Čínský trh poroste o 2900 %

Čínský energetický gigant Sinopec a jihokorejský chemický lídr LG Chem spojují síly v ambiciózním projektu vývoje klíčových... >>

Zlatá pravidla elektromobility: Jak ušetřit tisíce a prodloužit životnost baterie

Plynulá jízda snižuje spotřebu o třetinu, správné nabíjení prodlužuje životnost baterie o roky a předehřátí v zimě zachrání... >>

"Vidí víc než já": Německý novinář vyzkoušel Tesla FSD a je ohromen

Model 3 s FSD samostatně objíždí staveniště, brzdí před chodci a mění pruhy v hustém berlínském provozu. Robin Hornig z Auto Bild seděl... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Dieppe, FranceDieppe, France
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Caldes de Malavella, SpainCaldes de Malavella, Spain
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Stumm im Zillertal, AustriaStumm, Austria
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Mondovì, ItalyMondovì, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Oslo North - Ullevaal, NorwayOslo, Norway
40 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.