Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Růst prodeje elektrických vozidel v Číně

EV novinky
Foto: EV novinky
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 27 Listopad, 2024

Významný růst prodeje NEV v Číně

Čína, jakožto jeden z největších trhů s elektrickými vozidly na světě, zaznamenala v období od 1. do 24. listopadu prodej 867 000 nových energetických vozidel (NEV). To představuje meziroční nárůst o 68 % a měsíční zvýšení o 7 %. Tento trend potvrzuje rostoucí popularitu a přijetí elektrických vozidel mezi čínskými spotřebiteli.

Faktory ovlivňující zvýšený zájem

Rostoucí poptávka po NEV je výsledkem několika klíčových faktorů. Patří sem vládní podpora, zlepšující se infrastruktura nabíjecích stanic a technologický pokrok v oblasti baterií. Tyto faktory společně vytvářejí příznivé podmínky pro rozvoj elektromobility v Číně.

Obrázek
Miri

Věděli jste, že

První elektromobil byl sestaven holandským profesorem Sibrandusem Stratinghem a jeho asistentem Christopherem Beckerem již v roce 1835, tedy přibližně 50 let před prvním automobilem se spalovacím motorem. V roce 1899 Belgičan Camille Jenatzy překonal s elektromobilem La Jamais Contente jako první na světě rychlost 100 km/h. V 19. století byly elektromobily dokonce populárnější než vozidla se spalovacími motory díky své tichosti a čistému provozu. Je to překvapující, že ano?

Význam vládní podpory

Vládní politika hraje klíčovou roli v podpoře elektromobility. Čínská vláda poskytuje subvencování a daňové úlevy pro nákup elektrických vozidel, což motivuje spotřebitele k přechodu na udržitelnější formy dopravy. Tato opatření jsou součástí širší strategie ke snížení emisí a zlepšení kvality ovzduší.

Technologický pokrok a inovace

Dalším důležitým faktorem je rychlý technologický pokrok. Výrobci automobilů investují do vývoje efektivnějších baterií s delší životností a kratší dobou nabíjení. Tyto inovace zvyšují atraktivitu elektrických vozidel pro spotřebitele, kteří hledají spolehlivou a ekologickou alternativu k tradičním automobilům.

Budoucnost elektromobility v Číně

S rostoucím zájmem o elektrická vozidla lze očekávat, že tento trend bude pokračovat i nadále. Čína se stále více zaměřuje na udržitelnou dopravu, což by mohlo vést k dalšímu růstu prodeje NEV a podpoře inovací v tomto odvětví.

Zdroj: CNevpost

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

XPENG G6 - Infotainment

Xpeng X9 EREV: 1602 km dojezd a 800V nabíjení mění pohled na MPV
Xpeng 20. listopadu oficiálně uvede na trh svůj plug-in hybridní MPV X9 EREV. Sedmimístný vůz zaujme kombinovaným dojezdem 1602 km a 800V architekturou, která umožňuje nabít 313 km za 10 minut. Díky 6...

FSD - ilustrační foto

Nio ES6 slaví 300 000 dodávek: Speciální edice přináší prémiovou výbavu za vyšší cenu
Nio představuje speciální edici svého elektrického SUV ES6, "Milestone Edition", u příležitosti blížícího se milníku 300 000 dodaných vozů. Tato prémiová verze nabízí exkluzivní výbavu, včetně 20palco...

Dojezd na elektřinu 100 km - ilustrační foto

Čína chce brzdit elektromobily: Konec rakety pod kapotou?
Představte si, že každé ráno při startu vašeho elektromobilu musíte znovu aktivovat sportovní režim, abyste mohli využít plný výkon. Přesně to chce Čína zavést pro všechna vozidla – výchozí nastavení ...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Není nebe bez mráčků. Hrozba náhlé ztráty výkonu straší 13 000 majitelů Tesel

Je to nepříjemná komplikace. Téměř 13 000 starších importovaných Tesel v Číně míří do svolávací akce. Důvodem je chyba v softwaru,... >>

Nio Firefly chystá „eSko“. Silnější 120kW motor si brousí zuby na Mini Cooper

Prémiová kompaktní značka Nio Firefly, která se netají svými ambicemi konkurovat ikonickému Mini, zvyšuje sázky. Jen pár měsíců po... >>

EU sází na malé elektromobily za 400 000 Kč. Ale kdo je vlastně chce koupit?

Evropská komise 10. prosince představí plán na záchranu automobilového průmyslu: nová kategorie malých elektromobilů za 15-20 tisíc eur s... >>

Audi staví v USA elektrické SUV s nečekaným řešením problému dojezdu

Místo továrny za miliardy eur zvolilo Audi pragmatické řešení. Nové SUV pro americký trh postaví společně se značkou Scout v Jižní... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Manchester, UK - SouthStockport, United Kingdom
8 míst • 250 kW
Udine, ItalyMartignacco, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Humpolec, Czech RepublicHumpolec, Czech Republic
6 míst • 150 kW • ne-Tesla
Bayonne, FranceBayonne, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Aosta, Italy - A5 dir. TorinoPollein, Italy
4 míst • 150 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.