Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů
Vyhraj vstupenky na e-salon 2025

Subaru Solterra COMFORT: Elektrická revoluce s důrazem na pohodlí

Subaru Solterra - media.subaru.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 12 Srpen, 2024

Subaru, značka proslulá svými robustními SUV a vozy s pohonem všech kol, vstupuje do éry elektromobility s modelem Solterra COMFORT. Toto plně elektrické SUV, které jsme měli možnost detailně prozkoumat, představuje významný milník pro japonskou automobilku a slibuje zajímavou alternativu pro environmentálně uvědomělé řidiče.

První dojmy a design

Solterra na první pohled zaujme svým moderním, aerodynamickým designem. S délkou 4690 mm, šířkou 1860 mm a výškou 1650 mm se řadí mezi kompaktní SUV, která však nabízejí dostatek prostoru pro posádku i zavazadla. Světlá výška 210 mm naznačuje, že Solterra si poradí i s lehčím terénem, což ocení milovníci outdoorových aktivit. Celkový rozvor činí 2850 mm, což přispívá k prostornému interiéru a stabilní jízdě.

Obrázek
Subaru Solterra - media.subaru.com
Subaru Solterra - media.subaru.com

Výkon a dojezd

Pod kapotou Solterry COMFORT se ukrývá elektrický pohon s celkovým výkonem 160 kW (218 k), který zajišťuje pohon všech kol - typický prvek vozů Subaru. Baterie s kapacitou 71,4 kWh slibuje dojezd až 465 km dle metodiky WLTP, což by mělo stačit na běžné každodenní cestování i delší víkendové výlety. Maximální rychlost vozu je omezena na 160 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h dosáhne za pouhých 6,9 sekundy.

Obrázek
Subaru Solterra - media.subaru.com
Subaru Solterra - media.subaru.com

Interiér a technologie

Kabina Solterry COMFORT nabízí prostorný a moderní interiér. Centrálním prvkem je 12,3" dotykový displej infotainmentu, který doplňuje 7" přístrojový panel před řidičem. Vůz je vybaven systémem Apple CarPlay a Android Auto pro snadné propojení s chytrými telefony. Bezpečnost zajišťuje řada asistenčních systémů včetně adaptivního tempomatu a systému pre-collision.

Praktičnost a výbava

S objemem zavazadlového prostoru 410 až 441 litrů nabízí Solterra dostatek místa pro běžné nákupy i rodinné výlety. Střešní ližiny s nosností 75 kg umožňují přepravu dodatečného nákladu. Vůz je standardně vybaven 18" koly z lehkých slitin, LED světlomety a vyhřívanými předními sedadly, což podtrhuje jeho prémiový charakter. Pohotovostní hmotnost vozu je 2010 kg, což svědčí o robustní konstrukci typické pro vozy Subaru.

Obrázek
Subaru Solterra - media.subaru.com
Subaru Solterra - media.subaru.com

Nabíjení a energetická efektivita

Subaru Solterra COMFORT je vybavena lithium-iontovou baterií s kapacitou 71,4 kWh a maximálním napětím 355,2 V. Baterie je složena z 96 článků. Nabíjení je možné buď střídavým proudem (AC) s maximálním výkonem 7 kW, nebo stejnosměrným proudem (DC) s výkonem až 150 kW. To znamená, že rychlé nabíjení je možné, což zkracuje čas strávený na nabíjecí stanici. Spotřeba elektrické energie se pohybuje kolem 160 Wh/km dle WLTP, což odpovídá energetické efektivitě vozu.

Kolik stojí Subaru Solterra?

Subaru Solterra COMFORT startuje na ceně 1 580 000 Kč. Vzhledem k bohaté výbavě, moderním technologiím a elektrickému pohonu se jedná o konkurenceschopnou nabídku v segmentu elektrických SUV.

Subaru Solterra COMFORT představuje zajímavou volbu pro ty, kteří hledají ekologické SUV s charakteristickými prvky značky Subaru. Kombinace elektrického pohonu, prostorného interiéru a pokročilých technologií z ní činí atraktivní alternativu k zavedené konkurenci. 

Štítky

  • EV novinky
  • Subaru Solterra

Mohlo by vás zajímat

EV v Česku

Ojetý elektromobil se stává hitem. Češi objevili cestu k levnějšímu elektrickému snu, dovoz trhá rekordy
Je to tichý, ale o to silnější signál, že se český automobilový trh mění v základech. Zatímco se vedou debaty o budoucnosti, data mluví jasně: Češi vzali trh s ojetými elektromobily útokem. Během pouh...

Xiaomi YU7 | zdroj: mi.com

Uvězněn v hořícím elektromobilu: Smrt řidiče Xiaomi SU7 srazila akcie o 9 % a mění pravidla bezpečnosti
Ranní nehoda v čínském Chengdu se během hodin změnila v globální bezpečnostní krizi. Třicetiletý řidič zemřel uvězněn v hořícím Xiaomi SU7 poté, co elektronické kliky dveří nereagovali. Přihlížející m...

Solid-state baterie - iilustrační foto

1000 kilometrů na jedno nabití: Baterie, na kterou svět čekal, je opravdu tady?
Představte si elektromobil, který na jedno nabití ujede z Prahy do Říma. Bez hořlavého elektrolytu, s dvojnásobnou kapacitou a rychlejším nabíjením než dnes. Solid-state baterie to slibují už roky – a...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Nová éra taxi začíná. Uber převzal první ze slíbených 20 000 samořídících vozů Lucid

Americká automobilka Lucid Motors předala první prototyp svého elektrického SUV Gravity. Tento vůz je základním kamenem ambiciózního... >>

Proč může být dojezd 600+ km marketingový trik, který vás může ve skutečnosti zpomalit?

Představte si, že na dovolenou dojedete rychleji a odpočatější s autem, které má paradoxně kratší dojezd. Zní to jako nesmysl? Ponořte... >>

1000 kilometrů na jedno nabití: Baterie, na kterou svět čekal, je opravdu tady?

Představte si elektromobil, který na jedno nabití ujede z Prahy do Říma. Bez hořlavého elektrolytu, s dvojnásobnou kapacitou a rychlejším... >>

Singapur se loučí s vůní benzínu. Konec éry spalovacích motorů se blíží

Představte si město, kde už neucítíte výfukové plyny a hluk motorů utichá. Singapur k této vizi míří mílovými kroky. Už za pět let... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Gliwice, PolandGliwice, Poland
12 míst • 250 kW
Teramo, ItalyTeramo, Italy
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Herford, GermanyHerford, Germany
3 míst • 250 kW • ne-Tesla
Birch, UK - WestboundHeywood, United Kingdom
12 míst • 250 kW
Lleida, SpainTorrefarera, Spain
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.