Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Volvo EX90: Přechod na 800V baterii přinese rychlejší nabíjení

Novinka
Foto: Novinka
Fotka autora Redakce
Redakce 8 Březen, 2025

Současný stav bateriové technologie u Volva EX90

Vlajková loď mezi elektromobily Volvo EX90 je v současnosti vybavena 400V bateriovým systémem. Tato konfigurace sice dostačuje pro většinu běžných aplikací, ale konkurenční značky již využívají výkonnější systémy, například 800V technologie u Hyundai či Kia. Vyšší napětí umožňuje nejen efektivnější využití energie, ale také značně zrychluje proces dobíjení.

Přechod na 800V baterii a výhody rychlejšího nabíjení

Volvo proto oznámilo plán modernizace bateriového systému na 800V architekturu, která bude součástí jednoho z budoucích modelových vylepšení. Tento krok umožní zkrácení doby nabíjení na stejných vysokorychlostních dobíjecích stanicích. U současného modelu EX90 s 400V baterií je maximální nabíjecí výkon omezen na 250 kW – což znamená dobití z 10 % na 80 % přibližně za 30 minut. Přechod na 800V systém by mohl tento čas zredukovat až o deset minut při použití odpovídající 350 kW rychlonabíječky.

Technické detaily nové bateriové konfigurace

Elektrické SUV Volvo EX90 je postaveno na platformě SPA2, která sdílí technické prvky s modelem ES90. Ten již bude od počátku využívat 800V architekturu, což naznačuje, že výrobce směřuje k unifikaci elektrických systémů napříč svým portfoliem. Otázkou však zůstává, zda Volvo při přechodu na novou technologii využije stávající 106kWh bateriový modul z ES90, nebo zda ponechá dosavadní kapacitu 111 kWh použitou v EX90 s mírně kratším rozvorem.

Očekávaný dopad na dojezd a uživatelský komfort

Potenciální snížení kapacity akumulátoru o přibližně 5 kWh by mohlo mírně ovlivnit maximální dojezd na jedno nabití. Současný odhadovaný dojezd modelu EX90 dle metodiky EPA činí přibližně 500 km. I kdyby nový systém přinesl menší redukci dojezdu, výhoda v podobě výrazně rychlejšího nabití by mohla tento drobný nedostatek snadno vyvážit. Výrobce si od těchto změn slibuje vyšší spokojenost zákazníků a konkurenceschopnost vůči dalším prémiovým výrobcům.

Standardizace elektrických platforem u Volva

Přechod celého portfolia elektromobilů Volvo na 800V architekturu je strategickým krokem, který nejen zjednoduší výrobu, ale také usnadní vývoj dalších modelů. Potvrzeno bylo i to, že očekávané elektrické SUV EX60, postavené na nové platformě SPA3, již přijde s touto modernizovanou bateriovou technologií. S tímto posunem směřuje Volvo mezi lídry segmentu prémiových elektrických vozů s důrazem na efektivitu a uživatelský komfort.

Zdroj: insideevs.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Nabíjení elektromobilu

Solid-state Li-S baterie z Fraunhoferu: Dvojnásobná energie a dojezd přes 1000 km?
Vědci z Fraunhoferova institutu IWS v Drážďanech dosáhli zásadního pokroku ve vývoji lithium-sulfurových (Li-S) baterií. Jejich inovativní architektura s pevným elektrolytem slibuje více než dvojnásob...

Baterie

Tesla otevírá největší Supercharger na světě: 168 stání a plná soběstačnost
Tesla v Kalifornii otevřela svůj dosud největší Supercharger s rekordními 168 nabíjecími stáními. Tento gigantický projekt, kompletně soběstačný díky solárním panelům a bateriovým úložištím, představu...

Subaru Solterra 2026 | media.subaru.com

Když prodejce neví, co prodává: Příběh o Subaru Solterra a problém s elektromobily v autosalonech
Zákazník v autosalonu se zeptal, zda Subaru Solterra má jízdu na jeden pedál. Prodejce ho odbyl povýšeně: "Auto má dva pedály." Incident odhaluje problém, který registrujeme i v českých autosalonech –...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Elektromobil v zimě: Proč nejen Norové nemají problém, i když mrzne až praští?

Mohlo by se zdát, že Skandinávie je pro bateriová auta pohřebištěm. Přesto v Norsku tvoří 90 % prodejů. Důvod není jen ekologický –... >>

Návrat Twinga ve velkém stylu: Elektrická legenda má cenu pod 500 tisíc a skvělou efektivitu

Segment malých aut téměř vymřel, ale Renault se vrací ve velkém. Nové Twingo E-Tech electric je oficiálně venku a má být evropskou... >>

Baterie odolná mrazu i vedru: Vědci navrhli řešení největšího problému elektromobilů

Zimní ráno, teplota -20°C, a váš elektromobil hlásí o třetinu nižší dojezd. Nebo naopak – parkujete v rozpáleném létě a baterie se... >>

Renault odhalil elektrické kamiony s dojezdem 600 km a nabíjením za 45 minut

Francouzský výrobce představil nové elektrické nákladní vozy E-Tech T s rekordním dojezdem až 600 kilometrů. Revolučním řešením je... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Mönchengladbach, GermanyMönchengladbach, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wernberg-Köblitz, GermanyWernberg-Köblitz, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Roma, Italy - NorthRoma, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bradford, UKBradford, United Kingdom
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Nykøbing Mors, DenmarkNykøbing Mors, Denmark
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.