Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test Volvo EX30
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Xiaomi SU7 Ultra prototyp láme rekord na Nürburgringu: Nový král mezi čtyřdveřovými vozy

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 29 Říjen, 2024

Elektromobil Xiaomi SU7 Ultra se stal novým rekordmanem mezi čtyřdveřovými vozy na slavném okruhu Nürburgring Nordschleife, když zajel kolo za 6 minut, 46 sekund a 874 tisícin. Tento výkon přináší nejen pozornost na značku Xiaomi, ale i na rostoucí význam elektromobilů v extrémně náročném prostředí závodních okruhů.

Historie a význam Nürburgringu

Nürburgring, přezdívaný také jako „Zelené peklo,“ je jedním z nejvýznamnějších a nejnáročnějších závodních okruhů na světě. Leží v Německu a jeho Nordschleife (severní smyčka) měří přes 20 kilometrů, což je podstatně delší než běžné závodní okruhy. Tento traťový úsek byl otevřen v roce 1927 a stal se ikonou mezi závodníky a automobilovými nadšenci. Nürburgring je známý svou kombinací ostrých zatáček, dlouhých rovinek a převýšení, což činí dosažení rychlého času extrémně náročným úkolem.

Před Xiaomi SU7 Ultra byl rekord pro čtyřdveřová vozidla držen značkami, jako jsou Porsche a Mercedes-Benz. Xiaomi předskočili vozy jako Porsche Taycan Turbo GT (což je mimochodem elektromobil), nebo sportovně laděná auta jako Nissan GT-R (2013), Porsche 911 Turbo S nebo Ferrari 296 GTB. 

Proč elektromobily uspějí na tak náročných tratích?

Elektromobily, jako je Xiaomi SU7 Ultra, mají několik klíčových výhod na závodních tratích, což jim umožňuje dosáhnout rekordních časů. Hlavními faktory jsou okamžitý točivý moment elektromotoru a jeho schopnost poskytovat maximální výkon ihned po startu. Tradiční spalovací motory potřebují čas k dosažení ideálního výkonu, zatímco elektromobily zrychlují plynuleji a bez ztrát v převodovém systému.

Dalším významným faktorem je rozložení hmotnosti. Elektromobily mají obvykle níže položené těžiště díky bateriím umístěným v podvozku, což zlepšuje stabilitu a přilnavost k povrchu vozovky, zejména v zatáčkách. Kombinace těchto faktorů umožňuje elektromobilům dosáhnout vynikajících časů na technicky náročných tratích, jako je právě Nürburgring Nordschleife.

Budoucnost rekordů na Nürburgringu: EV stále výš

Výkon Xiaomi SU7 Ultra potvrzuje, že elektromobily mají velký potenciál v oblasti závodních rekordů. S technologickým pokrokem v oblasti baterií, chlazení a výkonu elektromotorů se dá předpokládat, že další značky se pokusí tuto laťku posunout ještě výše. Jak se vývoj elektromobilů zrychluje, budeme pravděpodobně svědky stále nižších časů, což otevírá otázku, kam až mohou elektromobily dojít v překonávání fyzických limitů na závodních okruzích.

Nový rekord Xiaomi SU7 Ultra tak nejen znamená milník v historii okruhu, ale také nastavuje nový standard, ke kterému se budou snažit přiblížit další elektromobiloví výrobci.

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Nissan Leaf | zdroj: nissannews.com

Konec iluzí o spalovacích motorech. Nejde o politiku, ale o čistou matematiku, varuje německý expert
Zatímco veřejnost stále doufá v záchranu benzínových motorů, v zákulisí autoprůmyslu už je dobojováno. Renomovaný analytik Dirk Specht na základě tvrdých dat ukazuje, proč je ekonomický osud spalovací...

Chery Tiggo 7 | zdroj: cheryinternational.com

Chery v Česku: Zatímco my tankujeme benzín, v Číně vyjel elektrický Exlantix s obří baterií
Očekávali jste od vstupu čínského giganta na náš trh elektrickou ofenzívu? Realita je střízlivější. Zatímco v českých ceníkách Chery aktuálně najdete jen spalovací motory, na domácí půdě značka právě ...

Tesla Supercharger

Předčasný dárek pro elektromobilisty. Tesla v Hradci spustila novou stanici, nabízí 12 stojanů a skvělou cenu
Majitelé elektromobilů směřující na východ Čech nebo do Polska mají důvod k oslavě. Tesla vyslyšela dlouholeté prosby a těsně před Vánoci zprovoznila strategicky klíčovou nabíjecí stanici. Nový Superc...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Vítej Německo: Zeekr vstupuje na trh s agresivní cenovkou a třemi modely

Dlouhé čekání je u konce a německý trh má nového, velmi ambiciózního hráče. Čínský Zeekr po dvou letech odkladů otevírá objednávky... >>

Šéf Xpengu testoval Tesla FSD rok poté: „Téměř úroveň 4." A vsadil si na nahý běh

He Xiaopeng se po roce vrátil do Silicon Valley testovat Tesla FSD V14.2 – a nemohl uvěřit vlastním očím. „Blíží se úrovni 4, je to... >>

Opel Astra 2026 dostává 58 kWh baterii a dosah až 454 kilometrů

Opel představil modernizovaný Astra s výrazně vylepšenou elektrickou verzí. Nová 58 kWh baterie nabídne dosah až 454 kilometrů, což je... >>

PowerCo spouští gigafabriku v Salzgitteru: Evropa má vlastní "jednotnou" baterii

Dne 18. prosince 2025 dosáhl Volkswagen Group se svou dceřinou společností PowerCo SE klíčového milníku. V německém Salzgitteru byla... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Bratislava – Aupark, SlovakiaBratislava, Slovakia
6 míst • 130 kW • ne-Tesla
Schipkau, GermanySchipkau, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Herbolzheim, GermanyHerbolzheim, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hamburg - Lübecker Strasse, GermanyHamburg, Germany
11 míst • 250 kW • ne-Tesla
Miskolc, HungaryMiskolc, Hungary
8 míst • 125 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.