Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Zeekr X 2025: Novinka na čínském trhu elektromobilů

Ilustrační foto - zgh.com/media-center
Foto: Ilustrační foto - zgh.com/media-center
Fotka autora Jana
Jana 1 Listopad, 2024

Na čínském trhu byl představen nový model elektromobilu Zeekr X pro rok 2025, který přináší výrazné cenové zlevnění. Základní cena tohoto vozidla začíná na 149 900 yuanů, což v přepočtu činí přibližně 500 000 Kč. Díky vládní dotaci je tato cena ještě atraktivnější pro široké spektrum zákazníků.

Významné cenové zlevnění

Jedním z nejvýraznějších aspektů nového modelu je 25% snížení ceny, které dělá z Zeekr X jednoho z nejdostupnějších elektromobilů ve své kategorii. Tento krok je součástí strategie výrobce, jak zvýšit konkurenceschopnost a oslovit širší zákaznickou základnu.

Technologické inovace

Zeekr X je vybaven moderními technologiemi a nabízí vysoký standard v oblasti bezpečnosti a komfortu. Nové funkce a vylepšení oproti předchozím modelům činí z tohoto elektromobilu atraktivní volbu pro ty, kteří hledají kombinaci výkonu a úspornosti.

Specifikace vozu

Zeekr X je kompaktní SUV postavené na platformě Sustainable Experience Architecture (SEA) od společnosti Geely. Vůz je k dispozici ve dvou variantách pohonu:

  • Verze s pohonem zadních kol (RWD): Jednomotorová varianta s výkonem 200 kW (272 koní) a točivým momentem 343 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h dosáhne za 5,6 sekundy. Dojezd činí až 540 km podle čínského standardu NEDC. 
  • Verze s pohonem všech kol (AWD): Dvoumotorová varianta s kombinovaným výkonem 315 kW (428 koní) a točivým momentem 543 Nm. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 3,8 sekundy. Dojezd činí až 470 km podle NEDC. 

Obě varianty jsou vybaveny 66 kWh baterií a podporují rychlonabíjení s výkonem až 150 kW, což umožňuje nabití z 10 % na 80 % kapacity za přibližně 30 minut.

Design a rozměry

Zeekr X měří 4 432 mm na délku, 1 836 mm na šířku a 1 566 mm na výšku, s rozvorem 2 750 mm. Tyto rozměry jej řadí mezi kompaktní SUV, ideální pro městský provoz.

Výbava a technologie

Interiér vozu nabízí moderní technologie, včetně 14,6palcového centrálního dotykového displeje s bezdrátovou podporou Apple CarPlay a Android Auto, digitálního přístrojového štítu a panoramatického střešního okna. Standardní výbava zahrnuje také bezdrátové nabíjení mobilních zařízení, dvouzónovou klimatizaci a pokročilé asistenční systémy, jako je adaptivní tempomat a systém udržování v jízdním pruhu.

Dostupnost na trhu

Zeekr X byl uveden na čínský trh v červnu 2023. Po úspěšném vstupu na evropský trh v červnu 2024 se společnost rychle rozrůstá i na trzích v Evropě, na Středním východě a v jihovýchodní Asii.

Tržní perspektivy

Očekává se, že díky snížené ceně a moderním technologiím bude Zeekr X hrát klíčovou roli na čínském trhu elektromobilů. S rostoucí poptávkou po ekologických vozidlech má tento model potenciál stát se jedním z lídrů v segmentu.

Představení Zeekr X s sebou přináší nejen cenové výhody, ale také posun v technologické vybavenosti elektromobilů. Tento model tak nabízí zajímavou alternativu pro spotřebitele hledající kvalitní a cenově dostupné řešení.

Zdroj: carnewschina.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Ilustrační foto

Rivian odhaluje vlastní AI čip a cestu k Levelu 4 autonomie do roku 2027
Automobilka Rivian na svém nedávném Autonomy & AI Day představila ambiciózní plány, které posouvají její elektromobily k vyšším úrovním autonomního řízení. Klíčovou novinkou je vlastní, na míru vyvinu...

BYD Seal | ilustrační foto

Evropský trh s elektromobily akceleruje: Růst o 26 % i bez státních pobídek
Evropský trh s elektromobily zažívá v roce 2025 nečekaný rozmach i bez státních dotací. Od ledna do října vzrostl prodej elektrických vozidel v Evropě o více než 26 % oproti loňskému roku, v Německu d...

Ilustrační foto

Konec tavení a chemikálií. BMW otevřelo první centrum, kde se baterie recyklují mechanicky
Představte si recyklaci baterií bez pecí žhavých na 1450 stupňů a bez nádrží plných agresivních chemikálií. Přesně to dnes začalo fungovat v bavorském Salchingu, kde BMW Group a společnost Encory spus...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

25 000 eur a 450 km: VW zahajuje ofenzivu levných elektromobilů modelem ID. Polo

První ze šesti nových elektrických modelů, které Volkswagen uvede v roce 2026, nese slavné jméno Polo. Elektrický nástupce legendy nabídne... >>

BYD patentuje revoluční motor: Mění magnetický tok pro vyšší dojezd

Čínský gigant BYD zveřejnil čtyři patenty na pokročilý elektromotor s proměnným magnetickým tokem. Tato technologie slibuje výrazné... >>

Němečtí vědci vyvíjejí megawattové nabíječky pro kamiony s vlastní solární elektrárnou

Fraunhofer Institut společně s Infineon a Siemens pracuje na revolučních nabíjecích stanicích pro nákladní vozidla s výkonem až 30 MW.... >>

Elektromobilita v Česku má stále co dohánět. Lépe jsou na tom Poláci i Maďaři

Česká čísla překvapí: registrace elektromobilů vzrostly za deset měsíců roku 2025 o 31,8 % na 11 444 vozů. Jenže tržní podíl 5,6 % je... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Žirovnica, SloveniaŽirovnica, Slovenia
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Gardermoen, NorwayGardermoen, Norway
40 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bressanone, ItalyVarna, Italy
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
(EV OTM) - Old Meadow, UKLiverpool, United Kingdom
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Magliano Sabina, ItalyMagliano Sabina, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.