Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Ambice Nio: Budoucnost čínského výrobce elektromobilů

Ilustrační foto - www.nio.com press

Čínská automobilka Nio, známá výrobou prémiových elektrických vozidel, patří mezi nejvýznamnější hráče na poli elektromobility. Společnost, která byla založena v roce 2014, se rychle rozrostla a získala si renomé nejen na domácím trhu, ale také v zahraničí. Její produkty se vyznačují moderním designem, pokročilými technologiemi a unikátním systémem výměny baterií, který umožňuje rychlé doplnění energie bez nutnosti dlouhého nabíjení.

Deutsche Bank a odhady pro rok 2025

Analytici z Deutsche Bank nedávno zvýšili své odhady prodeje vozů Nio na rok 2025. Podle jejich prognózy by společnost měla prodat přibližně 450 000 vozidel, což zahrnuje tři hlavní značky: Nio, Onvo a Firefly. Tato čísla odpovídají růstu o více než 10 % oproti předchozímu roku. Pro lepší pochopení: zatímco značka Nio cílí na luxusní segment trhu, subznačky Onvo a Firefly jsou zaměřené na dostupnější modely, což umožňuje pokrytí širšího spektra zákazníků.

Obrázek
Dan

Věděli jste, že:

Věděli jste, že Nio nabízí systém výměny baterií, který umožňuje vyměnit vybitou baterii za plně nabitou během pouhých 5 minut? Tento inovativní přístup je zvláště oblíbený v Číně, kde již bylo postaveno přes 2 504 stanic (záři 2024) na výměnu baterií! Evropě to na konci léta bylo 50 stanic. Tento systém šetří čas a eliminuje nutnost dlouhého čekání u nabíjecích stanic.

Co znamenají nové značky Onvo a Firefly?

Onvo, dříve známá pod kódovým názvem Alps, byla oficiálně představena v roce 2024 s modelem L60. Tento vůz si rychle získal pozornost díky kombinaci kvality, designu a konkurenceschopné ceny. Firefly, nejnovější přírůstek do portfolia Nio, je naopak zaměřen na segment menších kompaktních vozů. Oficiální představení této značky se očekává na akci Nio Day 2024, přičemž první model by měl dorazit k zákazníkům v první polovině roku 2025.

Nio a strategie pro globální trhy

Nio dlouhodobě usiluje o expanzi na zahraniční trhy. Zatímco hlavní značka Nio se zaměřuje na prémiový segment, subznačky Onvo a Firefly mají hrát klíčovou roli při vstupu do nových regionů. Například Onvo již provozuje přibližně 190 obchodů, přičemž do konce roku 2024 plánuje zvýšit jejich počet na 300. Současně společnost rozšiřuje své aktivity na Blízkém východě a v roce 2024 otevřela svůj první showroom v Abu Dhabi.

Investice do vývoje a inovací

Společnost Nio také klade velký důraz na výzkum a vývoj. V roce 2024 investovala přibližně 3 miliardy RMB (zhruba 9 mld. Kč) za čtvrtletí a plánuje v tomto trendu pokračovat i v roce 2025. Tyto investice zahrnují vývoj nové generace platforem pro elektromobily, které budou postupně zaváděny u všech modelů. Jedním z prvních modelů této nové generace bude vlajková loď značky, sedan ET9, jehož uvedení je plánováno na březen 2025.

Jaká je budoucnost Nio?

Nio se nachází ve fázi rychlého růstu. Zatímco prémiová značka Nio se nadále soustředí na luxusní trh, subznačky Onvo a Firefly přinášejí nové možnosti pro expanzi na globální trhy. Plánovaný objem prodeje 450 000 vozů v roce 2025 představuje ambiciózní cíl, který však reflektuje důvěru analytiků i samotného vedení společnosti ve schopnost Nio přizpůsobit se rostoucímu trhu elektromobilů.

Zdroj: CNevpost

Štítky

  • EV novinky
  • nio
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Miriam , dne 21 Listopad, 2024

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Leapmotor expanduje: Dodávky baterií pro komerční elektromobily

Čínský výrobce elektromobilů Leapmotor začal dodávat bateriové packy komerčním výrobcům nově energetických vozidel (NEV).... >>

Subaru zvažuje malý elektromobil pro evropský trh

Subaru plánuje rozšířit svou elektrickou nabídku o vůz v segmentu B, pokud uspěje jejich nový kompaktní model Uncharted. Tento krok cílí... >>

Překvapiví lídři elektromobility: Nepál a Etiopie

Zatímco vyspělé země postupně přecházejí na elektromobily, nečekanými šampiony v jejich adopci se staly Nepál a Etiopie. Díky razantním... >>

Tesla otevírá první Supercharger v Indii

Americká automobilka Tesla zahájila provoz první veřejné dobíjecí stanice Supercharger v Indii. Strategicky umístěná v Puné stanice... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Superchargery

Deauville, FranceTouques, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Aosta, Italy - A5 dir. TorinoPollein, Italy
4 míst • 150 kW • ne-Tesla
Stumm im Zillertal, AustriaStumm, Austria
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Caen, FranceBretteville-sur-Odon, France
12 míst • 150 kW • ne-Tesla
Neu-Ulm, GermanyNeu-Ulm, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bayonne, FranceBayonne, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Næstved, DenmarkNæstved, Denmark
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Riga, LatviaRiga, Latvia
4 míst • 250 kW
Arese, ItalyArese, Italy
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Les Herbiers, FranceLes Herbiers, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.