Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Analýza: Volvo sází na jednotnou platformu pro elektrické vozy

Novinky Volvo - media.volvocars.com
Foto: Novinky Volvo - media.volvocars.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 7 Září, 2024

Švédská automobilka Volvo Cars oznámila plán postavit všechny své budoucí elektrické modely na jediné technologické platformě. Tento krok je součástí širší strategie společnosti v oblasti elektromobility.

Strategie elektrifikace Volvo

Volvo se zavázalo k přechodu na plně elektrický sortiment do roku 2030. Zavedení jednotné platformy pro všechny elektrické modely je klíčovým prvkem této strategie. Cílem je optimalizovat vývoj a výrobu elektrických vozidel.

Potenciální výhody jednotné platformy

Jednotná platforma může přinést několik výhod:

  • Snížení vývojových a výrobních nákladů díky standardizaci komponentů
  • Zrychlení procesu vývoje nových modelů
  • Potenciál pro snížení konečné ceny vozidel pro spotřebitele
  • Možnost rychlejší implementace nových technologií napříč modelovou řadou

 

Technologie a bezpečnost

Volvo je dlouhodobě známé svým důrazem na bezpečnost. Nová platforma má umožnit integraci pokročilých bezpečnostních systémů a technologií pro autonomní řízení. Konkrétní detaily o těchto systémech zatím nebyly zveřejněny.

Udržitelnost v centru pozornosti

Volvo uvádí, že jednotná platforma je součástí jejich úsilí o větší udržitelnost. Společnost se zavázala ke snížení emisí v celém životním cyklu vozidla - od výroby až po recyklaci. Konkrétní údaje o tom, jak přesně jednotná platforma přispěje k udržitelnosti, zatím nebyly poskytnuty.

Srovnání s konkurencí

Volvo není jediným výrobcem, který se zaměřuje na elektrifikaci a využívá koncept jednotné platformy. Například Tesla úspěšně implementovala podobnou strategii u svých modelů 3 a Y, které sdílejí značnou část komponentů. Toto srovnání naznačuje, že strategie Volva může být životaschopná, pokud bude správně implementována.

Budoucí výzvy a příležitosti

Přestože jednotná platforma nabízí mnoho potenciálních výhod, Volvo bude čelit několika výzvám:

  • Nutnost zajistit dostatečnou diferenciaci mezi modely pro různé segmenty trhu
  • Potřeba flexibilní adaptace platformy pro různé typy vozidel a požadavky různých trhů
  • Konkurence ze strany zavedených automobilek i nových hráčů na trhu elektromobilů

 

Strategie Volva představuje významný krok v rychle se vyvíjejícím odvětví elektromobility. Skutečný dopad této strategie na pozici Volva na globálním trhu s elektrickými vozy bude možné hodnotit až v nadcházejících letech, kdy se začnou objevovat konkrétní modely postavené na této nové platformě.

Štítky

  • EV novinky
  • Volvo

Mohlo by vás zajímat

Geely EX5 EM-i LHD | zdroj: geely.com

Geely vstupuje do Itálie s elektrickým SUV EX5 a hybridem
Čínský automobilový gigant Geely rozšiřuje svou evropskou expanzi o další klíčový trh. V Itálii začíná prodávat elektrický SUV EX5 s dojezdem 425 km a plug-in hybrid Starray EM-i s celkovým dojezdem t...

Hyundai Nexo | zdroj: hyundai.news

Hyundai investuje 18 miliard Kč do baterií: Klíč k budoucím EV a hybridům
Hyundai Motor Group masivně investuje do budoucnosti elektromobility. V Jižní Koreji zahájila výstavbu Future Mobility Battery Campus, svého největšího výzkumného a vývojového centra pro baterie. S in...

BYD Yangwang U8 | zdroj: byd.com

Bez jediného sváru: BYD představil rám, který automobilky nemohly vyrobit
Roky to nikdo nedokázal. Nyní čínští inženýři odlili kompletní hliníkový rám velkého SUV jako jediný kus – bez svárů, bez slabin. Technologie nízkotlakého lití s extrémními rozdíly v tloušťce materiál...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Šéf Fordu řídil půl roku čínské auto. „Nejpokořující věc v životě"

Jim Farley si nechal dovézt Xiaomi SU7 z Šanghaje do Chicaga a po šesti měsících ho odmítá vrátit. Generální ředitel Fordu během... >>

BYD Atto 2 v Česku: 765 000 Kč a 425litrový kufr. Bude mít Elroq problém?

Největší světový výrobce elektromobilů míří přímo na Elroq a Konu. BYD Atto 2 nabízí za 765 000 Kč panoramatickou střechu, veganskou... >>

BMW iX3 je po 21 tisících kilometrech čistší než spalovací auto. Data mluví jasně

Spaluje vaše auto benzin? Pak produkuje emise po celou dobu svého života. Elektromobil BMW iX3 ale překvapil: už po 21 500 kilometrech má... >>

Li Auto hlásí šestý měsíc poklesu, Nio naopak roste o 76 %

<div class="highlight-box">Prosinec přinesl čínským výrobcům elektromobilů smíšené výsledky. Zatímco Li Auto zaznamenalo už šestý... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Nörten-Hardenberg, GermanyNörten-Hardenberg, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Craiova, RomaniaCraiova, Romania
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Tiengen, GermanyFreiburg im Breisgau, Germany
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wrocław, PolandWrocław, Poland
12 míst • 250 kW
Neu-Ulm, GermanyNeu-Ulm, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.