Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Analýza: Volvo sází na jednotnou platformu pro elektrické vozy

Novinky Volvo - media.volvocars.com
Foto: Novinky Volvo - media.volvocars.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 7 Září, 2024

Švédská automobilka Volvo Cars oznámila plán postavit všechny své budoucí elektrické modely na jediné technologické platformě. Tento krok je součástí širší strategie společnosti v oblasti elektromobility.

Strategie elektrifikace Volvo

Volvo se zavázalo k přechodu na plně elektrický sortiment do roku 2030. Zavedení jednotné platformy pro všechny elektrické modely je klíčovým prvkem této strategie. Cílem je optimalizovat vývoj a výrobu elektrických vozidel.

Potenciální výhody jednotné platformy

Jednotná platforma může přinést několik výhod:

  • Snížení vývojových a výrobních nákladů díky standardizaci komponentů
  • Zrychlení procesu vývoje nových modelů
  • Potenciál pro snížení konečné ceny vozidel pro spotřebitele
  • Možnost rychlejší implementace nových technologií napříč modelovou řadou

 

Technologie a bezpečnost

Volvo je dlouhodobě známé svým důrazem na bezpečnost. Nová platforma má umožnit integraci pokročilých bezpečnostních systémů a technologií pro autonomní řízení. Konkrétní detaily o těchto systémech zatím nebyly zveřejněny.

Udržitelnost v centru pozornosti

Volvo uvádí, že jednotná platforma je součástí jejich úsilí o větší udržitelnost. Společnost se zavázala ke snížení emisí v celém životním cyklu vozidla - od výroby až po recyklaci. Konkrétní údaje o tom, jak přesně jednotná platforma přispěje k udržitelnosti, zatím nebyly poskytnuty.

Srovnání s konkurencí

Volvo není jediným výrobcem, který se zaměřuje na elektrifikaci a využívá koncept jednotné platformy. Například Tesla úspěšně implementovala podobnou strategii u svých modelů 3 a Y, které sdílejí značnou část komponentů. Toto srovnání naznačuje, že strategie Volva může být životaschopná, pokud bude správně implementována.

Budoucí výzvy a příležitosti

Přestože jednotná platforma nabízí mnoho potenciálních výhod, Volvo bude čelit několika výzvám:

  • Nutnost zajistit dostatečnou diferenciaci mezi modely pro různé segmenty trhu
  • Potřeba flexibilní adaptace platformy pro různé typy vozidel a požadavky různých trhů
  • Konkurence ze strany zavedených automobilek i nových hráčů na trhu elektromobilů

 

Strategie Volva představuje významný krok v rychle se vyvíjejícím odvětví elektromobility. Skutečný dopad této strategie na pozici Volva na globálním trhu s elektrickými vozy bude možné hodnotit až v nadcházejících letech, kdy se začnou objevovat konkrétní modely postavené na této nové platformě.

Štítky

  • EV novinky
  • Volvo

Mohlo by vás zajímat

Ilustrační foto

Konec nočních můr z hořících baterií? Stellantis si patentoval systém, který udusí oheň zevnitř
Požár elektromobilu je scénář, kterého se obávají řidiči i záchranáři. Hašení bývá složité, zdlouhavé a náročné na vodu. Co kdyby ale auto dokázalo nebezpečnou reakci zastavit samo, dřív než si posádk...

Baterie

Bývalý šéf Lynk&Co: Automobilky v tajnosti nenávidí elektromobilitu
Alain Visser, který až do začátku roku 2024 vedl značku Lynk&Co, ostře kritizuje automobilový průmysl. Podle něj tradiční výrobci automobilů ve skutečnosti elektromobilitu nenávidí a dělají vše pro to...

Dojezd na elektřinu 100 km - ilustrační foto

Čína povolila první elektromobily s autonomním řízením Level 3
Čínské ministerstvo udělilo historické povolení pro dva elektromobily s pokročilým autonomním řízením Level 3. Vozy Deepal SL03 a Arcfox Alpha S mohou jezdit bez dozoru řidiče na vybraných úsecích v P...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Tesla otevírá největší Supercharger na světě: 168 stání a plná soběstačnost

Tesla v Kalifornii otevřela svůj dosud největší Supercharger s rekordními 168 nabíjecími stáními. Tento gigantický projekt, kompletně... >>

Masterplán za miliardy s hvězdičkou: Německá strategie pro elektromobilitu závisí na penězích, které tam nejsou

Před 500 účastníky z automobilového průmyslu a energetiky představilo Německo svou největší strategii pro nabíjení elektromobilů.... >>

Japonci se nevzdávají: Nissan chystá protiútok na čínském trhu s modelem NX8

Japonský Nissan zintenzivňuje úsilí na čínském trhu s elektromobily, kde v posledních letech ztrácí pozice vůči domácím výrobcům.... >>

Li Auto se propadlo do ztráty, čínský gigant poprvé od roku 2022 v minusu

Čínský výrobce elektromobilů Li Auto ohlásil za třetí čtvrtletí čistou ztrátu 624 milionů jüanů (přibližně 2 miliardy Kč). Jde o... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Blois, France - Avenue de ChâteaudunBlois, France
9 míst • 250 kW • ne-Tesla
Krakow, PolandKraków, Poland
15 míst • 250 kW
Settimo Torinese, ItalySettimo Torinese (TO), Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Udine, ItalyMartignacco, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Leeds, UK - Whitehouse StreetLeeds, United Kingdom
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.