Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Audi Q6 E-Tron Off-Road: Koncept elektrického crossoveru s portálovými nápravami

Ilustrační foto

Revoluce v terénních schopnostech elektromobilů

Německá automobilka Audi představila experimentální verzi svého elektrického crossoveru Q6 E-Tron Off-Road, která má demonstrovat potenciál elektrických pohonů v náročném terénu. Hlavní inovací jsou portálové nápravy – technické řešení, kde je osa kola umístěna pod hlavní nápravovou osou pomocí převodového mechanismu.

Technologie portálových náprav

Toto uspořádání přináší hned dvě klíčové výhody: zvýšení světlé výšky o několik centimetrů a možnost použít výrazně větší pneumatiky. Dodatečný převodový stupeň v nápravě zároveň umožňuje optimalizovat točivý moment pro nízké rychlosti, což je kritické při jízdě v náročném terénu.

Inspirace z minulosti a konkurence

Myšlenku portálových náprav neobjevila Audi jako první. Mercedes-Benz je použil již v konceptu EQC 4×4², který později inspiroval vývoj elektrické verze legendárního modelu G-Class. Audi však tuto technologii aplikuje na nové generaci vozidel postavených na platformě PPE (Premium Platform Electric), kterou vyvíjí společně s Porsche.

Společná platforma pro prémiové elektromobily

Platforma PPE kombinuje pokročilou bateriovou technologii s vysokovýkonným nabíjecím systémem, který umožňuje dobíjení až 270 kW. Toto řešení se osvědčilo u sportovního modelu Audi E-Tron GT a nyní se dostává do širší produkce. Kromě Q6 E-Tron na této platformě stojí také elektrický Porsche Macan nebo koncept Activesphere s funkcí pick-up.

Dostupnost a praktické parametry

Základní verze Q6 E-Tron s klasickou karoserií SUV se v USA nabízí od 65 095 dolarů a podle EPA nabízí dojezd až 517 km. Sportback varianta s aerodynamičtějším tvarem, na které je Off-Road koncept založen, zatím na americký trh nedorazila. Reálné testy potvrzují, že deklarovaný dojezd odpovídá praktickému využití.

Zdroj: Greencarreports

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Redakce, dne 25 Leden, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Čínský trh s elektromobily hlásí rekordní růst

První červnový týden přinesl výrazný meziroční nárůst prodeje nových energických vozidel (NEV) v Číně o 40 % na 202 000 kusů.... >>

Geely představuje hybridní elektrický pick-up s rekordním dojezdem

Čínská automobilka Geely uvedla na trh nový hybridní pick-up Radar King Kong EM-P, který kombinuje výkon 349 koní s dojezdem přes 1000 km.... >>

CATL uvádí novou generaci baterií pro energetická úložiště s rekordní kapacitou

Čínský gigant CATL představil nový 587 Ah bateriový článek určený pro energetická úložiště, dosahující hustoty energie 434 Wh/L,... >>

Kia připravuje dva nové elektromobily: Carens EV a Clavis EV míří na trh v roce 2025

Kia testuje nové elektromobily Carens EV a Clavis EV, které by měly rozšířit nabídku značky v segmentu cenově dostupných rodinných vozů.... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.