Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test Volvo EX30
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Audi TT: Ikona možná povstane v elektrické podobě

Novinka
Foto: Novinka
Fotka autora Jana
Jana 22 Březen, 2025

Od spalovacího motoru k elektřině: Nová kapitola ikony

Sportovní Audi TT, které se mezi lety 1998 a 2023 prodalo přes 660 000 kusů, patřilo díky unikátnímu designu inspirovanému Bauhausem k vizuálně nejvýraznějším modelům značky. Podle vyjádření šéfa Audi Gernota Döllnera však jeho příběh nemusí skončit. "TT je ikona a Audi by mělo mít sportovní vůz," uvedl s tím, že elektrická verze by mohla najít uplatnění především v každodenním provozu.

Technologie: Platformy jako klíč k úspěchu

Zatímco původní TT sdílelo technologii s vozy Volkswagen Golf, elektrická generace by pravděpodobně využila modulární platformu MEB určenou pro elektromobily. Ta umožňuje pohon zadních kol – což by vyvrátilo dlouhodobou kritiku směřující k předokolům u sportovního vozu. Dražší varianta by mohla vycházet z platformy PPE, kterou Audi vyvíjí společně s Porsche a která nabízí vyšší výkony i dojezd.

Design: Návrat k čistým liniím

Nástup šéfdesignéra Massima Frascelly, autora nového Range Roveru, signalizuje návrat k minimalistické estetice. Jeho první velký koncept, který má být představen na autosalonu IAA v Mnichově, možná odhalí nový směr designu Audi. Frascellův důraz na jednoduchost přímo navazuje na původní TT, jehož tvary dodnes působí moderně.

Cena a konkurence: Boj o dostupnost

Aby elektrické TT uspělo, musí podle analytiků zůstat cenově dostupné. Zatímco elektrické Porsche 718 má dosáhnout cen kolem 80 000 dolarů, Audi by mohlo díky platformě MEB nabídnout podobný zážitek za výrazně nižší částku. Pro srovnání – koncept Cupra DarkRebel, který sdílí technologii s Volkswagenem, se má pohybovat ve stejné cenové kategorii jako elektrické Porsche.

Výzvy: Priorita praktičtějších modelů

I přes nadšení fanoušků zůstává osud elektrického TT nejistý. Audi v současnosti upřednostňuje vývoj SUV a sedanů, které tvoří většinu prodejů. Rozhodující bude přijetí zářijového konceptu a ochota koncernu Volkswagen investovat do výroby nízkoobjemového sportovního modelu v éře, která si žádá hlavně masově prodávané elektromobily.

Zdroj: insideevs.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Tesla Supercharger

Předčasný dárek pro elektromobilisty. Tesla v Hradci spustila novou stanici, nabízí 12 stojanů a skvělou cenu
Majitelé elektromobilů směřující na východ Čech nebo do Polska mají důvod k oslavě. Tesla vyslyšela dlouholeté prosby a těsně před Vánoci zprovoznila strategicky klíčovou nabíjecí stanici. Nový Superc...

Dacia Spring | zdroj: media.renault.cz

Dacia Spring 2026: Jak udělat levný elektromobil ještě lepším a nezdražit ho?
Dlouho platilo, že u nejlevnějšího elektromobilu na trhu musíte přivřít obě oči nad jízdními vlastnostmi i výkonem. Tomu je ale konec. Dacia s modelovým rokem 2026 mění pravidla hry a ukazuje konkuren...

Škoda Enyaq | zdroj: skoda-storyboard.com

Český úspěch v Německu: Gigant Reemtsma rok testoval elektromobily, jako vítěze vybral Škodu Enyaq
Je to zpráva, která v Mladé Boleslavi potěší. Německá společnost Reemtsma, stojící za známými tabákovými značkami, dokončila náročný dvanáctiměsíční pilotní projekt. Cíl byl jasný: najít ideální elekt...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Volkswagen a Xpeng dokončili společný elektromobil ID.Unyx 07 za pouhých 18 měsíců

První společný vůz Volkswagenu a Xpengu, SUV ID.Unyx 07, vstoupí do výroby už 31. prosince. Je to výsledek nečekaně rychlého, pouhých 18... >>

Tesla FSD v Evropě: První testovací jízdy a cesta k homologaci 2026

Systém Full Self-Driving (Supervised) od Tesly se konečně dostává do Evropy. Zájemci si jej mohou vyzkoušet již letos na demo jízdách v... >>

Ford otáčí kormidlo: Odepisuje 19,5 miliardy a zastavuje elektrický F-150

Detroit hlásí jeden z nejdražších strategických obratů v historii automobilismu. Sen o rychlé elektrifikaci Ameriky narazil na tvrdou realitu... >>

Tesla FSD v plném proudu: Španělsko otevírá dveře autonomní jízdě bez dohledu

Tesla Full Self-Driving (Supervised) se v Evropě rozjíždí naplno. Španělsko se stalo průkopníkem s programem ES-AV, který umožňuje... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Bratislava – Aupark, SlovakiaBratislava, Slovakia
6 míst • 130 kW • ne-Tesla
Wittlich, Germany - Justus-von-Liebig-StraßeWittlich, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Riga, LatviaRiga, Latvia
4 míst • 250 kW
Hanau-West, GermanyHanau, Germany
3 míst • 250 kW • ne-Tesla
Rønde, DenmarkRønde, Denmark
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.