Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

BYD a Greenvolt Power staví v Polsku gigantický bateriový úložišťový systém

Novinky

Čínský gigant BYD, druhý největší světový výrobce baterií s 15,8 % podílem na globálním trhu (podle SNE Research za Q1 2024), uzavřel klíčové partnerství s polskou společností Greenvolt Power, dceřinou firmou mezinárodní skupiny Greenvolt Group působící ve 14 evropských zemích. Společný projekt výstavby bateriového úložiště o kapacitě 1,6 GWh v Polsku představuje dosud největší instalaci svého druhu ve střední Evropě a zároveň technologický most mezi asijskými inovacemi a evropskými dekarbonizačními cíli.

Revoluční technologie s dopadem na gridové služby

Dva paralelně budované systémy v průmyslových zónách Gdaňsku a Katovic dosáhnou kombinovaného výkonu 400 MW/1,6 GWh, což odpovídá denní spotřebě 320 000 polských domácností. BYD zde implementuje svou vlajkovou platformu MC Cube-T využívající patentovanou architekturu CTS (Cell to System). Tato technologie, certifikovaná dle normy UL 9540A, dosahuje o 40 % vyšší energetické hustoty než konvenční řešení a redukuje potřebnou plochu instalace o 35 %.

Katalyzátor pro splnění klimatických závazků EU

Projekt přímo reaguje na revidovaný cíl EU zvýšit podíl obnovitelných zdrojů na 45 % do roku 2030. Podle analýzy BloombergNEF by měla kapacita BESS v Evropě do roku 2025 překročit 32 GWh, přičemž Polsko díky tomuto projektu poskočí v národním žebříčku o 5 příček. Systém umožní integraci 580 MW nových větrných farem v Pomořansku a sníží emise CO2 o 1,2 milionu tun ročně – ekvivalent výkonu 2,4 milionu vzrostlých buků.

BYD: Od automobilového hráče k energetickému disrupterovi

Investice ve výši 470 milionů EUR (z toho 65 % financováno z EU fondů REPowerEU) potvrzuje strategický posun BYD směrem k energetické infrastruktuře. Společnost, která v roce 2023 vyrobila 194,7 GWh baterií (ekvivalent 2,6 milionu elektromobilů), rozšiřuje svůj evropský footprint po založení továrny na baterie v Maďarsku (2022) a R&D centra v Německu (2023). Podle vyjádření ředitele BYD Europe Stella Li plánuje společnost do roku 2026 ovládnout 25 % trhu s BESS v EU.

Synergie průmyslu a legislativy: Model pro budoucí projekty

Termín dokončení v Q1 2026 koreluje s plánovanou reformou trhu s elektřinou (EU Electricity Market Design Reform), která od roku 2027 zavádí povinné kapacitní mechanismy. Projekt využívá polský program "Energy Storage for Grid Stability" garantující výkup skladované energie za prémiové ceny. Paralelně probíhá testování virtuálního elektrárenského modelu (VPP) pro agregaci 12 000 komerčních prosumerů v rámci pilotního projektu OSD (Operator Systemu Dystrybucyjnego).

Primární zdroj: cnevpost.com (12. března 2025)
Doplňková data: BloombergNEF Energy Storage Market Outlook 2024, Polský národní akční plán pro klima a energii 2030

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Miriam, dne 14 Březen, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Čínská elektromobilita: prodeje EV mohou v roce 2025 překonat celkové prodeje aut v USA

Čína pokračuje v překvapivém růstu elektromobility a míří k historickému milníku. V první polovině června 2025 země prodala 402 tisíc... >>

Extrémně dlouhý dojezd: Changan představuje solid-state baterie s dojezdem až 1500 km

Čínská automobilka Changan oznámila průlomový pokrok ve vývoji solid-state baterií, které by mohly definitivně vyřešit problém s... >>

Čínský výrobce GAC představil létající automobil AirCab

Automobilka GAC Group představila na autosalonu v Hongkongu dvoumístný létající vůz AirCab pod značkou Govy. Vůz s vertikálním startem a... >>

Trump hrozí ukončením dotací pro Muskovy společnosti

Prezident Donald Trump ve čtvrtek naznačil možnost ukončení federálních dotací a kontraktů pro společnosti Elona Muska, což by mohlo stát... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.