Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

BYD řeší bezpečnostní riziko u modelu Fang Cheng Bao Bao 5

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 28 Leden, 2025

Problémy s bezpečností u Fang Cheng Bao Bao 5

Čínský výrobce automobilů BYD, známý pro své inovativní elektromobily a plug-in hybridy, oznámil svolání 6 843 vozů modelu Fang Cheng Bao Bao 5. Jedná se o plug-in hybridní SUV vyráběné v období od 16. října 2023 do 1. února 2024, jehož motorový kontrolér byl identifikován jako potenciální zdroj bezpečnostního rizika.

Tato závada souvisí s elektrickými konektory uvnitř integrovaného dvojmotorového kontroléru. Podle prohlášení vydaného čínským úřadem pro regulaci trhu (SAMR) mohou být některé z těchto konektorů nedostatečně zajištěné. V extrémních případech může tento problém vést ke vzniku oblouku nebo dokonce požáru, což představuje vážnou hrozbu pro bezpečnost uživatelů.

Řešení problému ze strany BYD

Automobilka BYD okamžitě podnikla kroky k eliminaci problému. Společnost autorizovala výměnu postiženého integrovaného kontroléru motoru u všech dotčených vozidel zcela zdarma. Tímto krokem chce BYD zajistit maximální bezpečnost svých zákazníků a posílit jejich důvěru.

Výměna kontroléru bude probíhat prostřednictvím její značky Fang Cheng Bao, která model Bao 5 uvedla na trh. Tento model byl poprvé představen v srpnu 2023 a samotné doručování zákazníkům začalo o měsíc později. Od svého uvedení si tato značka získala značnou oblibu mezi uživateli plug-in hybridních vozidel.

Úspěchy značky Fang Cheng Bao

Navzdory tomuto problému dosahuje značka Fang Cheng Bao výborných výsledků. Jen během prosince roku 2024 dokázala doručit rekordních 11 418 vozidel, což přispělo k celkovým ročním dodávkám ve výši 56 388 jednotek. Tento úspěch ukazuje na vysoký zájem o vozy této značky i dynamický růst poptávky po elektromobilech a plug-in hybridech na čínském trhu.

BYD, jako zastřešující společnost, posiluje svou pozici na globálním trhu a pokračuje ve svém závazku poskytovat kvalitní a bezpečné dopravní prostředky. To potvrzují také úspěchy dalších modelů, jakými jsou například Denza Z9GT nebo superauto Yangwang U9.

Budoucnost plug-in hybridních SUV

Přestože byl model Fang Cheng Bao Bao 5 zasažen tímto problémem, jeho popularita mimo jiné naznačuje rostoucí trend využívání plug-in hybridních technologií. Tento incident zároveň upozorňuje na důležitost neustálé kontroly kvality a minimalizace rizik během výroby elektromobilů a jejich komponent.

Zdroj: cnevpost.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Baterie

Vishay představuje 50W rezistor pro elektromobily odolný do 175°C
Společnost Vishay Sfernice uvedla na trh nový výkonový rezistor LTA 50 určený speciálně pro elektromobily a hybridy. Komponenta zvládne extrémní teploty až 175°C a vysokou vlhkost, což z ní činí klíčo...

Ilustrační foto

Paradox elektromobility 2025: Svět hlásí rekordy, Volkswagen omezuje výrobu. Kde je pravda?
Data za rok 2025 mluví jasně: svět zažívá bezprecedentní boom elektromobilů a prodeje dosahují historických maxim. O to víc zarážející jsou zprávy od gigantů jako Volkswagen, kteří omezují výrobu a st...

Dálnice

Konec výhod pro elektromobily: Nová vláda zruší dálnice zdarma? A přitom jich letos otevře skoro 67 kilometrů
Zatímco se ještě letos otevře rekordních 66,7 kilometru nových dálnic a dokončí se poslední část D1, majitelé elektromobilů čelí nepříjemné změně. Programové prohlášení vlády Andreje Babiše jasně říká...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Elektromobily rostou o 24 %, ale nerealistická očekávání kazí pohled. Co říkají čísla

Růst 24 % a podíl 16,1 % – bateriové elektromobily v EU postupují vpřed solidním tempem. Proč tedy někdo mluví o zklamání?... >>

Testujeme XPeng G6 Performance: První dojmy a reálná spotřeba - Den 1

První den s XPENG G6 Performance a pocity jsou nečekaně silné. Tohle čínské SUV útočí přímo na Teslu Model Y, ale dělá to chytře: je o... >>

Elektromobily: Jsou spásou, nebo mýtus? Důležitá fakta o bateriích a emisích, která musíte znát

Jsou elektromobily skutečně ekologičtější volbou, nebo se jejich přínos ztrácí v náročné výrobě baterií a ne vždy čisté energii... >>

Prodeje Tesly v Evropě pokračují v říjnovém propadu. Pomůže levnější Model Y Standard?

Říjnová čísla jsou alarmující. Tesla prodala ve Švédsku jen 133 vozů, ve většině Evropy propadla o desítky procent. Čínské značky... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Sibiu, RomaniaȘelimbăr, Romania
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Braak, GermanyBraak, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Neuss, GermanyNeuss, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Randers, DenmarkRanders, Denmark
14 míst • 130 kW • ne-Tesla
Pau, FrancePau, France
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.