Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

BYD řeší bezpečnostní riziko u modelu Fang Cheng Bao Bao 5

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 28 Leden, 2025

Problémy s bezpečností u Fang Cheng Bao Bao 5

Čínský výrobce automobilů BYD, známý pro své inovativní elektromobily a plug-in hybridy, oznámil svolání 6 843 vozů modelu Fang Cheng Bao Bao 5. Jedná se o plug-in hybridní SUV vyráběné v období od 16. října 2023 do 1. února 2024, jehož motorový kontrolér byl identifikován jako potenciální zdroj bezpečnostního rizika.

Tato závada souvisí s elektrickými konektory uvnitř integrovaného dvojmotorového kontroléru. Podle prohlášení vydaného čínským úřadem pro regulaci trhu (SAMR) mohou být některé z těchto konektorů nedostatečně zajištěné. V extrémních případech může tento problém vést ke vzniku oblouku nebo dokonce požáru, což představuje vážnou hrozbu pro bezpečnost uživatelů.

Řešení problému ze strany BYD

Automobilka BYD okamžitě podnikla kroky k eliminaci problému. Společnost autorizovala výměnu postiženého integrovaného kontroléru motoru u všech dotčených vozidel zcela zdarma. Tímto krokem chce BYD zajistit maximální bezpečnost svých zákazníků a posílit jejich důvěru.

Výměna kontroléru bude probíhat prostřednictvím její značky Fang Cheng Bao, která model Bao 5 uvedla na trh. Tento model byl poprvé představen v srpnu 2023 a samotné doručování zákazníkům začalo o měsíc později. Od svého uvedení si tato značka získala značnou oblibu mezi uživateli plug-in hybridních vozidel.

Úspěchy značky Fang Cheng Bao

Navzdory tomuto problému dosahuje značka Fang Cheng Bao výborných výsledků. Jen během prosince roku 2024 dokázala doručit rekordních 11 418 vozidel, což přispělo k celkovým ročním dodávkám ve výši 56 388 jednotek. Tento úspěch ukazuje na vysoký zájem o vozy této značky i dynamický růst poptávky po elektromobilech a plug-in hybridech na čínském trhu.

BYD, jako zastřešující společnost, posiluje svou pozici na globálním trhu a pokračuje ve svém závazku poskytovat kvalitní a bezpečné dopravní prostředky. To potvrzují také úspěchy dalších modelů, jakými jsou například Denza Z9GT nebo superauto Yangwang U9.

Budoucnost plug-in hybridních SUV

Přestože byl model Fang Cheng Bao Bao 5 zasažen tímto problémem, jeho popularita mimo jiné naznačuje rostoucí trend využívání plug-in hybridních technologií. Tento incident zároveň upozorňuje na důležitost neustálé kontroly kvality a minimalizace rizik během výroby elektromobilů a jejich komponent.

Zdroj: cnevpost.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

GAC Aion V | zdroj: gacgroup.com

Jak obejít evropská cla na čínské elektromobily? GAC to zkouší přes Rakousko
Zatímco Evropská unie zavádí cla až 35 procent na čínské elektromobily, výrobce GAC našel způsob, jak se jim vyhnout. V rakouském Grazu začal vyrábět SUV Aion V v továrně Magna Steyr – stejné, kde ješ...

BMW asistenční systém | zdroj: press.bmwgroup.com

Bolt nasadí v Evropě autonomní taxi už v roce 2026. Časem i bez řidiče za volantem
Čínská technologie a evropská síť. Estonský gigant Bolt spojil síly s Pony.ai, aby do evropských měst přivezl samořiditelná vozidla úrovně 4. První piloty startují v roce 2026, plně bezřidičový provoz...

Tesla - výroba v továrně | ilustrační foto

Může nový patent Tesly výrazně zlevnit elektromobily?
Nový patent Tesly publikovaný 27. listopadu popisuje technologii, která by mohla snížit cenu baterií až o polovinu. Konec obřích továrních pecí, toxických chemikálií a astronomických účtů za elektřinu...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Záchrana softwaru Volkswagenu: spolupráce s Rivianem funguje po roce lépe než kdokoli čekal

Majitelé prvních elektrických Volkswagenů to znají: zamrzající displeje, nefunkční prvky, frustrující chyby. Za tím stála softwarová... >>

Když prodejce neví, co prodává: Příběh o Subaru Solterra a problém s elektromobily v autosalonech

Zákazník v autosalonu se zeptal, zda Subaru Solterra má jízdu na jeden pedál. Prodejce ho odbyl povýšeně: "Auto má dva pedály." Incident... >>

Německá ekonomická mašinérie ztrácí motor: Propad v inovacích zasáhl i automobilový průmysl

oprvé od roku 2011 vypadlo Německo z první desítky nejinovátnějších zemí světa. Zatímco Čína prudce akceleruje a USA posilují svůj... >>

Konec cel pro čínská auta? BYD staví závod v Maďarsku a chce ovládnout evropský trh

Obchodní válka s Čínou má nového hráče. Automobilka BYD našla recept na unijní cla a startuje výrobu 300 tisíc vozů ročně přímo v... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Kirchheim, GermanyKirchheim, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Brno, Czech RepublicBrno, Czech Republic
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Cherbourg, FranceCherbourg-en-Cotentin, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Regensburg-Ost, GermanyRegensburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Riga, LatviaRiga, Latvia
4 míst • 250 kW
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.