Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

BYD řeší bezpečnostní riziko u modelu Fang Cheng Bao Bao 5

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 28 Leden, 2025

Problémy s bezpečností u Fang Cheng Bao Bao 5

Čínský výrobce automobilů BYD, známý pro své inovativní elektromobily a plug-in hybridy, oznámil svolání 6 843 vozů modelu Fang Cheng Bao Bao 5. Jedná se o plug-in hybridní SUV vyráběné v období od 16. října 2023 do 1. února 2024, jehož motorový kontrolér byl identifikován jako potenciální zdroj bezpečnostního rizika.

Tato závada souvisí s elektrickými konektory uvnitř integrovaného dvojmotorového kontroléru. Podle prohlášení vydaného čínským úřadem pro regulaci trhu (SAMR) mohou být některé z těchto konektorů nedostatečně zajištěné. V extrémních případech může tento problém vést ke vzniku oblouku nebo dokonce požáru, což představuje vážnou hrozbu pro bezpečnost uživatelů.

Řešení problému ze strany BYD

Automobilka BYD okamžitě podnikla kroky k eliminaci problému. Společnost autorizovala výměnu postiženého integrovaného kontroléru motoru u všech dotčených vozidel zcela zdarma. Tímto krokem chce BYD zajistit maximální bezpečnost svých zákazníků a posílit jejich důvěru.

Výměna kontroléru bude probíhat prostřednictvím její značky Fang Cheng Bao, která model Bao 5 uvedla na trh. Tento model byl poprvé představen v srpnu 2023 a samotné doručování zákazníkům začalo o měsíc později. Od svého uvedení si tato značka získala značnou oblibu mezi uživateli plug-in hybridních vozidel.

Úspěchy značky Fang Cheng Bao

Navzdory tomuto problému dosahuje značka Fang Cheng Bao výborných výsledků. Jen během prosince roku 2024 dokázala doručit rekordních 11 418 vozidel, což přispělo k celkovým ročním dodávkám ve výši 56 388 jednotek. Tento úspěch ukazuje na vysoký zájem o vozy této značky i dynamický růst poptávky po elektromobilech a plug-in hybridech na čínském trhu.

BYD, jako zastřešující společnost, posiluje svou pozici na globálním trhu a pokračuje ve svém závazku poskytovat kvalitní a bezpečné dopravní prostředky. To potvrzují také úspěchy dalších modelů, jakými jsou například Denza Z9GT nebo superauto Yangwang U9.

Budoucnost plug-in hybridních SUV

Přestože byl model Fang Cheng Bao Bao 5 zasažen tímto problémem, jeho popularita mimo jiné naznačuje rostoucí trend využívání plug-in hybridních technologií. Tento incident zároveň upozorňuje na důležitost neustálé kontroly kvality a minimalizace rizik během výroby elektromobilů a jejich komponent.

Zdroj: cnevpost.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Nabíjení elektromobilu

Dočkáme se levnějšího veřejného nabíjení? Na český trh vstupuje Electra
Francouzská společnost s 580 ultrarychlými stanicemi v Evropě a miliardou eur investic míří od roku 2026 do Česka. Electra slibuje transparentní ceny a efektivní provozní model, který umožňuje nabízet...

CATL baterie - ilustrační foto

Nižší cena, vyšší dojezd? CATL spouští výrobu baterií, které posouvají možnosti levných elektromobilů
Klíčový hráč na poli elektromobility přichází s technologickým skokem, který ocení především koncoví uživatelé. Pátá generace LFP baterií od CATL neřeší jen dojezd, ale přináší zásadní posun v počtu n...

Ford Capri | zdroj: fordpresskits.com

Ford překvapil. Jízda bez držení volantu už není jen pro Mustang, dostane ji i Puma Gen-E a Ranger
Ford oznamuje zásadní rozšíření své komfortní technologie „hands-off“ řízení. Pokročilý asistent BlueCruise, který umožňuje sundat ruce z volantu na dálnicích, již nebude výsadou prémiových modelů. No...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Studie překvapila odborníky. Baterie elektromobilů vydrží mnohem déle. Kdo má nejlepší?

Test 1 300 ojetých elektromobilů přinesl nečekaný výsledek: 80 procent baterií má stále přes 90 procent původní kapacity. „Byli jsme... >>

Svolt zahájí dodávky semi-solid baterií v roce 2026: Vyšší dojezd a bezpečnost

Čínský Svolt Energy oznámil, že v roce 2026 zahájí sériové dodávky svých prvních semi-solid-state baterií. Tato technologie s... >>

Paradox elektromobility 2025: Svět hlásí rekordy, Volkswagen omezuje výrobu. Kde je pravda?

Data za rok 2025 mluví jasně: svět zažívá bezprecedentní boom elektromobilů a prodeje dosahují historických maxim. O to víc zarážející... >>

Češi kupují elektromobily o 41 % rychleji než loni. A ve Francii se právě stalo něco historického

Zatímco český trh s elektromobily exploduje tempem, které překvapilo i některé analytiky, Francie právě překročila hranici, o které se... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Siegen, GermanySiegen, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Weimar, GermanyWeimar, Germany
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Moncalieri, Italy - Corso SavonaMoncalieri, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Poysdorf, AustriaPoysdorf, Austria
6 míst • 125 kW • ne-Tesla
Wernberg-Köblitz, GermanyWernberg-Köblitz, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.