Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Čínský výrobce elektrovozů Zeekr expanduje do Norska

ZEEKR 7X - zdroj ZEEKR Global
Foto: ZEEKR 7X - zdroj ZEEKR Global
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 9 Říjen, 2024

Čínská automobilka Zeekr, prémiová značka elektrických vozidel skupiny Geely Holding Group, oznámila svůj vstup na norský automobilový trh. Tímto krokem dále rozšiřuje svou přítomnost v Evropě po úspěšném vstupu do Nizozemska a Švédska.

Norsko jako klíčový trh pro elektromobily

Norsko je považováno za jeden z nejvyspělejších trhů pro elektromobily na světě. Více než 90 % nových prodejů automobilů v této zemi tvoří právě elektrická vozidla. Pro Zeekr je tedy vstup na norský trh strategickým milníkem v evropské expanzi.

Prodejní a servisní síť Zeekr v Norsku

Zeekr vytvořil v Norsku síť prodejců a servisních center, aby zajistil bezproblémový zážitek pro zákazníky – od testovacích jízd až po objednávky a následný servis. První partnerství bylo uzavřeno s Premium Cars Stor-Oslo, které zahájí provoz v říjnu. Následovat budou prodejci v dalších velkých městech.

Spolupráce s Plugsurfing pro snadné nabíjení

Aby Zeekr usnadnil nabíjení svých vozidel, navázal spolupráci se společností Plugsurfing. Zákazníci tak získají přístup k více než 800 000 nabíjecím bodům po celé Evropě prostřednictvím aplikace Zeekr Charge App a RFID karet pro nabíjení.

Modely Zeekr 001 a Zeekr X na norském trhu

Zeekr plánuje nabídnout na norském trhu dva své modely: Zeekr 001 a Zeekr X. Objednávky budou přijímány ještě tento měsíc, přičemž první dodávky zákazníkům se uskuteční do konce tohoto roku.

Zeekr 001: Elektrický shooting brake s dlouhým dojezdem

Zeekr 001 je plně elektrický vůz typu shooting brake, což je karosářská varianta kombinující prvky sportovního vozu a kombi. Model nabízí dojezd až 620 kilometrů podle standardu WLTP. Verze s jedním elektromotorem a dlouhým dojezdem bude v Norsku dostupná za cenu od 579 900 norských korun (cca. 1,25 mil. Kč) včetně DPH.

Zeekr X: Kompaktní SUV pro městský provoz

Zeekr X je kompaktní SUV určené především pro městské prostředí. S dojezdem až 446 kilometrů podle WLTP a cenou od 424 900 norských korun (přibližně 900 000 Kč) za verzi s jedním elektromotorem a dlouhým dojezdem představuje atraktivní volbu pro norské zákazníky.

Ambiciózní plány Zeekr pro evropský trh

Společnost Zeekr zahájila svou evropskou strategii v dubnu 2023, kdy vstoupila na trhy v Nizozemsku a Švédsku. Do konce roku 2024 plánuje být přítomna celkem v šesti evropských zemích a do roku 2025 zvýšit svou mezinárodní přítomnost na osm zemí.

Růst prodejů a výrobní kapacity

V září Zeekr dodal 21 333 vozidel, což představuje nový rekord a překonává předchozí maximum z června, kdy bylo dodáno 20 106 vozidel. Za období od ledna do září společnost dodala celkem 142 873 vozidel, což je meziroční nárůst o 80,79 %. Zeekr si klade za cíl v roce 2024 dodat 230 000 vozidel, což by bylo dvojnásobek plánovaného počtu pro rok 2023.

Co znamená WLTP?

WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure) je mezinárodní standard pro měření spotřeby energie a emisí u automobilů. Tento standard poskytuje přesnější údaje o dojezdu elektromobilů v reálných podmínkách než předchozí testovací metody.

Vstup Zeekr na norský trh je dalším krokem v ambiciózní evropské expanzi této čínské automobilky. S atraktivní nabídkou modelů a silným zaměřením na zákaznický servis má Zeekr potenciál zaujmout významnou pozici na trhu s elektromobily v Evropě.

Štítky

  • EV novinky
  • Zeekr

Mohlo by vás zajímat

Zeekr X | zdroj: zeekr.eu/press

Zeekr vstupuje na německý trh: Čínská značka míří na firemní flotily
Čínská prémiová značka Zeekr oficiálně zahajuje prodej v Německu od ledna 2026. Firma se zaměřuje především na firemní flotily a nabízí tři modely s cenami od 37.990 eur. Plánuje vybudovat síť 100 ser...

Model S infotainment | zdroj: tesla.com

Tesla FSD v plném proudu: Španělsko otevírá dveře autonomní jízdě bez dohledu
Tesla Full Self-Driving (Supervised) se v Evropě rozjíždí naplno. Španělsko se stalo průkopníkem s programem ES-AV, který umožňuje pokročilé testování autonomní jízdy, včetně volitelných bezpečnostníc...

Výroba aut

Čína a Stellantis staví v Zaragoze továrnu na baterie za 11 miliard. Vytvoří přes 4000 míst
Čínský výrobce baterií CATL společně se Stellantisem oficiálně zahájili výstavbu obří továrny na baterie v Zaragoze. Gigafactory za 11 miliard korun bude od roku 2026 vyrábět baterie pro milion elektr...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Jak obejít evropská cla na čínské elektromobily? GAC to zkouší přes Rakousko

Zatímco Evropská unie zavádí cla až 35 procent na čínské elektromobily, výrobce GAC našel způsob, jak se jim vyhnout. V rakouském Grazu... >>

Němečtí vědci vyvíjejí megawattové nabíječky pro kamiony s vlastní solární elektrárnou

Fraunhofer Institut společně s Infineon a Siemens pracuje na revolučních nabíjecích stanicích pro nákladní vozidla s výkonem až 30 MW.... >>

Čínský gigant GWM plánuje evropskou továrnu na 300 tisíc aut ročně

Great Wall Motors vyhlíží lokality pro svou první evropskou továrnu s kapacitou 300 tisíc vozů ročně do roku 2029. Čínský výrobce... >>

Šéf Fordu řídil půl roku čínské auto. „Nejpokořující věc v životě"

Jim Farley si nechal dovézt Xiaomi SU7 z Šanghaje do Chicaga a po šesti měsících ho odmítá vrátit. Generální ředitel Fordu během... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Wuppertal, GermanyWuppertal, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Barberino di Mugello, ItalyBarberino di Mugello FI, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bradford, UKBradford, United Kingdom
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Györ, HungaryGyőrújbarát, Hungary
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Ciechocinek, PolandCiechocinek, Poland
4 míst • 150 kW
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.