Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Čínský výrobce elektrovozů Zeekr expanduje do Norska

ZEEKR 7X - zdroj ZEEKR Global

Čínská automobilka Zeekr, prémiová značka elektrických vozidel skupiny Geely Holding Group, oznámila svůj vstup na norský automobilový trh. Tímto krokem dále rozšiřuje svou přítomnost v Evropě po úspěšném vstupu do Nizozemska a Švédska.

Norsko jako klíčový trh pro elektromobily

Norsko je považováno za jeden z nejvyspělejších trhů pro elektromobily na světě. Více než 90 % nových prodejů automobilů v této zemi tvoří právě elektrická vozidla. Pro Zeekr je tedy vstup na norský trh strategickým milníkem v evropské expanzi.

Prodejní a servisní síť Zeekr v Norsku

Zeekr vytvořil v Norsku síť prodejců a servisních center, aby zajistil bezproblémový zážitek pro zákazníky – od testovacích jízd až po objednávky a následný servis. První partnerství bylo uzavřeno s Premium Cars Stor-Oslo, které zahájí provoz v říjnu. Následovat budou prodejci v dalších velkých městech.

Spolupráce s Plugsurfing pro snadné nabíjení

Aby Zeekr usnadnil nabíjení svých vozidel, navázal spolupráci se společností Plugsurfing. Zákazníci tak získají přístup k více než 800 000 nabíjecím bodům po celé Evropě prostřednictvím aplikace Zeekr Charge App a RFID karet pro nabíjení.

Modely Zeekr 001 a Zeekr X na norském trhu

Zeekr plánuje nabídnout na norském trhu dva své modely: Zeekr 001 a Zeekr X. Objednávky budou přijímány ještě tento měsíc, přičemž první dodávky zákazníkům se uskuteční do konce tohoto roku.

Zeekr 001: Elektrický shooting brake s dlouhým dojezdem

Zeekr 001 je plně elektrický vůz typu shooting brake, což je karosářská varianta kombinující prvky sportovního vozu a kombi. Model nabízí dojezd až 620 kilometrů podle standardu WLTP. Verze s jedním elektromotorem a dlouhým dojezdem bude v Norsku dostupná za cenu od 579 900 norských korun (cca. 1,25 mil. Kč) včetně DPH.

Zeekr X: Kompaktní SUV pro městský provoz

Zeekr X je kompaktní SUV určené především pro městské prostředí. S dojezdem až 446 kilometrů podle WLTP a cenou od 424 900 norských korun (přibližně 900 000 Kč) za verzi s jedním elektromotorem a dlouhým dojezdem představuje atraktivní volbu pro norské zákazníky.

Ambiciózní plány Zeekr pro evropský trh

Společnost Zeekr zahájila svou evropskou strategii v dubnu 2023, kdy vstoupila na trhy v Nizozemsku a Švédsku. Do konce roku 2024 plánuje být přítomna celkem v šesti evropských zemích a do roku 2025 zvýšit svou mezinárodní přítomnost na osm zemí.

Růst prodejů a výrobní kapacity

V září Zeekr dodal 21 333 vozidel, což představuje nový rekord a překonává předchozí maximum z června, kdy bylo dodáno 20 106 vozidel. Za období od ledna do září společnost dodala celkem 142 873 vozidel, což je meziroční nárůst o 80,79 %. Zeekr si klade za cíl v roce 2024 dodat 230 000 vozidel, což by bylo dvojnásobek plánovaného počtu pro rok 2023.

Co znamená WLTP?

WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure) je mezinárodní standard pro měření spotřeby energie a emisí u automobilů. Tento standard poskytuje přesnější údaje o dojezdu elektromobilů v reálných podmínkách než předchozí testovací metody.

Vstup Zeekr na norský trh je dalším krokem v ambiciózní evropské expanzi této čínské automobilky. S atraktivní nabídkou modelů a silným zaměřením na zákaznický servis má Zeekr potenciál zaujmout významnou pozici na trhu s elektromobily v Evropě.

Štítky

  • EV novinky
  • Zeekr
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 9 Říjen, 2024

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Čínské elektromobily expandují: BYD míří na evropský luxusní trh a roste podpora bateriových technologií

Čínský výrobce BYD se chystá jako první ze země vstoupit na evropský trh luxusních elektromobilů se svou značkou Yangwang. Současně... >>

Zeekr vyvrací obvinění z prodeje ojetých elektromobilů

Čínská automobilka Zeekr oficiálně reagovala na mediální zprávy o údajném prodeji ojetých vozů s nulovým nájezdem. Firma kategoricky... >>

Novinky v elektromobilitě: Avatr posiluje baterie a MG4 láme rekordy

Čínský výrobce Avatr oznámil integraci větších baterií CATL a pokročilého řídicího systému Huawei do svých modelů, s uvedením... >>

BMW iX3 2026: Revoluční efektivita 15 kWh/100 km předčí Tesla Model Y

Nový BMW iX3 2026 přepisuje pravidla elektromobility s rekordní spotřebou pouhých 15 kWh na 100 kilometrů a dosahuje uhlíkové neutrality... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Superchargery

Regensburg-Ost, GermanyRegensburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Liege, BelgiumLiège, Belgium
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Nykøbing Mors, DenmarkNykøbing Mors, Denmark
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Caldes de Malavella, SpainCaldes de Malavella, Spain
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lippetal, GermanyLippetal, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bratislava, SlovakiaBratislava, Slovakia
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Viborg, DenmarkViborg, Denmark
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hjørring, DenmarkHjørring, Denmark
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wörth, GermanyWörth an der Isar, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Randers, DenmarkRanders, Denmark
14 míst • 130 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.