Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Dongfeng spustí výrobu baterií s dojezdem 1000 km v září 2026

DongFeng BOX | zdroj: dfmotor.cz
Foto: DongFeng BOX | zdroj: dfmotor.cz
Fotka autora Filip
Filip 13 Listopad, 2025

Pilotní výroba již běží

Společnost Dongfeng Motor má již v provozu pilotní výrobní linku s kapacitou 0,2 GWh pro solid-state baterie. Tato technologie představuje významný pokrok v oblasti akumulátorů pro elektromobily, protože solid-state baterie neobsahují tekutý elektrolyt jako konvenční lithium-iontové články.

Na konferenci World Power Battery Conference v čínském městě Yibin společnost představila své nejnovější bateriové technologie. Energetická hustota 350 Wh/kg znamená, že baterie dokáže uložit více energie při stejné hmotnosti ve srovnání s běžnými bateriemi, které dosahují typicky 250-300 Wh/kg.

Tři generace baterií v přípravě

Dongfeng současně vyvíjí tři varianty solid-state baterií s různými energetickými hustotami:

  • 350 Wh/kg - sériová výroba od září 2026 - to by mělo umožnit dojezd elektromobilů i 1 000 km
  • 400 Wh/kg - ve fázi vývoje
  • 500 Wh/kg - předběžný výzkum sulfidových all-solid-state baterií

Zajímavostí je, že společnost plánuje také vývoj plně solid-state baterií s hustotou 350 Wh/kg podporujících rychlé nabíjení. Pilotní výroba těchto pokročilých článků by měla začít v prosinci 2027.

Výjimečný výkon při nízkých teplotách

Nové baterie vykazují pozoruhodné vlastnosti zejména v extrémních podmínkách. Při teplotě -30°C si zachovávají více než 72 procent své kapacity, zatímco běžné tekuté ternární baterie dosahují pouze 60 procent. Tato vlastnost je klíčová pro provoz elektromobilů v chladných klimatických podmínkách.

Z hlediska bezpečnosti prošly solid-state baterie tepelným testem při 170°C, což výrazně překračuje národní standard požadující odolnost pouze do 130°C. Vyšší tepelná stabilita snižuje riziko vznícení nebo exploze baterie.

Ultra-rychlé nabíjení na obzoru

Dongfeng představil také novou 1200-voltovou platformu pro elektromobily, která využívá vlastní 1700-voltové výkonové moduly z karbidu křemíku (SiC). Tato technologie umožňuje extrémně rychlé nabíjení.

V kombinaci s 12C bateriemi a 2MW nabíječkou dokáže systém přidat 2,5 kilometru dojezdu za jednu sekundu nabíjení. Za pouhých pět minut nabíjení by tak elektromobil získal dojezd 450 kilometrů - což odpovídá cestě z Prahy do Bratislavy.

Konkurence nespí

Dongfeng není jediný, kdo pracuje na solid-state bateriích. Například čínský gigant BYD očekává zahájení demonstračního použití plně solid-state baterií do roku 2027. Masové nasazení této technologie se však očekává až po roce 2030.

Solid-state baterie představují budoucnost elektromobility díky vyšší bezpečnosti, delšímu dojezdu a lepšímu výkonu v extrémních podmínkách. Dongfeng se svým harmonogramem výroby od roku 2026 může získat významnou konkurenční výhodu na rychle rostoucím trhu elektromobilů.

Zdroj: cnevpost.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

BYD | zdroj: byd.com

Musk ztrácí Británii: Tesla propadla 7× pod BYD. Škoda Elroq je bestseller
Zatímco Tesla prodala ve Velké Británii v říjnu jen 511 vozů (nejhorší výsledek roku), BYD zaznamenalo sedminásobně vyšší prodeje a UK se stalo jejím největším trhem mimo Čínu. Politické kontroverze k...

Ilustrační foto

Paradox elektromobility 2025: Svět hlásí rekordy, Volkswagen omezuje výrobu. Kde je pravda?
Data za rok 2025 mluví jasně: svět zažívá bezprecedentní boom elektromobilů a prodeje dosahují historických maxim. O to víc zarážející jsou zprávy od gigantů jako Volkswagen, kteří omezují výrobu a st...

Leapmotor B05 | zdroj: media.stellantis.com

Elektrické SUV za 690 tisíc: Leapmotor láme rekordy a nabízí jeden z nejlevnějších elektromobilů své třídy u nás
Čínská značka Leapmotor prodala v říjnu rekordních 70 tisíc aut a v Česku překvapuje cenou. Model B10 s dojezdem až 434 km je aktuálně k mání od 690 000 Kč. Jak se daří automobilce, která plánuje výro...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Nový Zeekr X má 489 koní a v Číně stojí půl milionu. Teď míří do Evropy

Čínská prémiová značka Zeekr, patřící pod Geely, oficiálně odhalila model Zeekr X. Parametry vyrážejí dech: jde o kompaktní SUV s... >>

Studie překvapila odborníky. Baterie elektromobilů vydrží mnohem déle. Kdo má nejlepší?

Test 1 300 ojetých elektromobilů přinesl nečekaný výsledek: 80 procent baterií má stále přes 90 procent původní kapacity. „Byli jsme... >>

Elektromobily: Jsou spásou, nebo mýtus? Důležitá fakta o bateriích a emisích, která musíte znát

Jsou elektromobily skutečně ekologičtější volbou, nebo se jejich přínos ztrácí v náročné výrobě baterií a ne vždy čisté energii... >>

Test XPENG G6 (Den 2): 180 km do Krušných hor v chladu a protivětru. Kolik zbylo baterie?

Pokračujeme v redakčním testu elektromobilu XPENG G6. Druhý den nás čeká delší přesun z Mělnicka přes Karlovy Vary až do Krušných hor.... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Warsaw, PolandWarsaw, Poland
2 míst • 120 kW
Schwandorf, GermanySchwandorf, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
(EV OTM) - Larkhill, UKLiverpool, United Kingdom
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Krško, SloveniaKrškem, Slovenia
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Rimini, ItalyRimini, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.