Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

EL-Prix 2025: Kolik ujedou elektromobily reálně v zimních podmínkách?

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 16 Leden, 2025

 

EL-Prix je každoroční test elektromobilů organizovaný Norskou automobilovou federací (NAF) a magazínem Motor. Tento test je zaměřen na měření reálného dojezdu, spotřeby energie a dalších klíčových parametrů vozidel v náročných zimních podmínkách. Test zahrnuje jak prémiové modely, tak i dostupnější elektromobily určené pro rodiny.

Testování probíhá na kombinaci městských tras, dálnic a horských oblastí při teplotách často pod bodem mrazu, což simuluje skutečné podmínky zimního provozu.

Metodika testování

Během testu jsou vozidla plně nabita a jejich výkon je měřen při různých typech jízdy. Klíčové sledované parametry zahrnují:

  • Reálný dojezd: Měření vzdálenosti, kterou vozidlo ujede na jedno nabití.
  • Spotřeba energie: Uváděná v kWh/100 km.
  • Doba nabíjení: Čas potřebný pro nabití baterie z 10 % na 80 % kapacity.

Vozidla jsou testována za standardizovaných podmínek a výsledky jsou porovnány s hodnotami WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure), což je laboratorní metoda měření dojezdu a spotřeby.

Testované modely

ModelReálný dojezd (km)WLTP dojezd (km)Rozdíl (%)Rozdíl (km)Doba nabíjení WLTP/ Naměřená hodnota
Polestar Polestar 3531560-5,2%2930 min / 32 min
BYD Tang481,6530-9,1%48,446 min / 43 min
MINI Countryman355399-11%4430 min / 29 min
Lotus Emeya436,3500-12,7%63,718 min / 16 min
BYD Sealion 7436,4502-13,1%65,624 min /  31 min
Mercedes-Benz G-klasse380,8443-14%62,232 min / 33 min
Kia EV3499,1590-15,4%90,931 min / 31 min
Porsche Taycan499592-15,7%9318 min /  19 min
BYD Seal U421500-15,8%7943 min / 42 min
Hongqi EHS7452,3540-16,2%87,725 min / 25 min
Smart #3346,1415-16,6%68,930 min / 31 min
Ford Explorer EV437525-16,8%8826 min /  25 min
NIO EL8411,9503-18,1%91,120 min / 21 min
Hyundai IONIQ 5436,3546-20,1%109,718 min / 20 min
BMW i5392,4497-21%104,630 min / 33 min
Volvo EX30370,9472-21,4%101,126 min / 28 min
Audi Q6 e-tron480,8616-21,9%135,221 min / 22 min
XPeng G6429,3550-21,9%120,720 min / 20 min
Porsche Macan428,6552-22,4%123,421 min / 21 min
Volkswagen ID.7440,2571-22,9%130,826 min / 26 min
Tesla Model 3531702-24,4%17125 min* / 32 min
Peugeot e-5008361488-26%12730 min / 39 min
Voyah Dream343,8482-28,7%138,236 min / 43 min
Peugeot e-3008347510-32%16330 min / 47 min

V době psaní článku zatím nejsou k dispozici údaje ohledně naměřených hodnot dobíjení.  V případě Tesly se nám nepodařilo dohledat oficiální hodnotu u času dobíjení, uvádíme neověřenou hodnotu. UPDATE: nyní byly zveřejněny i časy nabíjení. Doplněno do tabulky.

Z výsledků testu vyplývá, že nejlépe si vedli Polestar 3, následování čínských BYD Tang a EV Mini Countryman. Rozdíly oproti WLTP jsou velmi malé a zimu tyto elektromobily zvládají výborně.  To ovšem nelze říct o elektromobilech Peugeot e-3008, kde je propad přes 30% dojezdu. Druhým nejhorším v testu byl Voyah Dream a opět Peugeot, tentokrát verze e-5008. Test se nevydařil ani Tesle Model 3 či VW ID.7.

Jak je z testu vidět, rozdíly jsou propastné a nutno říci, že v tomto směru vám neporadí ani cena. Takový Peugeot e-5008 startuje s cenou od 1 060 000 Kč.  Mini lze koupit o něco levněji a to lehce pod milion korun.  Ano Peugeot je rozměrově o něco větší. Objem kufru v základním provedení je však větší u Mini.

Při podobných testech hraje zásadní roli, zda má EV tepelné čerpadlo či nikoli.

Zdroj: www.naf.no

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Ilustrační foto

Indie staví 100 000 nabíjecích stanic. Mahindra vládne elektrickým tříkolkám
Indický automobilový gigant Maruti Suzuki odhaluje ambiciózní plán na vybudování sítě 100 000 nabíjecích stanic pro elektromobily. Zároveň společnost Mahindra potvrzuje svou dominanci na trhu s elektr...

Elektromobily | ilustrační foto

Tesla má na zádech nový stín. Čínský Zeekr v Austrálii okamžitě vystřelil mezi elitu
Listopadová čísla z Austrálie přinesla nečekané drama. Ačkoliv si Tesla Model Y udržuje trůn, o největší rozruch se postaral úplný nováček. Čínské SUV Zeekr 7X se téměř okamžitě po uvedení probojovalo...

Zeekr 7X | zdroj: zeekrlife.com

Vítej Německo: Zeekr vstupuje na trh s agresivní cenovkou a třemi modely
Dlouhé čekání je u konce a německý trh má nového, velmi ambiciózního hráče. Čínský Zeekr po dvou letech odkladů otevírá objednávky u našich sousedů a rovnou útočí na citlivá místa konkurence. Přiváží ...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Nvidia má problém? Čínská automobilka začíná prodávat čipy, které ji mají konkurovat

Zatímco Nvidia odkládá uvedení nového čipu Thor, čínské Nio už dodává vlastní řešení a hledá zákazníky. Čip Shenji NX9031... >>

1007 km bez nabíjení: BMW iX3 překonalo svůj oficiální dojezd o 200 km

Elektrické SUV, které ujede víc než tisíc kilometrů? Nové BMW iX3 to dokázalo – ale za cenu, kterou byste v praxi nejspíš platit... >>

Ex-stratég VW Michael Jost: Fyzika se nedá oklamat. Proč jsou vodík a e-paliva v autech slepou uličkou

Michael Jost, bývalý šéfstrateg automobilky Volkswagen, přináší jasnou vizi budoucnosti individuální dopravy. Podle něj jsou čistě... >>

Tesla slibuje Full Self-Driving v Evropě už v roce 2026, regulátoři jsou skeptičtí

Tesla tvrdí, že nizozemský regulátor RDW se zavázal schválit systém Full Self-Driving do února 2026, což by otevřelo cestu pro autonomní... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Kaltenkirchen, GermanyKaltenkirchen, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wernberg-Köblitz, GermanyWernberg-Köblitz, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Mülheim, GermanyMülheim an der Ruhr, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Ioannina, GreeceIoannina, Greece
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lippetal, GermanyLippetal, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.