Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

EL-Prix 2025: Kolik ujedou elektromobily reálně v zimních podmínkách?

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 16 Leden, 2025

 

EL-Prix je každoroční test elektromobilů organizovaný Norskou automobilovou federací (NAF) a magazínem Motor. Tento test je zaměřen na měření reálného dojezdu, spotřeby energie a dalších klíčových parametrů vozidel v náročných zimních podmínkách. Test zahrnuje jak prémiové modely, tak i dostupnější elektromobily určené pro rodiny.

Testování probíhá na kombinaci městských tras, dálnic a horských oblastí při teplotách často pod bodem mrazu, což simuluje skutečné podmínky zimního provozu.

Metodika testování

Během testu jsou vozidla plně nabita a jejich výkon je měřen při různých typech jízdy. Klíčové sledované parametry zahrnují:

  • Reálný dojezd: Měření vzdálenosti, kterou vozidlo ujede na jedno nabití.
  • Spotřeba energie: Uváděná v kWh/100 km.
  • Doba nabíjení: Čas potřebný pro nabití baterie z 10 % na 80 % kapacity.

Vozidla jsou testována za standardizovaných podmínek a výsledky jsou porovnány s hodnotami WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicle Test Procedure), což je laboratorní metoda měření dojezdu a spotřeby.

Testované modely

ModelReálný dojezd (km)WLTP dojezd (km)Rozdíl (%)Rozdíl (km)Doba nabíjení WLTP/ Naměřená hodnota
Polestar Polestar 3531560-5,2%2930 min / 32 min
BYD Tang481,6530-9,1%48,446 min / 43 min
MINI Countryman355399-11%4430 min / 29 min
Lotus Emeya436,3500-12,7%63,718 min / 16 min
BYD Sealion 7436,4502-13,1%65,624 min /  31 min
Mercedes-Benz G-klasse380,8443-14%62,232 min / 33 min
Kia EV3499,1590-15,4%90,931 min / 31 min
Porsche Taycan499592-15,7%9318 min /  19 min
BYD Seal U421500-15,8%7943 min / 42 min
Hongqi EHS7452,3540-16,2%87,725 min / 25 min
Smart #3346,1415-16,6%68,930 min / 31 min
Ford Explorer EV437525-16,8%8826 min /  25 min
NIO EL8411,9503-18,1%91,120 min / 21 min
Hyundai IONIQ 5436,3546-20,1%109,718 min / 20 min
BMW i5392,4497-21%104,630 min / 33 min
Volvo EX30370,9472-21,4%101,126 min / 28 min
Audi Q6 e-tron480,8616-21,9%135,221 min / 22 min
XPeng G6429,3550-21,9%120,720 min / 20 min
Porsche Macan428,6552-22,4%123,421 min / 21 min
Volkswagen ID.7440,2571-22,9%130,826 min / 26 min
Tesla Model 3531702-24,4%17125 min* / 32 min
Peugeot e-5008361488-26%12730 min / 39 min
Voyah Dream343,8482-28,7%138,236 min / 43 min
Peugeot e-3008347510-32%16330 min / 47 min

V době psaní článku zatím nejsou k dispozici údaje ohledně naměřených hodnot dobíjení.  V případě Tesly se nám nepodařilo dohledat oficiální hodnotu u času dobíjení, uvádíme neověřenou hodnotu. UPDATE: nyní byly zveřejněny i časy nabíjení. Doplněno do tabulky.

Z výsledků testu vyplývá, že nejlépe si vedli Polestar 3, následování čínských BYD Tang a EV Mini Countryman. Rozdíly oproti WLTP jsou velmi malé a zimu tyto elektromobily zvládají výborně.  To ovšem nelze říct o elektromobilech Peugeot e-3008, kde je propad přes 30% dojezdu. Druhým nejhorším v testu byl Voyah Dream a opět Peugeot, tentokrát verze e-5008. Test se nevydařil ani Tesle Model 3 či VW ID.7.

Jak je z testu vidět, rozdíly jsou propastné a nutno říci, že v tomto směru vám neporadí ani cena. Takový Peugeot e-5008 startuje s cenou od 1 060 000 Kč.  Mini lze koupit o něco levněji a to lehce pod milion korun.  Ano Peugeot je rozměrově o něco větší. Objem kufru v základním provedení je však větší u Mini.

Při podobných testech hraje zásadní roli, zda má EV tepelné čerpadlo či nikoli.

Zdroj: www.naf.no

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

XPENG G6

XPENG sází na Evropu: Čínský výrobce rozšiřuje lokální produkci
Čínský výrobce elektromobilů XPeng výrazně posiluje svou mezinárodní strategii, s ambicí stát se globálním lídrem. Klíčovým krokem je masivní rozšíření výrobních kapacit přímo v Evropě, což má pomoci ...

Hyundai a PRE nabíjení | zdroj: pre.cz

Konec drahého rychlonabíjení? PRE láká na 11 korun za kWh a asistenci zdarma
Od prvního prosince mohou elektromobilisté v síti PRE Point nabíjet na ultrarychlých stanicích za 11 korun za kilowatthodinu – o dva koruny levněji než dosud. Nový tarif Platinum za měsíční paušál 300...

Tesla Semi | zdroj: tesla.com

Továrna Tesla Semi je téměř hotová. Výroba elektrických tahačů začne koncem roku 2025
V prosinci 2025 se Tesla intenzivně připravuje na zahájení sériové výroby elektrického tahače Semi v továrně u Gigafactory Nevada. Nejnovější zprávy naznačují, že výrobní linky jsou téměř připraveny, ...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Leapmotor útočí s novým modelem A10. Slibuje nízkou cenu, LiDAR a solidní dojezd

Čínská automobilka Leapmotor, podporovaná koncernem Stellantis, právě v Kantonu odhalila svou novou zbraň do nejžhavějšího segmentu trhu.... >>

Konec výhod pro elektromobily: Nová vláda zruší dálnice zdarma? A přitom jich letos otevře skoro 67 kilometrů

Zatímco se ještě letos otevře rekordních 66,7 kilometru nových dálnic a dokončí se poslední část D1, majitelé elektromobilů čelí... >>

XPENG a NIO hlásí silný listopad: AI posouvá autonomii vpřed

Listopad 2025 byl pro čínské výrobce elektromobilů XPENG a NIO měsícem silného růstu dodávek. XPENG dodal 36 728 vozů a představil... >>

Proč Tesla zvládla software za 5 let a tradiční automobilky selhávají dekádu

GM tratil 10 miliard dolarů na Cruise a projekt skončil. Ford ztratil 2,7 miliardy na Argo AI. Tesla mezitím posílá bezdrátové aktualizace od... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Laucha, GermanyLaucha, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Serravalle Scrivia, ItalySerravalle Scrivia, Italy
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Valli di Carnia, ItalyAmaro, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Nivelles-Sud, BelgiumNivelles, Belgium
12 míst • 150 kW • ne-Tesla
Neu-Ulm, GermanyNeu-Ulm, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.