Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Elektromobilita v terénu: Revoluce díky modulárním platformám

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 29 Leden, 2025

Terénní elektromobily: Nová éra v průmyslové technice

Elektrifikace zasahuje stále více odvětví a jedním z nich je i oblast terénní techniky. Společnost Dannar přichází na trh s inovativním přístupem, který posouvá hranice využití elektrických systémů v průmyslových vozidlech. Zatímco tradiční dieselové stroje dominovaly tomuto sektoru po desetiletí, elektromobily nabízejí hned několik zásadních výhod – snížení provozních nákladů, tichý provoz a výrazně nižší opotřebení hydraulických komponentů.

Modulární platformy jako budoucnost

Doposud byly stroje pro specializované účely konstruovány na míru pro jednotlivé činnosti, což nejen zvyšovalo pořizovací náklady, ale také omezovalo flexibilitu jejich využití. Modulárnost, kterou Dannar představuje, však mění pravidla hry. Na jednotné platformě lze díky kompatibilitě s tisíci příslušenstvími jednoduše měnit nástavby podle potřeby – od sezónních sněhových pluhů až po letní sekačky nebo frézy na asfalt.

Ekonomická výhodnost a univerzálnost

Ve světě komerčních vozidel jsou finanční úspory a efektivita klíčové. Elektřina dokáže nejen výrazně snížit náklady na palivo a údržbu, ale díky možnosti nasadit jedno vozidlo na různé úkoly šetří pořizovací i skladovací výdaje. Modulární elektromobily navíc mohou fungovat jako mobilní elektrické stanice, což umožňuje dobíjení ostatních elektromobilů přímo v terénu.

Technologie inspirovaná armádou

Dannar staví na osvědčených konstrukčních základech. Platforma vychází ze spolehlivého podvozku původně navrženého pro vojenské vysokozdvižné vozíky, což zahrnuje prvky jako čtyřkolový pohon, řiditelnost všech čtyř kol a robustní konstrukci. Elektromobily tak získávají potřebnou odolnost i v těch nejtvrdších pracovních podmínkách.

Pokrok díky standardizovaným bateriím

Srdcem elektromobilů Dannar jsou bateriové moduly inspirované osvědčenou technologií vozidel BMW i3. Díky rozlišným kapacitám baterie – 250 kWh nebo 375 kWh – si uživatelé mohou zvolit optimální výkon podle plánovaného využití. Tato flexibilita podporuje ještě širší možnosti nasazení stroje bez nutnosti omezovat jeho operační dobu.

Zdroj: chargedevs.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Baterie

Tesla otevírá největší Supercharger na světě: 168 stání a plná soběstačnost
Tesla v Kalifornii otevřela svůj dosud největší Supercharger s rekordními 168 nabíjecími stáními. Tento gigantický projekt, kompletně soběstačný díky solárním panelům a bateriovým úložištím, představu...

Inovace a technologie

Německá ekonomická mašinérie ztrácí motor: Propad v inovacích zasáhl i automobilový průmysl
oprvé od roku 2011 vypadlo Německo z první desítky nejinovátnějších zemí světa. Zatímco Čína prudce akceleruje a USA posilují svůj náskok, největší evropská ekonomika se propadá v klíčových oblastech ...

Elektromobil a čistá energie

Sinopec a LG Chem sází na sodíkové baterie: Čínský trh poroste o 2900 %
Čínský energetický gigant Sinopec a jihokorejský chemický lídr LG Chem spojují síly v ambiciózním projektu vývoje klíčových materiálů pro sodíkové iontové (Na-Ion) baterie. Tato spolupráce má urychlit...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Nové Hyundai NEXO 2025: Dojezd přes 800 km a tankování za pět minut. Vodíkové SUV jde jinou cestou

Hyundai představuje novou generaci modelu NEXO pro rok 2025 a potvrzuje tak svou pozici v oblasti vodíkové mobility. Zatímco trh zrychluje v... >>

Li Auto zrychluje: Nové modely každé 2 roky a expanze do Evropy

Čínský výrobce elektromobilů Li Auto zásadně mění strategii – místo čtyřletých cyklů bude uvádět nové platformy každé 2 roky a... >>

Volkswagen ovládl německé firemní flotily: Každý druhý služební vůz je z VW

<div class="highlight-box">Koncern Volkswagen dosáhl v říjnu v Německu historického úspěchu - téměř každý druhý nově registrovaný... >>

1007 km bez nabíjení: BMW iX3 překonalo svůj oficiální dojezd o 200 km

Elektrické SUV, které ujede víc než tisíc kilometrů? Nové BMW iX3 to dokázalo – ale za cenu, kterou byste v praxi nejspíš platit... >>

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Wrocław, PolandWrocław, Poland
12 míst • 250 kW
Neuss, GermanyNeuss, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lesquin, FranceLesquin, France
16 míst • 150 kW • ne-Tesla
Aalborg, DenmarkAalborg, Denmark
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Northeim-Nord, GermanyNortheim, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.