Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Elektromobilita v terénu: Revoluce díky modulárním platformám

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 29 Leden, 2025

Terénní elektromobily: Nová éra v průmyslové technice

Elektrifikace zasahuje stále více odvětví a jedním z nich je i oblast terénní techniky. Společnost Dannar přichází na trh s inovativním přístupem, který posouvá hranice využití elektrických systémů v průmyslových vozidlech. Zatímco tradiční dieselové stroje dominovaly tomuto sektoru po desetiletí, elektromobily nabízejí hned několik zásadních výhod – snížení provozních nákladů, tichý provoz a výrazně nižší opotřebení hydraulických komponentů.

Modulární platformy jako budoucnost

Doposud byly stroje pro specializované účely konstruovány na míru pro jednotlivé činnosti, což nejen zvyšovalo pořizovací náklady, ale také omezovalo flexibilitu jejich využití. Modulárnost, kterou Dannar představuje, však mění pravidla hry. Na jednotné platformě lze díky kompatibilitě s tisíci příslušenstvími jednoduše měnit nástavby podle potřeby – od sezónních sněhových pluhů až po letní sekačky nebo frézy na asfalt.

Ekonomická výhodnost a univerzálnost

Ve světě komerčních vozidel jsou finanční úspory a efektivita klíčové. Elektřina dokáže nejen výrazně snížit náklady na palivo a údržbu, ale díky možnosti nasadit jedno vozidlo na různé úkoly šetří pořizovací i skladovací výdaje. Modulární elektromobily navíc mohou fungovat jako mobilní elektrické stanice, což umožňuje dobíjení ostatních elektromobilů přímo v terénu.

Technologie inspirovaná armádou

Dannar staví na osvědčených konstrukčních základech. Platforma vychází ze spolehlivého podvozku původně navrženého pro vojenské vysokozdvižné vozíky, což zahrnuje prvky jako čtyřkolový pohon, řiditelnost všech čtyř kol a robustní konstrukci. Elektromobily tak získávají potřebnou odolnost i v těch nejtvrdších pracovních podmínkách.

Pokrok díky standardizovaným bateriím

Srdcem elektromobilů Dannar jsou bateriové moduly inspirované osvědčenou technologií vozidel BMW i3. Díky rozlišným kapacitám baterie – 250 kWh nebo 375 kWh – si uživatelé mohou zvolit optimální výkon podle plánovaného využití. Tato flexibilita podporuje ještě širší možnosti nasazení stroje bez nutnosti omezovat jeho operační dobu.

Zdroj: chargedevs.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

GWM ORA 03 | zdroj: gwm-motor.de

Čínský gigant GWM plánuje evropskou továrnu na 300 tisíc aut ročně
Great Wall Motors vyhlíží lokality pro svou první evropskou továrnu s kapacitou 300 tisíc vozů ročně do roku 2029. Čínský výrobce zvažuje především Španělsko a Maďarsko jako možné destinace pro tuto s...

BYD | zdroj: byd.com

Zatímco v ČR stojí elektromobil majlant, v Albánii je běžná realita. Co děláme špatně?
Čínský BYD Seagull stojí v Evropě přes půl milionu korun. V Albánii výrazně méně – a prodává se jako teplé housky. Malá balkánská země s průměrným platem 600 eur právě předběhla většinu Evropy v adopc...

Elektromotor v elektromobilu

Revoluce pod kapotou: Němci našli recept, jak se u elektromobilů zbavit závislosti na vzácných kovech
Noční můra automobilek v podobě drahých a nedostupných surovin se může rozplynout. Inženýři představili unikátní platformu, která dokáže z elektromotorů zcela vymazat vzácné zeminy. Nová technologie s...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

1000 km na jedno nabití? Čínský GAC spouští pilotní linku pro baterie, které změní elektromobilitu

Čínská automobilka GAC dosáhla průlomu v elektromobilitě, když jako první v zemi spustila pilotní linku pro velkokapacitní all-solid-state... >>

Konec složitého účtování: Tesla v tichosti otevřela Superchargery kartám, bez kterých se firmy neobejdou

Je to změna, po které manažeři vozových parků volali roky. Tesla dnes, 18. listopadu 2025, zbořila jednu ze svých posledních bariér a... >>

Elektromobily ve městě: Proč se vyplatí přesedlat na elektřinu

Městská doprava prochází revolucí a elektromobily se stávají stále atraktivnější volbou pro každodenní cestování. Tichý provoz,... >>

Li Auto se propadlo do ztráty, čínský gigant poprvé od roku 2022 v minusu

Čínský výrobce elektromobilů Li Auto ohlásil za třetí čtvrtletí čistou ztrátu 624 milionů jüanů (přibližně 2 miliardy Kč). Jde o... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

San Benedetto del Tronto, ItalySan Benedetto del Tronto, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Eging am See, GermanyEging am See, Germany
9 míst • 250 kW • ne-Tesla
(EV OTM) - Colne, UKColne, United Kingdom
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Oberhausen, Germany - Bero ZentrumOberhausen, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Rimini, ItalyRimini, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.