Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Expanze čínské automobilky XPeng v Evropě: Nové trhy a zajímavé modely

Xpeng - xpeng.com/news

Čínský výrobce elektrických vozidel XPeng se nadále rychle rozšiřuje na evropském trhu. Nedávno vstoupil na trhy Španělska a Portugalska, kde uvedl své elektrické SUV modely G6 a G9 a sedan P7. Tento krok je součástí širší expanze, která byla zahájena v roce 2020 v Norsku a postupně rozšířena do dalších evropských zemí, včetně Německa, Francie a Velké Británie.

Partnerství se Salvador Caetano Group

V rámci expanze v Portugalsku a Španělsku spolupracuje XPeng s Salvador Caetano Group, největší skupinou automobilových dealerů na Pyrenejském poloostrově. Ve Španělsku XPeng zahájil výstavbu sítě prodejen a servisních míst, které zahrnují 10 měst, mezi něž patří Madrid, Barcelona, Sevilla a Málaga. V Portugalsku zatím otevřeli dvě prodejní místa v Lisabonu a Portu, přičemž do konce roku 2025 plánují síť rozšířit na 15 dealerství.

Modely G6, G9 a P7: Technické specifikace a ceny

XPeng G9 je SUV s výkonem 405 kW (551 PS), pohonem všech kol a dojezdem 570 km (WLTP). V Německu je dostupný od 59 600 EUR, tedy necelých 1,5 mil. Kč.

XPeng G6 nabízí tři varianty. Základní model RWD Standard Range má výkon 190 kW (258 PS) a dojezd 435 km, s cenou od 43 600 EUR (necelých 1,1 mil. Kč). Varianta RWD Long Range s výkonem 210 kW (286 PS) nabízí dojezd 570 km, cena začíná na 47 600 EUR (1,2 mil. Kč). Nejvýkonnější model AWD Performance má výkon 350 kW (476 PS) a dojezd 550 km, s cenou od 51 600 EUR (1,3 mil. Kč).

XPeng P7, luxusní sedan, nabízí dojezd až 700 km (WLTP) a stojí od 49 600 EUR, tedy necelých 1,3 mil korun.

Budoucnost XPeng v Evropě

XPeng se svým rychlým rozšiřováním v Evropě snaží konkurovat zavedeným značkám, jako je Tesla. S modelem P7, který je často porovnáván s Teslou Model 3, a technologií autonomního řízení XPilot, si XPeng klade za cíl přilákat zákazníky nejen cenou, ale i inovativními technologiemi.

Automobilka již dříve uvedla své modely v Norsku, Německu a Francii. Na Pyrenejském poloostrově zaznamenala silný zájem – například v Madridu bylo během zahajovacího dne rezervováno 650 testovacích jízd modelů XPeng.

Expanze XPeng v Evropě rozhodně není u konce a do budoucna můžeme očekávat rozšíření i na další trhy. Dočkáme se i v  Česku?

Zdroj: electrive.com, XPeng DE

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 30 Září, 2024

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

NIO Inc. překonává rekordy: 31 305 dodávek v srpnu a ONVO L90 jako nový fenomén

Čínská společnost NIO Inc. dosáhla v srpnu 2025 rekordních 31 305 dodávek elektromobilů napříč všemi třemi značkami. Největší... >>

Čáslav dostala první 300kW nabíječku: 50 kW stojí stejně jako 300 kW

Region Čáslavi se konečně dočkal první rychlonabíjecí infrastruktury. Nový hub u Kauflandu překvapuje nejen výkonem až 300 kW, ale... >>

Proč Tesla se nabíjí stejně dlouho jako Škoda Enyaq i přes vyšší výkon?

Papírové údaje mohou klamat. Tesla Model Y slibuje nabíjecí výkon až 250 kW, zatímco Škoda Enyaq 85 "pouze" 175 kW. Přesto se v reálných... >>

Xpeng Mona za 420 tisíc Kč míří do Evropy. Příjezd v roce 2026

Čínský výrobce elektromobilů Xpeng potvrdil vstup cenově dostupné řady Mona na evropský trh v roce 2026. Model M03 s cenou od 420 tisíc... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Lovosice, Czech RepublicLovosice, Czech Republic
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Narbonne Sud, FranceNarbonne, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Eschborn - Ginnheimer Straße, GermanyEschborn, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Englos, FranceHaubourdin, France
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Mönchengladbach, GermanyMönchengladbach, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Serravalle Scrivia, ItalySerravalle Scrivia, Italy
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Rønde, DenmarkRønde, Denmark
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Occhiobello, ItalyOcchiobello, Italy
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Bergamo Dalmine, ItalyDalmine, Italy
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Inning, AustriaInning, Austria
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.