Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

FAQ: Jaké jsou nejčastější typy elektromotorů a jaký je mezi nimi rozdíl?

Elektrická vozidla (EV) jsou vybavena různými typy elektromotorů, které mají specifické vlastnosti a výhody. Při výběru elektrického vozidla je důležité porozumět rozdílům mezi těmito motory. V tomto článku se podíváme na nejčastější typy elektromotorů používané v EV a vysvětlíme, jaký je mezi nimi rozdíl.

Permanent Magnet Synchronous Motor (PMSM) - Synchornní motor s permanentními magnety

PMSM je často používán v elektrických vozidlech díky své vysoké účinnosti a výkonu. Tento typ motoru využívá permanentní magnety v rotoru, což umožňuje přesné řízení a vysoký točivý moment při nízkých otáčkách. PMSM jsou oblíbené pro svou spolehlivost a nízkou údržbu. Tento typ motorů využívá mnoho elektroaut na našem trhu, uveďme jeden příklad za všechny - Tesla Model S.

Induction Motor (IM) - Asynchronní (indukční) motor

Indukční motory jsou známé svou robustností a schopností pracovat při vysokých otáčkách. Nemají permanentní magnety, místo toho využívají elektromagnetickou indukci k vytvoření točivého momentu. Tento typ motoru je méně nákladný na výrobu a může být vysoce účinný, zejména při vyšších rychlostech. Motor můžete najít např. u vozu Tesla Model 3 (přední motor).

Brushless DC Motor (BLDC) - Bezkartáčový stejnosměrný motor

BLDC motory jsou populární díky své vysoké účinnosti a dlouhé životnosti. Nemají kartáče, což znamená, že mají nižší tření a opotřebení. BLDC motory využívají elektronickou komutaci, což zajišťuje tichý chod a vysokou účinnost při různých rychlostech. Jsou často používány v menších elektrických vozidlech a skútrech.

Switched Reluctance Motor (SRM) - Reluktanční motor

SRM je typ elektromotoru, který využívá princip magnetické reluktance. Tento motor má jednoduchou konstrukci bez permanentních magnetů a může být velmi účinný, zejména při nízkých otáčkách. SRM motory jsou odolné a mají nízké výrobní náklady, ale mohou být hlučnější než jiné typy motorů.

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák, dne 6 Červen, 2024

Ohodnoť počtem hvězdiček

Hodnocení:
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Ford nabízí vícedenní test elektromobilů za 590 Kč denně. Při koupi vrátí každou korunu

Patnáctiminutová jízda u dealera vám nepoví, jestli vám elektromobil sedne do života. Ford Česká republika proto spouští program, kdy si... >>

Revoluce pod kapotou: Němci našli recept, jak se u elektromobilů zbavit závislosti na vzácných kovech

Noční můra automobilek v podobě drahých a nedostupných surovin se může rozplynout. Inženýři představili unikátní platformu, která... >>

Tesla vybírá Prahu: Autonomní řízení dorazí do Česka dřív, než čekáte

Praha se právě dostala na mapu Tesly. Americký výrobce elektromobilů otevřel v české metropoli pozici pro testování pokročilého systému... >>

Známe výherce soutěže o vstupenky na e-SALON 2025. Podívejte se, kdo se může těšit!

Soutěž o vstupenky na největší veletrh elektromobility e-SALON 2025 je u konce. Deset nejrychlejších soutěžících s nejpřesnějšími... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Neumünster, Germany - Freesen CenterNeumünster, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Padova, Italy - Padova NorthPadova, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Ljubljana, SloveniaLjubljana, Slovenia
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Montélimar, FranceSaulce-sur-Rhône, France
56 míst • 250 kW • ne-Tesla
Forli, ItalyForli, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.