Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Firefly od Nio zahájil dodávky v Číně a míří do Evropy

Firefly EV - zdroj: https://www.firefly.world/

Firefly: Nástupce s inovativním přístupem

První elektromobil třetí značky čínského výrobce Nio, Firefly, oficiálně zahájil prodej v Číně. Vůz kombinuje nízkou vstupní cenu s technologiemi známými z prémiových modelů, jako je možnost rychlé výměny baterie. Slavnostní předání klíčů prvním zákazníkům proběhlo v Guangzhou a Hangzhou za účasti šéfů společnosti.

BaaS: Revoluce v pořízení elektromobilu

Firefly podporuje program BaaS (Battery as a Service), který umožňuje koupit vozidlo bez baterie. Ta se následně pronajímá, což sníží pořizovací cenu až o desítky tisíc korun. Systém bude aktivní od 1. srpna. Bateriový swap – proces výměny vybitého akumulátoru za nabitý během minut – je klíčovou konkurenční výhodou Nio.

Cíle na globálním trhu

Původně zamýšlený evropský debut Firefly zhatila vyšší cla, ale značka nyní plánuje vstup do 16 zahraničních zemí do konce roku. V Evropě se model objeví mezi červnem a srpnem s lokálně přizpůsobenou cenou. Pro pravostranné trhy včetně Británie nebo Thajska bude verze připravena nejpozději v říjnu.

Obrázek
Dan

Věděli jste, že:

výdrž baterií v elektromobilech se zlepšuje s každou generací. Moderní baterie jsou navrženy tak, aby vydržely nejen desítky tisíc kilometrů, ale také zůstaly funkční i po letech používání. Některé modely nabízejí záruku na baterie až 8 let, což je výhodné pro kupující ojetých vozidel. Navíc, správná péče a nabíjení mohou životnost baterie prodloužit ještě více.
Budeme rádi, pokud budete tento článek sdílet na svých sociálních sítích. Na konci článku najdete lištu, která vám umožní článek snadno sdílet. Děkujeme za podporu!

Strategie přizpůsobená trhům

Nio zdůrazňuje flexibilitu přístupu: ceny a marketing Firefly se budou lišit podle regionálních podmínek. V rámci autosalonu v Šanghaji je vůz vystaven společně s vozy mateřské značky, což ukazuje na synergii technologií. Vedení společnosti potvrzuje, že zájem odpovídá očekáváním.

Firefly v kontextu elektromobility

Zatímco Nio cílí s hlavní značkou na prémiový segment, Firefly má zaplnit mezeru v dostupných elektromobilech. Kombinace swapovatelné baterie a agresivního pricingového modelu může oslovit nové zákazníky, pro které byla dosavadní nabídka elektroaut finančně nedostupná.

Zdroj: cnevpost.com, foto: firefly.world

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 30 Duben, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Mercedes šokuje: EQE za 1,75 milionu končí už v roce 2026. Co se pokazilo?

Německá automobilka Mercedes-Benz překvapivě oznámila ukončení výroby svých elektrických modelů EQE sedan i SUV do roku 2026. Rozhodnutí,... >>

BMW iX3 2025: Revoluční dojezd 800 km a rychlé nabíjení mění trh

V srpnu 2025 vstupuje BMW na čínský trh s novou generací iX3, která přináší přelomové technologie. S kapacitou baterie 85 kWh a dojezdem... >>

Tesla v Polsku zaznamenala dramatický pád prodejů o 53%, zatímco elektromobilita roste rekordním tempem

Zatímco polský trh s elektromobily prožívá historický boom s růstem o 65% a rekordními 103 500 registrovanými vozy, americká Tesla čelí... >>

Čínská ofenzíva na IAA: Proč se evropští výrobci obávají XPENG a AITO?

Mnichovský autosalon IAA Mobility 2025 potvrdil, že elektromobilita už není jen o zavedených značkách. Zcela nový přístup čínských... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Lucmierz, PolandLućmierz, Poland
8 míst • 250 kW
Deauville, FranceTouques, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Roma, Italy - South WestRome, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Albertville, FranceAlbertville, France
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
Les Herbiers, FranceLes Herbiers, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hanau, GermanyHanau, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Szczecin, PolandSzczecin, Poland
12 míst • 250 kW
Innsbruck, AustriaInnsbruck, Austria
6 míst • 125 kW • ne-Tesla
Eurotunnel, France -  Flexiplus LoungeCoquelles, France
2 míst • 125 kW • ne-Tesla
Sibiu, RomaniaȘelimbăr, Romania
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.