Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Ford BlueCruise expanduje do dalších evropských zemí

Ilustrační foto - media.ford.com
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 1 Srpen, 2024

Ford BlueCruise je pokročilý systém asistence řidiče úrovně 2, který umožňuje hands-free jízdu na vyhrazených silnicích. Tento systém sleduje značení jízdních pruhů, dopravní značky a měnící se podmínky na silnici, a to od rychlostí na dálnici až po úplné zastavení v dopravních zácpách. Když je BlueCruise aktivován, systém ovládá řízení, akceleraci, brzdění, udržování pruhů a bezpečné vzdálenosti od vozidla vpředu. Řidiči mohou mít ruce mimo volant, pokud stále sledují silnici před sebou.

Nové země s povoleným BlueCruise

Evropská komise schválila používání technologie BlueCruise v 15 evropských zemích, čímž se rozšířil dosah této služby na více než 133 000 kilometrů vyhrazených dálnic. BlueCruise je nyní dostupný pro nové majitele vozidel Mustang Mach-E zakoupených v zemích s Blue Zones a ve třech dalších evropských zemích.

Rozšíření BlueCruise v Evropě

Nově je služba BlueCruise povolena ve Francii, Itálii, Nizozemsku, Norsku, Rakousku, Polsku, Švýcarsku, Švédsku, Belgii, Dánsku, Finsku, Irsku, Portugalsku, Maďarsku ale i v Česku. Tyto země se přidávají k již dříve povoleným Německu, Velké Británii a Španělsku. Toto rozšíření následuje po dřívějším uvedení BlueCruise ve zmíněných třech zemích, kde se technologie již osvědčila a získala pozitivní ohlasy.

Technologie a bezpečnost

Pro zajištění bezpečnosti řidičů, systém BlueCruise využívá kameru zaměřenou na řidiče, která sleduje jejich pohled a pozici hlavy – i když nosí sluneční brýle. Řidiči mohou využít 90denní zkušební verzi zdarma, aby zjistili, jak může BlueCruise zpříjemnit jejich dlouhé jízdy nebo jízdu v husté dopravě. Po zkušebním období si mohou aktivovat roční nebo měsíční předplatné, které mohou kdykoli zrušit nebo obnovit.

Globální úspěch BlueCruise

Globálně je na silnicích více než 420 000 vozidel Ford a Lincoln vybavených BlueCruise. Celkem bylo pomocí BlueCruise najeto více než 342 milionů hands-free kilometrů, což odpovídá více než 3,1 milionu hodin jízdy. BlueCruise je nyní nejrozšířenějším systémem úrovně 2 schváleným regulátory v Evropě.

Ford pokračuje ve vylepšování BlueCruise prostřednictvím týmu inženýrů zaměřených na pokročilé asistenční systémy řidiče (ADAS). Plánované aktualizace softwaru přinesou další vylepšení, jako je například lepší výkon při jízdě v zatáčkách a úzkých jízdních pruzích. Nejnovější generace softwaru BlueCruise (verze 1.3) se brzy rozšíří na vozidla Mustang Mach-E modelových let 2021-2023, která jsou vybavena hardwarem BlueCruise.

Zdroj: Ford

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Čáslav dostala první 300kW nabíječku: 50 kW stojí stejně jako 300 kW

Region Čáslavi se konečně dočkal první rychlonabíjecí infrastruktury. Nový hub u Kauflandu překvapuje nejen výkonem až 300 kW, ale... >>

Tajemství efektivity: Proč Tesla spotřebuje mnohem méně energie než BMW a Mercedes

Tesla Model 3 dosahuje spotřeby pouhých 15 kWh/100 km a dojezdu 491 kilometrů, zatímco srovnatelné BMW i4 potřebuje 18,1 kWh a ujede pouze 425... >>

Milion dobíječek v EU: Jak si vede Česko a kde najdete nejlevnější nabíjení?

Evropská unie dosáhla v červenci 2025 historického milníku - počet veřejných dobíjecích bodů pro elektromobily poprvé překročil hranici... >>

Neomezený dojezd elektromobilů bez nabíjení: Revoluční technologie nebo příliš krásné na to, aby to byla pravda?

Kanadský vynálezce Thane C. Heins tvrdí, že vyvinul průlomovou technologii, která by mohla umožnit elektromobilům nabíjet se během jízdy a... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Regensburg - Ostenviertel, GermanyRegensburg, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wörrstadt, GermanyWörrstadt, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Vila-seca, SpainVila-seca, Spain
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Verviers, BelgiumVerviers, Belgium
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bratislava, SlovakiaBratislava, Slovakia
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wiesbaden, GermanyWiesbaden, Germany
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Modena, ItalyModena, Italy
12 míst • 150 kW • ne-Tesla
(EV OTM) - Burnley Barracks, UKBurnley, United Kingdom
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Forli, ItalyForli, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
La Roche-sur-Yon, FranceLa Roche-sur-Yon, France
9 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.