Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Francie navrhuje celoevropskou podporu prodeje elektromobilů

Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 5 Listopad, 2024

Francouzský ministr průmyslu Marc Ferracci vyzval Evropskou unii k zavedení podpůrného programu pro elektromobily, který by vycházel z francouzského modelu. Tento model zohledňuje emise CO2 produkované během výroby vozidel a baterií, což v praxi znamená vyloučení čínských vozidel z tohoto systému podpory. Ferracci navrhuje, aby byla podpora omezena pouze na automobily vyráběné v Evropě, což by mělo za cíl posílit konkurenční postavení evropských výrobců.

Význam elektrifikace komerčních flotil

Ferracci také zdůrazňuje důležitost elektrifikace komerčních flotil. Podle jeho návrhu by měla být podpora zaměřena nejen na individuální nákupní bonusy, ale také na veřejné zakázky a flotily firemních vozů. Tímto krokem by došlo k rozšíření poptávky po elektromobilech napříč evropskými státy, což je důležité v době, kdy obecná poptávka po těchto vozech v EU poklesla.

Konkurenceschopnost vůči čínským výrobcům

Ministr Ferracci upozornil, že elektromobily z Číny jsou často nejen levnější, ale i inovativnější, což představuje pro evropské výrobce velkou výzvu. Pro řešení tohoto problému podle něj Evropa potřebuje masivní investice do elektrické mobility, které umožní udržet konkurenceschopnost a ochránit domácí automobilový průmysl.

Návrh na zvýšení cel na čínské elektromobily

Francie se rovněž zasazuje o zavedení dodatečných cel na dovoz elektromobilů z Číny. Podle Ferracciho se ukázalo, že Čína systematicky subvencuje svůj řetězec výroby elektromobilů, což evropské výrobce staví do nevýhodné pozice. Tento přístup podporuje i Evropská komise, která v současné době zkoumá dopady čínských subvencí na evropský trh.

Boj proti sankcím za neplnění cílů snížení CO2

Francie současně tlačí na zmírnění sankcí pro automobilové výrobce, kteří od ledna 2025 nedosáhnou stanovených cílů pro snížení emisí CO2. Ferracci argumentuje, že ve světle aktuální nízké poptávky po elektromobilech by tyto sankce mohly destabilizovat evropský automobilový trh. Zároveň však podporuje plánovaný zákaz registrace nových spalovacích vozidel od roku 2035, jelikož by ustoupení od tohoto termínu narušilo strategii evropských výrobců.

Podpora poptávky jako klíčový cíl

Ministr také poukázal na nutnost podpory poptávky po elektromobilech, především prostřednictvím flotilových objednávek a veřejných zakázek. Tím by bylo možné udržet stálou poptávku po těchto vozech a zároveň snížit závislost na individuálních dotacích, které nemusí být vždy efektivní.

Na základě těchto kroků chce Francie posílit pozici evropských automobilových výrobců a podpořit přechod na čistou mobilitu, která odpovídá klimatickým cílům EU. O konkrétních krocích se bude ještě jednat s dalšími členskými státy, přičemž Francie bude i nadále prosazovat kroky na ochranu evropského trhu před nekalými praktikami ze strany třetích zemí.

Zdroj: handelsblatt.com, lesechos.fr

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

BYD expanduje do Finska: Jak to ovlivní evropský trh elektromobilů v srpnu 2025?

Čínská automobilka BYD uzavřela strategické partnerství s finským distributorem Veho, čímž výrazně posiluje svou evropskou expanzi. Tento... >>

3019 koní a 472 km/h: Čínský elektromobil předstihl Rimac i Bugatti

Svět automobilů má nového krále rychlosti. Čínský elektrosupersport YANGWANG U9 Track Edition dosáhl na německém okruhu ATP rekordní... >>

BYD dobývá Evropu: Jak thajská továrna mění hru pro elektromobily

Čínská automobilka BYD poprvý exportovala elektromobily ze své thajské továrny do Evropy. Přes 900 vozů Dolphin míří do Německa, Belgie... >>

Hyundai Ioniq 3 s Apple CarPlay Ultra: Revoluce v elektromobilech za méně než 800 000 Kč?

Na podzim 2025 přichází Hyundai s přelomovým elektromobilem Ioniq 3, který jako první dostupný EV nabídne Apple CarPlay Ultra. Objevte, jak... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Wuppertal, GermanyWuppertal, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lübeck, Germany - Dänischburger LandstraßeLübeck, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Chemnitz-Center, GermanyChemnitz, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Plauen, GermanyPlauen, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Kaltenkirchen, GermanyKaltenkirchen, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Gera, GermanyGera, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Simmern, GermanySimmern, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Brokelandsheia East, NorwaySundebru, Norway
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Amiens, FranceAmiens, France
10 míst • 150 kW • ne-Tesla
Novo Mesto, SloveniaNovo Mesto, Slovenia
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.