Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů
Vyhraj vstupenky na e-salon 2025

Francie navrhuje celoevropskou podporu prodeje elektromobilů

Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 5 Listopad, 2024

Francouzský ministr průmyslu Marc Ferracci vyzval Evropskou unii k zavedení podpůrného programu pro elektromobily, který by vycházel z francouzského modelu. Tento model zohledňuje emise CO2 produkované během výroby vozidel a baterií, což v praxi znamená vyloučení čínských vozidel z tohoto systému podpory. Ferracci navrhuje, aby byla podpora omezena pouze na automobily vyráběné v Evropě, což by mělo za cíl posílit konkurenční postavení evropských výrobců.

Význam elektrifikace komerčních flotil

Ferracci také zdůrazňuje důležitost elektrifikace komerčních flotil. Podle jeho návrhu by měla být podpora zaměřena nejen na individuální nákupní bonusy, ale také na veřejné zakázky a flotily firemních vozů. Tímto krokem by došlo k rozšíření poptávky po elektromobilech napříč evropskými státy, což je důležité v době, kdy obecná poptávka po těchto vozech v EU poklesla.

Konkurenceschopnost vůči čínským výrobcům

Ministr Ferracci upozornil, že elektromobily z Číny jsou často nejen levnější, ale i inovativnější, což představuje pro evropské výrobce velkou výzvu. Pro řešení tohoto problému podle něj Evropa potřebuje masivní investice do elektrické mobility, které umožní udržet konkurenceschopnost a ochránit domácí automobilový průmysl.

Návrh na zvýšení cel na čínské elektromobily

Francie se rovněž zasazuje o zavedení dodatečných cel na dovoz elektromobilů z Číny. Podle Ferracciho se ukázalo, že Čína systematicky subvencuje svůj řetězec výroby elektromobilů, což evropské výrobce staví do nevýhodné pozice. Tento přístup podporuje i Evropská komise, která v současné době zkoumá dopady čínských subvencí na evropský trh.

Boj proti sankcím za neplnění cílů snížení CO2

Francie současně tlačí na zmírnění sankcí pro automobilové výrobce, kteří od ledna 2025 nedosáhnou stanovených cílů pro snížení emisí CO2. Ferracci argumentuje, že ve světle aktuální nízké poptávky po elektromobilech by tyto sankce mohly destabilizovat evropský automobilový trh. Zároveň však podporuje plánovaný zákaz registrace nových spalovacích vozidel od roku 2035, jelikož by ustoupení od tohoto termínu narušilo strategii evropských výrobců.

Podpora poptávky jako klíčový cíl

Ministr také poukázal na nutnost podpory poptávky po elektromobilech, především prostřednictvím flotilových objednávek a veřejných zakázek. Tím by bylo možné udržet stálou poptávku po těchto vozech a zároveň snížit závislost na individuálních dotacích, které nemusí být vždy efektivní.

Na základě těchto kroků chce Francie posílit pozici evropských automobilových výrobců a podpořit přechod na čistou mobilitu, která odpovídá klimatickým cílům EU. O konkrétních krocích se bude ještě jednat s dalšími členskými státy, přičemž Francie bude i nadále prosazovat kroky na ochranu evropského trhu před nekalými praktikami ze strany třetích zemí.

Zdroj: handelsblatt.com, lesechos.fr

Mohlo by vás zajímat

Elektromobil v Římě - ilustrační foto

Dotace na elektromobily v Itálii zmizely za 6 hodin. 597 milionů eur nestačilo
22. října 2025 v poledne spustila Itálie dotační program na elektromobily s rozpočtem 597 milionů eur. Nabídka byla lákavá: až 11 000 eur slevy na nový elektromobil. Server ministerstva okamžitě zkola...

Ilustrační foto

Baterie odolná mrazu i vedru: Vědci navrhli řešení největšího problému elektromobilů
Zimní ráno, teplota -20°C, a váš elektromobil hlásí o třetinu nižší dojezd. Nebo naopak – parkujete v rozpáleném létě a baterie se přehřívá. Tyto problémy dobře znají majitelé elektromobilů po celém s...

Technologie - Robotika - AI

XPeng předvedl robota s lidskou chůzí. Diváci nevěřili, že není uvnitř člověk
Zatímco Tesla slibuje miliony robotů, čínský XPeng tiše testoval IRON robota celý rok ve vlastní továrně – a přiznal neúspěch. Teď přichází s novou generací, která kombinuje pevnolátkové baterie, 22 s...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Baterie za desetinu ceny, která vydrží 25 let. To, co CATL spustilo do výroby, mělo přijít až ve třicátých letech

Největší výrobce baterií na světě právě rozbil desetiletý plán. CATL zahájila masovou výrobu sodíkových baterií, které podle... >>

Elektrické Porsche dostalo legendární značku GTS. A je výkonnější než benzínová verze

Po šedesáti letech se tři legendární písmena GTS poprvé objevují na čistě elektrickém Porsche. Macan GTS Electric nabízí 563 koní... >>

Je tohle bod zlomu pro elektromobily v Česku? Čísla ze stovek dobíjecích stanic mluví jasně

Pražská energetika odhalila čísla, která potvrzují to, co mnozí tušili. Elektromobilita v Česku nabírá na síle takovým tempem, že... >>

100 km na elektřinu nebo nic. Čínský úder na evropské automobilky

Čína mění pravidla hry. Od ledna 2026 musí každý plug-in hybrid zvládnout minimálně 100 kilometrů na čistě elektrický pohon - jinak... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Nörten-Hardenberg, GermanyNörten-Hardenberg, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Innsbruck, AustriaInnsbruck, Austria
6 míst • 125 kW • ne-Tesla
Herbolzheim, GermanyHerbolzheim, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Asten, AustriaAsten, Austria
32 míst • 250 kW • ne-Tesla
Jamné, Czech RepublicJamné, Czech Republic
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.