Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test Volvo EX30
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Francie snižuje dotace na elektromobily: Dopad na trh a spotřebitele

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 29 Listopad, 2024

Francie nedávno oznámila významné změny ve svém systému podpory nákupu elektrických vozidel. Vláda snížila maximální výši environmentálního bonusu a upravila podmínky pro jeho získání. Tyto kroky mají zásadní dopad na trh s elektromobily a ovlivní plánování nákupů mnoha řidičů.

Snížení environmentálního bonusu ve Francii

Od 29. listopadu vstoupí v platnost nový dekret, který snižuje maximální výši environmentálního bonusu pro nákup elektrických vozidel z 7 000 na 4 000 eur. Celkový rozpočet na tuto podporu se rovněž sníží z 1,5 miliardy eur v roce 2024 na 1 miliardu eur v roce 2025. Z této částky bude 700 milionů eur určeno pro příspěvek "bonus écologique" vázaný na příjem žadatele.

Očekávaný dopad na trh s elektromobily

Snížení finančních pobídek pravděpodobně povede k nižšímu zájmu o elektromobily ve Francii. Spotřebitelé v Evropě si na dotace již zvykli, a jejich omezení může odradit potenciální kupce. Podobný trend byl pozorován v Německu, kde po náhlém zrušení dotací na elektromobily v prosinci 2023 došlo k výraznému poklesu prodejů. V září 2023, kdy byly zrušeny dotace pro firemní klientelu, klesly registrace elektromobilů meziročně o 73,4 % a meziměsíčně o 29 %. Tento vývoj naznačuje, že snížení nebo zrušení dotací může mít zásadní dopad na trh s elektrickými vozidly.

Nové podmínky pro "bonus écologique" v roce 2025

Bonus écologique bude nově vyplácen na základě příjmu kupujícího nebo nájemce a také podle emisí CO2 spojených s výrobou vozidla a baterie. Výše příspěvku se bude pohybovat mezi 2 000 a 4 000 eur, což je značný pokles oproti předchozím 4 000 až 7 000 eurům. Vláda tak reaguje na klesající ceny elektrických vozidel díky úsporám z rozsahu a technologickému pokroku v oblasti baterií.

Změny v programu "leasing social"

Program "leasing social", který umožňuje lidem s nízkými příjmy získat elektromobil formou zvýhodněného leasingu, bude obnoven ve druhé polovině roku 2025. Předchozí verze programu byla dočasně pozastavena kvůli enormnímu zájmu a vyčerpání prostředků. Nová verze bude méně štědrá a financována jiným způsobem, konkrétně prostřednictvím energetických úsporných certifikátů (CEE).

Zavedení přísnějších ekologických kritérií

Od přelomu let 2023/2024 je environmentální bonus ve Francii spojen s emisemi CO2 během výroby vozidel a baterií. Hodnotí se různé ekologické faktory, jako je hmotnost vozidla, původ a dopad použitých materiálů, ekologická stopa výrobního závodu a přepravní trasy k prodejnímu místu. Tato kritéria prakticky vylučují některé zahraniční výrobce, zejména z Číny, kteří nesplňují stanovené standardy.

Budoucnost "malus écologique"

Kromě bonusů Francie již řadu let uplatňuje tzv. "malus écologique", což je jednorázová daň při první registraci vozidla s vysokými emisemi. Vláda plánuje tento systém dále zpřísnit mezi lety 2025 a 2027. Návrh zahrnuje snížení prahové hodnoty emisí CO2 pro uplatnění daně a zvýšení maximální sazby až na 70 000 eur pro vozidla s emisemi nad 193 g/km. Tyto změny však zatím nebyly definitivně schváleny a čelí odporu v Senátu.

Změny v systému podpory nákupu elektrických vozidel ve Francii představují významný posun v přístupu vlády k elektromobilitě. Snižování bonusů a zpřísňování podmínek může ovlivnit trh nejen ve Francii, ale i v celé Evropě. Pro potenciální kupce je důležité být informován o aktuálních podmínkách a plánovaných změnách, aby mohli učinit informované rozhodnutí. 

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Baterie

Bývalý šéf Lynk&Co: Automobilky v tajnosti nenávidí elektromobilitu
Alain Visser, který až do začátku roku 2024 vedl značku Lynk&Co, ostře kritizuje automobilový průmysl. Podle něj tradiční výrobci automobilů ve skutečnosti elektromobilitu nenávidí a dělají vše pro to...

Nissan Leaf | zdroj: nissannews.com

Legenda je zpět a k nepoznání. Nový Nissan Leaf sjíždí z linek, špičkovou techniku daruje i Juku
Na tento moment automobilový svět čekal. Britský závod v Sunderlandu ožil a z výrobních linek začaly sjíždět první kusy zcela nového Nissanu Leaf. Zapomeňte na starý hatchback, třetí generace se mění ...

Elektromobil a čistá energie

EU uvolnila 40 miliard Kč: Německo buduje síť rychlonabíječek pro e-kamiony
Evropská komise schválila masivní podporu 1,6 miliardy eur (přibližně 40 miliard korun) pro výstavbu rychlonabíjecích stanic pro elektrické nákladní automobily v Německu. Tento klíčový krok se zaměřuj...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Konec tavení a chemikálií. BMW otevřelo první centrum, kde se baterie recyklují mechanicky

Představte si recyklaci baterií bez pecí žhavých na 1450 stupňů a bez nádrží plných agresivních chemikálií. Přesně to dnes začalo... >>

Chery v Česku: Zatímco my tankujeme benzín, v Číně vyjel elektrický Exlantix s obří baterií

Očekávali jste od vstupu čínského giganta na náš trh elektrickou ofenzívu? Realita je střízlivější. Zatímco v českých ceníkách... >>

Zasekl se vám nabíjecí kabel? Tohle musí znát každý elektromobilista

Stalo se vám to také? Stojíte u nabíječky, auto hlásí dokončené nabíjení, ale kabel jako by v něm přimrzl. Nebo opak – připojíte se... >>

Baterie budoucnosti z Číny: Třikrát výkonnější než v současných elektromobilech

Čínský výrobce baterií Welion New Energy oznámil dosažení energetické hustoty 824 Wh/kg v laboratorních testech solid-state baterií. Jde... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Mons, BelgiumMons, Belgium
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Carcassonne, FranceCarcassonne, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Košice, SlovakiaKošice, Slovakia
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Langkampfen, AustriaLangkampfen, Austria
11 míst • 250 kW • ne-Tesla
Ursensollen, GermanyUrsensollen, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.