Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Francie snižuje dotace na elektromobily: Dopad na trh a spotřebitele

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 29 Listopad, 2024

Francie nedávno oznámila významné změny ve svém systému podpory nákupu elektrických vozidel. Vláda snížila maximální výši environmentálního bonusu a upravila podmínky pro jeho získání. Tyto kroky mají zásadní dopad na trh s elektromobily a ovlivní plánování nákupů mnoha řidičů.

Snížení environmentálního bonusu ve Francii

Od 29. listopadu vstoupí v platnost nový dekret, který snižuje maximální výši environmentálního bonusu pro nákup elektrických vozidel z 7 000 na 4 000 eur. Celkový rozpočet na tuto podporu se rovněž sníží z 1,5 miliardy eur v roce 2024 na 1 miliardu eur v roce 2025. Z této částky bude 700 milionů eur určeno pro příspěvek "bonus écologique" vázaný na příjem žadatele.

Očekávaný dopad na trh s elektromobily

Snížení finančních pobídek pravděpodobně povede k nižšímu zájmu o elektromobily ve Francii. Spotřebitelé v Evropě si na dotace již zvykli, a jejich omezení může odradit potenciální kupce. Podobný trend byl pozorován v Německu, kde po náhlém zrušení dotací na elektromobily v prosinci 2023 došlo k výraznému poklesu prodejů. V září 2023, kdy byly zrušeny dotace pro firemní klientelu, klesly registrace elektromobilů meziročně o 73,4 % a meziměsíčně o 29 %. Tento vývoj naznačuje, že snížení nebo zrušení dotací může mít zásadní dopad na trh s elektrickými vozidly.

Nové podmínky pro "bonus écologique" v roce 2025

Bonus écologique bude nově vyplácen na základě příjmu kupujícího nebo nájemce a také podle emisí CO2 spojených s výrobou vozidla a baterie. Výše příspěvku se bude pohybovat mezi 2 000 a 4 000 eur, což je značný pokles oproti předchozím 4 000 až 7 000 eurům. Vláda tak reaguje na klesající ceny elektrických vozidel díky úsporám z rozsahu a technologickému pokroku v oblasti baterií.

Změny v programu "leasing social"

Program "leasing social", který umožňuje lidem s nízkými příjmy získat elektromobil formou zvýhodněného leasingu, bude obnoven ve druhé polovině roku 2025. Předchozí verze programu byla dočasně pozastavena kvůli enormnímu zájmu a vyčerpání prostředků. Nová verze bude méně štědrá a financována jiným způsobem, konkrétně prostřednictvím energetických úsporných certifikátů (CEE).

Zavedení přísnějších ekologických kritérií

Od přelomu let 2023/2024 je environmentální bonus ve Francii spojen s emisemi CO2 během výroby vozidel a baterií. Hodnotí se různé ekologické faktory, jako je hmotnost vozidla, původ a dopad použitých materiálů, ekologická stopa výrobního závodu a přepravní trasy k prodejnímu místu. Tato kritéria prakticky vylučují některé zahraniční výrobce, zejména z Číny, kteří nesplňují stanovené standardy.

Budoucnost "malus écologique"

Kromě bonusů Francie již řadu let uplatňuje tzv. "malus écologique", což je jednorázová daň při první registraci vozidla s vysokými emisemi. Vláda plánuje tento systém dále zpřísnit mezi lety 2025 a 2027. Návrh zahrnuje snížení prahové hodnoty emisí CO2 pro uplatnění daně a zvýšení maximální sazby až na 70 000 eur pro vozidla s emisemi nad 193 g/km. Tyto změny však zatím nebyly definitivně schváleny a čelí odporu v Senátu.

Změny v systému podpory nákupu elektrických vozidel ve Francii představují významný posun v přístupu vlády k elektromobilitě. Snižování bonusů a zpřísňování podmínek může ovlivnit trh nejen ve Francii, ale i v celé Evropě. Pro potenciální kupce je důležité být informován o aktuálních podmínkách a plánovaných změnách, aby mohli učinit informované rozhodnutí. 

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Statistiky elektromobilů

Dvě tváře evropské elektromobility: Proč švédský lídr zpomaluje, zatímco Francie našla nový motor růstu?
Švédsko bylo léta dáváno za vzor, ale jeho spanilá jízda k elektromobilitě zpomaluje. Přestože trh dosahuje působivých 65 %, naráží na své limity. Překvapivý motor růstu teď najdeme ve Francii. Ta s p...

Vyhlášení soutěže

Známe výherce soutěže o vstupenky na e-SALON 2025. Podívejte se, kdo se může těšit!
Soutěž o vstupenky na největší veletrh elektromobility e-SALON 2025 je u konce. Deset nejrychlejších soutěžících s nejpřesnějšími odpověďmi získává dvě vstupenky zdarma – možná jste mezi nimi i vy. Po...

XPENG nabíjení na 400 kW stanici ČEZ

Rok 2026 změní vše. Přichází 500kW nabíjení, stovky kilometrů za 10 minut
Komfort cestování se v roce 2026 zásadně promění. Už nejde o maximální dojezd, ale o to, jak rychle ho doplníte. A nová generace vozů to zvládne dřív, než si stihnete vypít kávu. Zatímco automobilky p...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

BYD Atto 3 dostane baterii o polovinu větší: 75 kWh a přes 500 km dojezdu

Čínský výrobce BYD připravuje odpověď na jednu z největších obav řidičů elektromobilů. Populární model Atto 3 dostane baterii s... >>

BMW získává výhodu: Solid-state baterie nabije za 9 minut

Samsung SDI spojuje síly s BMW a americkou Solid Power na validaci solid-state baterií. Sulfidová technologie slibuje 500 Wh/kg, dojezd přes 960... >>

Audi konečně vyslyšelo modlitby řidičů. Concept C je příslibem, že na tlačítka ještě není pozdě

Pokud vás unavuje nekonečné proklikávání zanořených menu na obřím displeji, jen abyste si upravili teplotu nebo zapnuli vyhřívání... >>

Litus LiNC v Texasu: 98% účinnost těžby lithia slibuje levnější baterie

<div class="highlight-box"><p class="paragraph">Společnost Litus oznámila zásadní úspěch svého pilotního projektu technologie LiNC v Texasu.... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Lodi, ItalyPieve Fissiraga, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Krško, SloveniaKrškem, Slovenia
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bratislava – Aupark, SlovakiaBratislava, Slovakia
6 míst • 130 kW • ne-Tesla
La Seu d'Urgell, SpainLa Seu d'Urgell, Spain
10 míst • 150 kW • ne-Tesla
Buzău, RomaniaBuzău, Romania
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.