Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Honda a Mitsubishi zkoumají možnosti pronájmu baterií pro levnější elektromobily

EV novinky

Honda a Mitsubishi spouští projekt Altna

Společnosti Honda Motor Co. a Mitsubishi Corporation oznámily společný podnik s názvem Altna, jehož cílem je prozkoumat možnosti pronájmu baterií pro elektromobily. Tento experiment, zatím omezený na Japonsko, by mohl přinést významné úspory pro uživatele elektromobilů tím, že se zaměří na dlouhou životnost a opětovné využití baterií.

Optimalizace nákladů na provoz elektromobilů

Altna kombinuje technologické znalosti Hondy v oblasti elektromobilů a připojených technologií s odbornými znalostmi Mitsubishi v oblasti výroby energie. Cílem je optimalizovat náklady na provoz elektromobilů a zvýšit hodnotu baterií po celou dobu jejich životnosti. Společnost bude rovněž spravovat druhý a třetí životní cyklus baterií až po jejich recyklaci.

Pronájem baterií pro nový model Honda N-VAN e

Honda plánuje zahájit tento projekt s novým modelem Honda N-VAN e, který je komerčním minivozem s cenou kolem 15 500 dolarů. Pronájem baterií bude založen na předpokladu, že po skončení jejich životnosti pro vozidlo budou baterie použity jako úložiště energie v síti.

Snížení finanční zátěže pro uživatele EV

Podle Hondy bude Altna nastavovat ceny pronájmu tak, aby byly baterie využívány po dlouhou dobu, což přispěje ke snížení finanční zátěže pro uživatele elektromobilů. Kromě toho bude společnost monitorovat podmínky používání baterií a následně je recyklovat na základě dlouhodobého sledování.

Budoucnost chytrého nabíjení

Altna se rovněž zaměří na chytré nabíjení, které bude zpočátku optimalizovat nabíjení vozidel mimo špičku energetické sítě. V budoucnu se plánuje nabídka služeb V2G (vehicle-to-grid), což by mohlo otevřít nové možnosti na trhu s elektřinou.

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Miriam , dne 14 Červen, 2024

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Fordův nový elektrický pick-up za 30 000 dolarů: Menší baterie, větší dostupnost

Ford připravuje revoluční elektrický pick-up za zhruba 30 000 dolarů, který vsadí na menší baterii a vyšší efektivitu. Využitím lithium... >>

Návrat Chevroletu Bolt: Revoluční vylepšení pro dostupnou elektromobilitu

Chevrolet oznámil návrat svého ikonického elektromobilu Bolt pro modelový rok 2027, tentokrát výhradně ve verzi EUV s křížovým designem.... >>

Nio ES8: Nová generace vlajkového SUV s větší kapacitou baterie

Čínský výrobce elektromobilů Nio představí novou generaci modelu ES8 již 21. srpna na speciální akci v Čcheng-tu. Vůz nabídne... >>

Acura RSX: Nový elektrický crossover na vlastní platformě Hondy

Acura odhalila RSX Prototype, první elektromobil na nové vlastní platformě Hondy. Tento crossover, určený jako konkurent Tesly Model Y, bude... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Superchargery

Oslo - Sentrum P-hus, NorwayOslo, Norway
18 míst • 250 kW • ne-Tesla
Cagnes-sur-Mer, FranceCagnes-Sur-Mer, France
4 míst • 125 kW • ne-Tesla
Miskolc, HungaryMiskolc, Hungary
8 míst • 125 kW • ne-Tesla
Pasching - PlusCity, AustriaPasching, Austria
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Napoli, Italy - Westnapoli, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Skarnes, NorwaySkarnes, Norway
16 míst • 150 kW • ne-Tesla
Genova North, ItalyGenova, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Tarragona, SpainTarragona, Spain
2 míst • 150 kW • ne-Tesla
Aix-en-Provence, FranceAix-en-Provence, France
4 míst • 130 kW • ne-Tesla
Serravalle Scrivia, ItalySerravalle Scrivia, Italy
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.