Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Jak se elektromobil dobíjí a jak dlouho to trvá?

Dobíjení elektromobilu závisí na několika faktorech, včetně kapacity baterie a výkonu nabíjecí stanice. Existují tři hlavní typy nabíjení: domácí nabíjení, veřejné nabíjení a rychlonabíjení.

Domácí nabíjení

Domácí nabíjení je nejběžnější způsob, jakým majitelé elektromobilů nabíjejí svá vozidla. Použitím standardní zásuvky (230 V, případně 380V) trvá úplné nabití elektromobilu 8 až 12 hodin. Výhodou je pohodlí, protože můžete nabíjet přes noc.

Veřejné nabíjení

Veřejné nabíjecí stanice jsou k dispozici na mnoha místech, jako jsou nákupní centra, parkoviště a čerpací stanice. Tyto stanice mohou nabídnout rychlejší nabíjení než domácí zásuvky. V závislosti na výkonu stanice může nabití trvat od několika hodin po několik minut.

Rychlonabíjení

Rychlonabíjecí stanice (DC nabíjení) umožňují nabít elektromobil velmi rychle, obvykle během 30 minut až jedné hodiny na 80 % kapacity baterie. Tyto stanice jsou ideální pro dlouhé cestování, kdy je potřeba rychle doplnit energii.

Vždy platí, že limitem rychlosti nabíjení není jen výkon nabíjecí stanice, ale také schopnost vašeho vozu přijímat energii. Dnes je běžné, že elektroauto zvládne 100 kW, ale modernější vozy zvládnou i podstatně více.

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák, dne 8 Červen, 2024

Ohodnoť počtem hvězdiček

Hodnocení:

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Křemíkové baterie získaly 463 milionů dolarů: Konec éry lithium-iontů?

Americká společnost Group14 Technologies právě uzavřela jedno z největších investičních kol v oblasti bateriových technologií za... >>

Volvo EX60: Elektrické SUV s dojezdem 700 km míří na Teslu

Švédské Volvo odhalí 21. ledna 2026 v Stockholmu své nejdůležitější elektrické SUV EX60. První vůz na revolucionní platformě SPA3... >>

Mercedes šokuje: EQE za 1,75 milionu končí už v roce 2026. Co se pokazilo?

Německá automobilka Mercedes-Benz překvapivě oznámila ukončení výroby svých elektrických modelů EQE sedan i SUV do roku 2026. Rozhodnutí,... >>

Proč Tesla se nabíjí stejně dlouho jako Škoda Enyaq i přes vyšší výkon?

Papírové údaje mohou klamat. Tesla Model Y slibuje nabíjecí výkon až 250 kW, zatímco Škoda Enyaq 85 "pouze" 175 kW. Přesto se v reálných... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Brive-la-Gaillarde, FranceUssac, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Herbolzheim, GermanyHerbolzheim, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Palermo, Italy - Palermo EastPalermo, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Brescia, ItalyRoncadelle, Italy
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Illertissen, GermanyIllertissen, Germany
14 míst • 250 kW • ne-Tesla
Gulsvik, NorwayFlå, Norway
22 míst • 150 kW • ne-Tesla
Serravalle Scrivia, ItalySerravalle Scrivia, Italy
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Mantova, ItalyBagnolo San Vito, Italy
24 míst • 250 kW • ne-Tesla
Gran, NorwayGran, Norway
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Maison CazesRivesaltes, France
3 míst • 22 kW
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.