Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Jaké jsou náklady na údržbu elektromobilu?

Údržba elektromobilů je obecně levnější než údržba tradičních vozidel se spalovacím motorem. Elektromobily mají méně pohyblivých částí, což znamená méně komponent, které se mohou opotřebovat nebo rozbít. Majitelé elektromobilů tak často nemusí řešit výměny oleje, filtry a další běžné údržbové úkony spojené s konvenčními motory.

Dlouhodobá údržba

Největším nákladem na údržbu elektromobilu může být výměna baterie, která však zpravidla nastává až po najetí stovek tisíc kilometrů. Životnost baterie může být 8 až 15 let, přičemž ceny za jejich výměnu klesají. Většina výrobců také poskytuje dlouhodobé záruky na baterie, což snižuje riziko vysokých nákladů pro majitele. Zde je určitý posun oproti prvním elektromobilům. Např. SsangYong Torres EVX nabízí záruku 10 let respektive 1 000 000 km na baterii (zaručují, že baterie neklesne pod 70% původní hodnoty).

Elektronika a software

Další důležitou částí údržby elektromobilu je péče o elektronické systémy a software. Aktualizace softwaru mohou být nutné k udržení optimálního výkonu a bezpečnosti vozidla. Většina výrobců nabízí možnost aktualizací na dálku (over-the-air), což může zjednodušit celý proces.

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák, dne 8 Červen, 2024

Ohodnoť počtem hvězdiček

Hodnocení:

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Salon Elektromobilů 2025 v Ostravě: Zažijte budoucnost dopravy na vlastní kůži

Salon Elektromobilů 2025 zavítá poprvé do Ostravy a nabídne návštěvníkům možnost vyzkoušet nejnovější elektromobily, setkat se s... >>

7 elektromobilů s dojezdem 600+ km: Který si vyberete v roce 2025?

Cesta z Prahy do Brna a zpět na jedno nabití? Co ještě nedávno znělo jako sen, je v roce 2025 u elektromobilů realitou. Úzkost z dojezdu se... >>

Čínská ofenzíva na IAA: Proč se evropští výrobci obávají XPENG a AITO?

Mnichovský autosalon IAA Mobility 2025 potvrdil, že elektromobilita už není jen o zavedených značkách. Zcela nový přístup čínských... >>

Tesla Model Y L v Číně: Šestimístný SUV s dojezdem 751 km za 1,2 milionu korun

Tesla představila Model Y L v Číně za cenu 339 000 yuanů (1,2 milionu korun). Šestimístný elektrický SUV s prodlouženým rozvorem nabízí... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Bardonecchia, ItalyBardonecchia, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lleida, SpainTorrefarera, Spain
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Alicante, SpainAlicante, Spain
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wittlich, Germany - Justus-von-Liebig-StraßeWittlich, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bayonne, FranceBayonne, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Flå, NorwayFlå, Norway
38 míst • 250 kW • ne-Tesla
Trzebownisko, PolandTrzebownisko, Poland
4 míst • 150 kW
Lesquin, FranceLesquin, France
16 míst • 150 kW • ne-Tesla
Essen, GermanyEssen, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Perugia South, ItalyPerugia, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.