Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test Volvo EX30
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Jaký je dojezd elektromobilu v zimních podmínkách? Je opravdu nižší?

V zimních podmínkách dochází k významnému snížení dojezdu elektromobilů, což je způsobeno několika faktory, jako je chemická a mechanická reakce v baterii a potřeba vytápění kabiny. Podle studie společnosti Recurrent se dojezd elektromobilů v zimě sníží v průměru na 70,3 % původního dojezdu při ideální teplotě. Různé modely však reagují odlišně:

  • Volkswagen ID.4: může ztratit až 46 % svého dojezdu.
  • Hyundai Kona Electric: ztrácí 34 % svého dojezdu.
  • Audi e-tron: ztrácí jen 16 % svého dojezdu.
  • Ford F-150 Lightning: ztrácí 26 % svého dojezdu.
  • Ford Mustang Mach-E: ztrácí 34 % svého dojezdu.
  • Tesla Model Y: ztrácí 24 % svého dojezdu.
  • Tesla Model 3: ztrácí 24 % svého dojezdu.
  • Chevrolet Bolt: ztrácí 42 % svého dojezdu.
  • Tesla Model X: ztrácí 24 % svého dojezdu.
  • Nissan Leaf 2019 Plus: ztrácí 23 % svého dojezdu.
  • Tesla Model S 90D: ztrácí 28 % svého dojezdu.
  • Nissan Leaf 2015: ztrácí 34 % svého dojezdu.
Obrázek
Rozdíly zima - léto v dojezdu - zdroj Recurrentauto.com
Zdroj: https://www.recurrentauto.com

Proč k tomu dochází?

Chemické reakce v baterii: Chlad inhibuje chemické reakce, čímž snižuje dostupný výkon baterie.

Vytápění kabiny: Elektromobily musí použít energii z baterie k vytápění, což snižuje celkový dojezd.

Jak minimalizovat ztrátu dojezdu:

  • Předkondicionování vozu: Zahřívejte vůz, zatímco je stále připojen k nabíječce.
  • Použití tepelných čerpadel: Efektivnější způsob vytápění kabiny.
  • Vytápění sedadel a volantu: Menší spotřeba energie než vytápění celé kabiny.

Zdroj: Recurrent Auto

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák, dne 16 Červen, 2024

Ohodnoť počtem hvězdiček

Hodnocení:
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Konec tavení a chemikálií. BMW otevřelo první centrum, kde se baterie recyklují mechanicky

Představte si recyklaci baterií bez pecí žhavých na 1450 stupňů a bez nádrží plných agresivních chemikálií. Přesně to dnes začalo... >>

Chery v Česku: Zatímco my tankujeme benzín, v Číně vyjel elektrický Exlantix s obří baterií

Očekávali jste od vstupu čínského giganta na náš trh elektrickou ofenzívu? Realita je střízlivější. Zatímco v českých ceníkách... >>

Zasekl se vám nabíjecí kabel? Tohle musí znát každý elektromobilista

Stalo se vám to také? Stojíte u nabíječky, auto hlásí dokončené nabíjení, ale kabel jako by v něm přimrzl. Nebo opak – připojíte se... >>

Baterie budoucnosti z Číny: Třikrát výkonnější než v současných elektromobilech

Čínský výrobce baterií Welion New Energy oznámil dosažení energetické hustoty 824 Wh/kg v laboratorních testech solid-state baterií. Jde... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Mons, BelgiumMons, Belgium
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Carcassonne, FranceCarcassonne, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Košice, SlovakiaKošice, Slovakia
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Langkampfen, AustriaLangkampfen, Austria
11 míst • 250 kW • ne-Tesla
Ursensollen, GermanyUrsensollen, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.