Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Leapmotor B10: Nadějný elektromobil pro Evropu s rezervami

Novinka
Foto: Novinka
Fotka autora Jana
Jana 7 Duben, 2025

Čínský výrobce expanduje do Evropy

Značka Leapmotor, která se v Číně prosadila prodeji městského vozu T03, představila kompaktní elektrický crossover B10. Vůz dlouhý 4515 mm se řadí mezi menší SUV, přičemž jeho délka je o 13 cm menší než u Tesly Model Y. Aktuálně se prodává v Číně za ekvivalent 350 000 Kč, evropská verze se bude vyrábět díky partnerství s automobilovým gigantem Stellantis.

Výkon s překvapením

Základní model B10 disponuje elektromotorem o výkonu 219 koní na zadní nápravě, který zajišťuje slušnou dynamiku. Testovací jezdci však kritizovali přecitlivělou reakci na plyn v sportovním režimu a umělý pocit zpětné vazby volantu. V běžném režimu je chování vozu přijatelné, ale sportovní nastavení působí nedotaženě.

Problémy s asistenty řidiče

Největší výtky směřovaly k asistenčním systémům. Při testování na dálnici vůz projížděl zatáčky o 20 km/h pomaleji, než umožňoval limit rychlosti. Toto chování podle testerů vytváří nebezpečné situace, kdy ostatní řidiči musejí nelegálně předjíždět. Technologie ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) tak zatím nedosahuje úrovně evropské konkurence.

Příjemné interiérové překvapení

Navzdory technickým nedostatkům překvapil B10 kvalitou interiéru. Modularita prostoru a ergonomické uspořádání ovládacích prvků získaly pozitivní hodnocení. Testeři ocenili i prostornost kabiny, která u této kategorie překvapí. Podobné zkušenosti hlásí majitelé většího modelu C10 ze stejné značky.

Evropská výzva

Leapmotor plánuje spustit evropskou výrobu B10 ještě letos. Pro úspěch na náročném trhu bude klíčové vyladění jízdních vlastností a asistenčních systémů. Značka musí také překonat nedůvěru některých zákazníků vůči čínské automobilové produkci. Partnerství se Stellantis, které vlastní značky jako Peugeot nebo Opel, by mohlo pomoci s adaptací na evropské standardy.

Zdroj: insideevs.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Autonomní řízení

Waymo slaví 2 500 robotaxi. Pak přišla ledová sprcha od Muska: "Nováčkovská čísla."
Závod o budoucnost dopravy má nový milník. Waymo od Googlu nasadilo už 2 500 robotaxi a slaví expanzi na dálnice. Pak ale přišla strohá reakce Elona Muska, která vše staví do jiného světla. Proč jsou ...

Dojezd na elektřinu 100 km - ilustrační foto

Čína chce brzdit elektromobily: Konec rakety pod kapotou?
Představte si, že každé ráno při startu vašeho elektromobilu musíte znovu aktivovat sportovní režim, abyste mohli využít plný výkon. Přesně to chce Čína zavést pro všechna vozidla – výchozí nastavení ...

CATL baterie - ilustrační foto

Nižší cena, vyšší dojezd? CATL spouští výrobu baterií, které posouvají možnosti levných elektromobilů
Klíčový hráč na poli elektromobility přichází s technologickým skokem, který ocení především koncoví uživatelé. Pátá generace LFP baterií od CATL neřeší jen dojezd, ale přináší zásadní posun v počtu n...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Volkswagen hlásí 42% růst elektromobilů. Tak v čem je problém?

Volkswagen Group dosáhl v prvních devíti měsících roku 2025 impozantního 42% růstu prodeje elektromobilů a stal se jedničkou na evropském... >>

Od ledna můžete pustit volant na dálnici. A není to zbytečné?

Představte si, že by vám někdo tvrdil, že sekačka je zbytečnost a měli byste sekat kosou. Přesně takové jsou argumenty proti autonomnímu... >>

Xpeng se blíží ziskovosti: Nejmenší ztráta za pět let a rekordní dodávky

Čínský výrobce elektromobilů Xpeng oznámil ve třetím čtvrtletí roku 2025 nejnižší čistou ztrátu za posledních pět let, dosahující... >>

Na tohle jsme v Evropě čekali. BMW iX3 má přes 3000 objednávek a nestíhá vyrábět

Po letech čekání je tady. BMW iX3 nové generace zaznamenalo přes 3000 objednávek během prvních šesti týdnů – a mateřská společnost... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Mo i Rana, NorwayMo i Rana, Norway
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Conegliano, ItalyConegliano, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Sibiu, RomaniaȘelimbăr, Romania
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Eging am See, GermanyEging am See, Germany
9 míst • 250 kW • ne-Tesla
Arese, ItalyArese, Italy
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.