Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Leapmotor B10: Nadějný elektromobil pro Evropu s rezervami

Novinka
Foto: Novinka
Fotka autora Jana
Jana 7 Duben, 2025

Čínský výrobce expanduje do Evropy

Značka Leapmotor, která se v Číně prosadila prodeji městského vozu T03, představila kompaktní elektrický crossover B10. Vůz dlouhý 4515 mm se řadí mezi menší SUV, přičemž jeho délka je o 13 cm menší než u Tesly Model Y. Aktuálně se prodává v Číně za ekvivalent 350 000 Kč, evropská verze se bude vyrábět díky partnerství s automobilovým gigantem Stellantis.

Výkon s překvapením

Základní model B10 disponuje elektromotorem o výkonu 219 koní na zadní nápravě, který zajišťuje slušnou dynamiku. Testovací jezdci však kritizovali přecitlivělou reakci na plyn v sportovním režimu a umělý pocit zpětné vazby volantu. V běžném režimu je chování vozu přijatelné, ale sportovní nastavení působí nedotaženě.

Problémy s asistenty řidiče

Největší výtky směřovaly k asistenčním systémům. Při testování na dálnici vůz projížděl zatáčky o 20 km/h pomaleji, než umožňoval limit rychlosti. Toto chování podle testerů vytváří nebezpečné situace, kdy ostatní řidiči musejí nelegálně předjíždět. Technologie ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) tak zatím nedosahuje úrovně evropské konkurence.

Příjemné interiérové překvapení

Navzdory technickým nedostatkům překvapil B10 kvalitou interiéru. Modularita prostoru a ergonomické uspořádání ovládacích prvků získaly pozitivní hodnocení. Testeři ocenili i prostornost kabiny, která u této kategorie překvapí. Podobné zkušenosti hlásí majitelé většího modelu C10 ze stejné značky.

Evropská výzva

Leapmotor plánuje spustit evropskou výrobu B10 ještě letos. Pro úspěch na náročném trhu bude klíčové vyladění jízdních vlastností a asistenčních systémů. Značka musí také překonat nedůvěru některých zákazníků vůči čínské automobilové produkci. Partnerství se Stellantis, které vlastní značky jako Peugeot nebo Opel, by mohlo pomoci s adaptací na evropské standardy.

Zdroj: insideevs.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

XPENG G6

Volkswagen a Xpeng dokončili společný elektromobil ID.Unyx 07 za pouhých 18 měsíců
První společný vůz Volkswagenu a Xpengu, SUV ID.Unyx 07, vstoupí do výroby už 31. prosince. Je to výsledek nečekaně rychlého, pouhých 18 měsíců trvajícího vývoje, který vedl čínský tým. Tento model je...

EU regulace

V úterý to bude jasné: Evropa couvá od zákazu spalovacích aut. Proč ho elektromobily vlastně nepotřebují?
Evropská komise pravděpodobně v úterý 16. prosince představí plán na zmírnění zákazu prodeje spalovacích motorů od roku 2035. Politický ústupek přichází v době, kdy globální prodeje elektromobilů rost...

Nabíjení elektromobilu

Nio Firefly rozšiřuje křídla: Cenově dostupný elektromobil míří do dalších evropských zemí
Čínský gigant Nio spouští v prosinci 2025 dodávky svého cenově dostupného elektromobilu Firefly v Dánsku a Řecku a otevírá předobjednávky v Rakousku a Portugalsku. Tento kompaktní hatchback, zaměřený ...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Mercedes konečně spojil sedm sedadel s elektrickým pohonem. GLB nabízí přes 600 km dojezdu

Stuttgart představil nástupce modelu EQB, který řeší velkou bolest elektrických rodinných aut. Nový GLB kombinuje prostor pro sedm lidí s... >>

Zeekr vstupuje na německý trh: Čínská značka míří na firemní flotily

Čínská prémiová značka Zeekr oficiálně zahajuje prodej v Německu od ledna 2026. Firma se zaměřuje především na firemní flotily a... >>

ADAC vyvrátil mýty o elektrosmogu: Elektroauta jsou bezpečná

Rozsáhlá studie německého ADAC s téměř milionem měření potvrdila, že elektromagnetické záření v elektroautech nepředstavuje žádné... >>

Bolt nasadí v Evropě autonomní taxi už v roce 2026. Časem i bez řidiče za volantem

Čínská technologie a evropská síť. Estonský gigant Bolt spojil síly s Pony.ai, aby do evropských měst přivezl samořiditelná vozidla... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Oradea, RomaniaOradea, Romania
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Verona, ItalyVerona, Italy
10 míst • 150 kW • ne-Tesla
Deauville, FranceTouques, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Trento, ItalyTrento, Italy
10 míst • 150 kW • ne-Tesla
Occhiobello, ItalyOcchiobello, Italy
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.