Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

NASCAR se připravuje na éru elektromobilů

EV novinky baterie
Foto: EV novinky baterie
Fotka autora Jana
Jana 9 Červenec, 2024

Na závodě NASCAR v Chicagu se účastníci nestačili divit, když byla představena plně elektrická verze SUV. Tento krok je o to překvapivější, že NASCAR dosud ani nepřešla na hybridní vozy, a stále tak zůstává věrná svým hlučným V-8 motorům a manuálním převodovkám.

Technické specifikace prototypu

Elektrický prototyp NASCAR disponuje pohonem všech kol a je vybaven třemi šesti-fázovými motory, které mohou vyprodukovat více než 1 300 koní. Energii čerpá z 78 kWh baterie a využívá regenerační brzdění, což ho činí ideálním pro okruhy a krátké oválné tratě.

Složení a partnerství

Karoserie prototypu je vyrobena z udržitelného kompozitu na bázi lnu a jeho řízení, odpružení, brzdy a kola jsou odvozeny od současných závodních vozů. Prototyp byl vyvinut ve spolupráci s firmou ABB, která je nyní oficiálním partnerem NASCAR pro ekologizaci závodů a má silné vazby na Formuli E a F1.

Cesta k elektrifikaci

I když název NASCAR znamená „stock car“, závodní vozy této ligy nemají s produkčními vozy mnoho společného. To se začalo měnit v roce 2022 s příchodem tzv. Next Gen vozu, který aktualizoval komponenty závodních vozů tak, aby lépe odpovídaly těm produkčním.

Budoucnost NASCAR

NASCAR se ocitá v rozporu mezi snahou o ekologizaci závodů a přáním svých fanoušků. Ačkoli byla oznámena možnost hybridního pohonu do roku 2024, tento posun je nyní očekáván až kolem roku 2027. V dubnu 2023 se NASCAR zavázala k prvnímu dlouhodobému cíli snížení emisí uhlíku s cílem dosáhnout nulového uhlíkového otisku do roku 2035.

Zdroj: Greencarreports

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Ilustrační foto

Němečtí vědci vyvíjejí megawattové nabíječky pro kamiony s vlastní solární elektrárnou
Fraunhofer Institut společně s Infineon a Siemens pracuje na revolučních nabíjecích stanicích pro nákladní vozidla s výkonem až 30 MW. Systém kombinuje megawattové nabíjení s fotovoltaikou a bateriový...

Elektromobil a baterie

Laboratorní průlom: Němci vyvinuli baterii s dvojnásobným dojezdem oproti dnešním elektromobilům
V Drážďanech právě otestovali baterii, která by mohla změnit elektromobilitu. Solid-state lithium-sirné články z Fraunhoferova institutu nabízejí dvojnásobný dojezd oproti současným elektromobilům – m...

Leapmotor C10 | zdroj: media.stellantis.com

Zatímco Tesla a BYD dostávají pozornost, tato čínská značka tiše prodala půl milionu aut za necelý rok
Zatímco NIO, Xpeng a Li Auto bojují o 30–40 tisíc prodejů měsíčně, čínský Leapmotor v listopadu dodal 70 327 vozů – téměř dvojnásobek všech tří konkurentů dohromady. Za jedenáct měsíců překročil půl m...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Mercedes CLA: Hybridní a elektrická verze za téměř stejnou cenu

Mercedes představil hybridní varianty modelu CLA, které startují na 1,2 milionu korun a cenově se téměř vyrovnají elektrickému provedení.... >>

Li Auto se propadlo do ztráty, čínský gigant poprvé od roku 2022 v minusu

Čínský výrobce elektromobilů Li Auto ohlásil za třetí čtvrtletí čistou ztrátu 624 milionů jüanů (přibližně 2 miliardy Kč). Jde o... >>

Jak obejít evropská cla na čínské elektromobily? GAC to zkouší přes Rakousko

Zatímco Evropská unie zavádí cla až 35 procent na čínské elektromobily, výrobce GAC našel způsob, jak se jim vyhnout. V rakouském Grazu... >>

Tesla FSD v Evropě: První testovací jízdy a cesta k homologaci 2026

Systém Full Self-Driving (Supervised) od Tesly se konečně dostává do Evropy. Zájemci si jej mohou vyzkoušet již letos na demo jízdách v... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Liege, BelgiumLiège, Belgium
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hermsdorf, GermanyHermsdorf, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Blokhus, DenmarkBlokhus, Denmark
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Modena, ItalyModena, Italy
12 míst • 150 kW • ne-Tesla
Soest, GermanySoest, Germany
7 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.