Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

NIO otevřelo 50. stanici výměny baterií v Evropě, v ČR zatím žádnou

Ilustrační foto - www.nio.com press

Společnost NIO, lídr v oblasti elektrických vozidel, slaví významný milník. Dne 15. července 2024 byla v norském Oslu slavnostně otevřena 50. stanice výměny baterií v Evropě. Tento krok potvrzuje odhodlání společnosti NIO rozvíjet infrastrukturu, která podporuje plynulou jízdu pro všechny uživatele jejich vozidel.

Rychlost a pohodlí výměny baterií

První stanice výměny baterií v Evropě byla otevřena v roce 2022 v Lieru, Norsko. Od té doby si uživatelé vozidel NIO oblíbili rychlost a pohodlí, které tato technologie nabízí. Díky možnosti rychlé výměny baterií bez nutnosti dlouhého nabíjení se zvyšuje komfort a efektivita používání elektrických vozidel.

Statistiky a budoucí plány

Uživatelé NIO v Evropě již provedli více než 63 000 výměn baterií, přičemž společnost poskytla prostřednictvím těchto výměn přibližně 3 miliony kWh energie. A to je teprve začátek. NIO plánuje rozšíření své sítě výměnných stanic do dalších evropských zemí, jako jsou Dánsko, Švédsko, Německo a Nizozemsko. Cílem je vytvořit rozsáhlou síť, která usnadní dlouhé cesty a zvýší pohodlí uživatelů elektrických vozidel.

Obrázek
Zdroj: @NIOGlobal Twitter
Zdroj: Twitter @NIOGlobal

Je třeba zdůraznit, že NIO je v současné době osamocenou automobilkou, která takto intenzivně prosazuje systém výměny baterií. Zůstává však otázkou, zda nejde o slepou uličku. Nejsme si jisti, zda v Česku může mít tento koncept úspěch. Největší obavy panují z toho, že uživatelé nakupují auto s baterií, o kterou se starají a která tvoří největší hodnotu vozu. Uživatelé mohou mít strach, že po výměně obdrží baterii v horším stavu.

Na kolik jsou tyto obavy opodstatněné a nakolik budou překážkou, zatím nelze přesně říci. Výměna baterií přináší nové otázky a výzvy, které budou muset být řešeny. V České republice dosud není žádná stanice pro výměnu baterií, takže skutečný dopad této technologie na trhu teprve uvidíme.

On July 15th, the 50th Power Swap Station in Europe officially opens in Norway. This latest Power Swap Station, located in Oslo, is a significant landmark in our commitment to developing a European infrastructure that supports smooth travel for every NIO user.

Since opening the… pic.twitter.com/Q4N0GZL4Ej

— NIO (@NIOGlobal) July 16, 2024

 

Štítky

  • EV novinky
  • nio
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 18 Červenec, 2024

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Nové BMW iX3 ujede 805 km a už brzo bude v předprodeji - cena vás překvapí

BMW oficiálně oznámilo cenu revolučního elektrického SUV iX3, prvního modelu z pokročilé rodiny Neue Klasse. České zastoupení potvrdilo... >>

BMW iX3 2025: Revoluční dojezd 800 km a rychlé nabíjení mění trh

V srpnu 2025 vstupuje BMW na čínský trh s novou generací iX3, která přináší přelomové technologie. S kapacitou baterie 85 kWh a dojezdem... >>

Lucid a Uber uzavřeli dohodu za 300 milionů: Robotaxi s dojezdem 724 km míří na silnice

Americká společnost Uber investovala 300 milionů dolarů do výrobce elektrických vozidel Lucid Motors. Cílem je vytvoření flotily více než... >>

Podzim 2025 přinese velké výstavy elektromobility: Praha, Mnichov, Tokio i Bologna. Kde zažijete testovací jízdy?

Na podzim 2025 se elektromobilita představí v plné síle – od pražského e-Salonu a Salónu Elektromobilů v Ostravě, přes prestižní IAA... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Lorient, FranceCaudan, France
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Kirchheim, GermanyKirchheim, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Rimini, ItalyRimini, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Bergkamen, GermanyBergkamen, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Perugia South, ItalyPerugia, Italy
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Sagunto, SpainSagunto, Spain
8 míst • 250 kW
Wörth, GermanyWörth an der Isar, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Serravalle Scrivia, ItalySerravalle Scrivia, Italy
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
La Roche-sur-Yon, FranceLa Roche-sur-Yon, France
9 míst • 250 kW • ne-Tesla
Agde, FranceAgde, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.