Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Nová verze Škoda Enyaq: Moderní design a prodloužený dojezd

Ilustrační foto - zdroj https://cdn.skoda-storyboard.com/
Foto: Ilustrační foto - zdroj https://cdn.skoda-storyboard.com/
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 6 Leden, 2025

Škoda Auto letos slaví 130 let od svého založení a při této příležitosti představí aktualizované modely Škoda Enyaq a Enyaq Coupé. Světová premiéra proběhne digitálně ve středu 8. ledna 2025 v 10:00 středoevropského času na oficiálním YouTube kanálu značky Škoda. Tento článek se zaměřuje na očekávané změny a vylepšení těchto modelů v kontextu současných trendů v elektromobilitě.

Designové inovace a technologie

Aktualizované modely Enyaq a Enyaq Coupé přicházejí s novým designovým jazykem Modern Solid, který klade důraz na čisté linie a funkčnost. Přepracovaná přední část vozu zahrnuje leskle černou masku Tech-Deck Face s integrovaným osvětlením a Matrix-LED světlomety, které zlepšují viditelnost a snižují oslnění ostatních řidičů.

Interiér vozu byl modernizován s využitím udržitelných materiálů, jako jsou recyklované plasty a veganská kůže, což odráží závazek společnosti k ekologii. Standardní výbava zahrnuje nejnovější asistenční systémy, včetně adaptivního tempomatu, systému hlídání mrtvého úhlu a parkovacího asistenta.

Prodloužený dojezd a efektivita

Díky optimalizované aerodynamice, zejména přepracované přední části, došlo k prodloužení dojezdu vozů Enyaq a Enyaq Coupé. Přesné hodnoty dojezdu budou pravděpodobně zveřejněny během oficiální premiéry. 

Výroba těchto modelů probíhá v závodě v Mladé Boleslavi, který využívá 100% obnovitelnou energii, což přispívá ke snižování uhlíkové stopy vozů během jejich životního cyklu.

Varianty a výkonové verze

Očekává se, že modely Enyaq a Enyaq Coupé budou nabízeny v několika výkonových verzích, včetně variant s pohonem zadních kol a sportovních provedení s pohonem všech kol. Detaily o specifikacích a dostupných verzích budou pravděpodobně odhaleny během světové premiéry.

Prodejní úspěchy původního modelu Enyaq

Škoda Enyaq se i nadále těší vysoké oblibě na evropských trzích. V listopadu 2024 se stal s 335 registracemi nejprodávanějším elektromobilem na českém trhu, čímž překonal dlouholetého lídra Teslu Model Y, která dosáhla 156 registrací, a Model 3 s 136 registracemi. Kromě úspěchu na domácím trhu si Enyaq upevňuje pozici také v Německu, kde se v září stal nejprodávanějším elektromobilem s 3 406 prodanými kusy. Celkově byla Škoda Enyaq za prvních devět měsíců roku 2024 druhým nejprodávanějším elektromobilem na německém trhu.

Úspěch modelu Enyaq přispěl k celkově pozitivnímu vývoji automobilky Škoda Auto, která za tři čtvrtletí roku 2024 dodala zákazníkům 671 300 vozů, což představuje meziroční nárůst o 4,5 %. Z finančního hlediska vzrostly tržby na 20,4 miliardy eur (+3,8 % meziročně) a provozní zisk dosáhl 1,7 miliardy eur (+34,8 %). Tyto výsledky dokládají silnou pozici značky nejen na poli elektromobility, ale i v celkovém trhu automobilů.

Obrázek
Dan

Věděli jste, že

Škoda Auto byla založena již v roce 1895 jako výrobce jízdních kol pod názvem Laurin & Klement. Prvním automobilem této značky byl model Voiturette A, představený v roce 1905. Dnes Škoda patří k lídrům evropské elektromobility a její model Enyaq je jedním z nejprodávanějších elektromobilů na klíčových trzích, jako je Německo.

Pokud se vám článek líbil, můžete jej na konci článku sdílet pomocí lišty. Děkujeme za podporu!

Elektromobilita a budoucí směřování

Představení aktualizovaných modelů Enyaq a Enyaq Coupé reflektuje rostoucí důraz na elektromobilitu a udržitelnost v automobilovém průmyslu. Škoda Auto plánuje do roku 2027 investovat 5,6 miliardy eur do elektromobility a rozšířit své portfolio o šest čistě elektrických modelů, čímž reaguje na zvyšující se poptávku po ekologických dopravních prostředcích. 

Digitální premiéra 8. ledna 2025 nabídne podrobnější informace o inovacích a vylepšeních, které tyto modely přinášejí, a naznačí další směřování značky Škoda v oblasti elektromobility.

Štítky

  • EV novinky
  • Škoda

Mohlo by vás zajímat

BYD Atto 2 |  zdroj: bydukmedia.com

BYD Atto 2 v Česku: 765 000 Kč a 425litrový kufr. Bude mít Elroq problém?
Největší světový výrobce elektromobilů míří přímo na Elroq a Konu. BYD Atto 2 nabízí za 765 000 Kč panoramatickou střechu, veganskou kůži a osmiletou záruku na baterie. Jenže základní verze ujede jen ...

GWM ORA 03 | zdroj: gwm-motor.de

Čínský gigant GWM plánuje evropskou továrnu na 300 tisíc aut ročně
Great Wall Motors vyhlíží lokality pro svou první evropskou továrnu s kapacitou 300 tisíc vozů ročně do roku 2029. Čínský výrobce zvažuje především Španělsko a Maďarsko jako možné destinace pro tuto s...

Elektromobil v Paříži - ilustrační foto

Francie prodlužuje štědré dotace na elektromobily do roku 2026: Rekordní prodeje potvrzují úspěch
Francie potvrdila prodloužení dotačního programu na elektromobily do roku 2026, což přináší stabilitu pro kupující i trh. Nově nastavené dotace, vázané na energetické úspory, mohou dosáhnout až 142 50...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Evropa přestane být pozadu: FSD Tesly dorazí v únoru 2026. Majitelé mohou pomoci

Více než rok frustrace má konec. Tesla odhalila plán, jak dostat Full Self-Driving do Evropy – s cílovým datem únor 2026. Pro tisíce... >>

XPeng předvedl robota s lidskou chůzí. Diváci nevěřili, že není uvnitř člověk

Zatímco Tesla slibuje miliony robotů, čínský XPeng tiše testoval IRON robota celý rok ve vlastní továrně – a přiznal neúspěch. Teď... >>

Tesla Roadster: 8 let čekání končí. Nebo ne? Musk stanovil datum na dubnový žert

Zákazníci čekají od roku 2017, někteří už ruší objednávky. Teď Elon Musk oznámil představení na 1. dubna 2026 – ten samý den, kdy... >>

1007 km bez nabíjení: BMW iX3 překonalo svůj oficiální dojezd o 200 km

Elektrické SUV, které ujede víc než tisíc kilometrů? Nové BMW iX3 to dokázalo – ale za cenu, kterou byste v praxi nejspíš platit... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

(EV OTM) - Colne, UKColne, United Kingdom
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Szigetszentmiklós, HungarySzigetszentmiklós, Hungary
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lugano, Switzerland - SudGrancia, Switzerland
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Cuneo, ItalyCuneo, Italy
2 míst • 100 kW • ne-Tesla
Mandelieu-la-Napoule, FranceMandelieu-la-Napoule, France
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.