Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Nový Škoda Enyaq: Design Modern Solid jako odraz budoucnosti

Škoda Enyaq - Zdroj: https://www.skoda-storyboard.com/

Automobilka Škoda Auto představila modernizovanou verzi modelu Enyaq, která zaujme nejen svým designem, ale také technologickými inovacemi. Hlavním mottem modernizace je koncept Modern Solid, který odráží robustnost a preciznost propojenou s estetikou. Tento designový směr posouvá značku směrem k jasně definované budoucnosti elektromobility.

Co znamená Modern Solid?

Designový koncept Modern Solid se zaměřuje na jednoduchost a funkčnost. Exteriér vozu vyzařuje moderní eleganci, kterou podtrhuje nový vzhled přídě s osvětlenou maskou a aerodynamickými liniemi. Tento styl přitom nezapomíná na praktičnost – například větší kola a hladké linie přispívají k nižšímu aerodynamickému odporu, což má pozitivní dopad na dojezd elektromobilu. Již jsme se s ním setkali u modelu Elroq.

Technologické inovace v modelu Enyaq

Kromě designu přináší nový Enyaq také několik technologických vylepšení. Jedním z hlavních lákadel je pokročilý systém asistované jízdy, který využívá senzory a kamery k zajištění vyšší bezpečnosti a komfortu. Mezi další technologie patří rychlejší nabíjení díky podpoře ultrarychlého nabíjení, které umožňuje dobít baterii na 80 % kapacity během přibližně 30 minut.

Význam aerodynamiky pro elektromobily

Jedním z klíčových aspektů elektromobilů je jejich aerodynamika. Nový model Enyaq zaznamenal výrazné zlepšení aerodynamického odporu v porovnání s předchozím provedením. U modelu Enyaq klesla hodnota koeficientu aerodynamického odporu (cd) z původních 0,264 na 0,245, zatímco u verze Enyaq Coupé se snížila z 0,234 na vynikajících 0,225! Tyto hodnoty patří mezi nejlepší v tomto segmentu a podtrhují snahu automobilky nabídnout efektivní elektromobil s delším dojezdem.

Nižší aerodynamický odpor má zásadní dopad na spotřebu energie, především při vyšších rychlostech, a přispívá k delšímu dojezdu, což je pro elektromobily zásadní. Aerodynamické zlepšení zároveň přináší výhody při každodenním používání, například tišší jízdu díky nižšímu hluku způsobenému prouděním vzduchu.

Technické specifikace nového Škoda Enyaq

Modelová řada Škoda Enyaq zahrnuje několik verzí, které se liší kapacitou baterie, dojezdem i výkonem. Podrobnosti jsou shrnuty v následující tabulce:

Verze60 (Coupé)85 (Coupé)85x (Coupé)
Dojezd (km)434 (443)581 (591)544 (552)
Kapacita baterie (kWh) (maximální/využitelná)63/5982/7782/77
Čas nabíjení (minut) (10% – 80%)242828
Maximální nabíjecí výkon (kW)165135175
Výkon (kW)150210210
Maximální točivý moment (Nm)310545545
Maximální rychlost (km/h)160180180
Zrychlení (s) (0–100 km/h)8,16,76,7
PohonZadníZadníVšech kol

Škoda Enyaq jako součást udržitelné mobility

Škoda Auto se s modelem Enyaq zavazuje k udržitelné mobilitě. Výroba elektromobilů probíhá v závodě v Mladé Boleslavi, který využívá obnovitelné zdroje energie. Enyaq je navíc vybaven bateriemi, které lze po ukončení jejich životnosti recyklovat nebo využít pro jiné účely, například jako úložiště energie pro domácnosti.

Budoucnost elektromobility a závazek značky Škoda

Enyaq je jedním z pilířů strategie „Next Level – Škoda Strategy 2030“, která zahrnuje přechod na udržitelnou mobilitu a digitalizaci. Automobilka plánuje do roku 2030 uvést na trh několik dalších elektromobilů a rozšířit infrastrukturu nabíjecích stanic ve spolupráci s partnery.

Fakta, která jste možná nevěděli

Elektromobily, jako je Enyaq, jsou vybaveny systémem rekuperace energie. Tento systém umožňuje přeměnit kinetickou energii vznikající při brzdění na elektrickou energii, kterou následně ukládá do baterie. Díky tomu je možné prodloužit dojezd vozu, zejména při jízdě ve městě nebo v kopcovitém terénu.

Nový Enyaq také podporuje dvousměrné nabíjení, což znamená, že může sloužit jako záložní zdroj energie pro domácnost nebo přispět ke stabilizaci energetické sítě.

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák , dne 8 Leden, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Aito M8 BEV: Nový hráč na poli elektrických SUV zahajuje předprodej

Čínský výrobce Aito, podporovaný společností Huawei, spustil předprodej čistě elektrické verze svého modelu M8. Vůz s dojezdem až 705... >>

Itálie schválila stavbu nejdelšího visutého mostu světa za 13,5 miliardy eur – spojí Sicílii s pevninou

Po více než 50 letech plánování a několika zrušených pokusech Itálie definitivně schválila stavbu Messinského mostu přes průliv mezi... >>

Xpeng G6 2025: Revoluce v nabíjení za 41 310 dolarů dorazila do Thajska

Čínský výrobce Xpeng právě představil aktualizovaný elektromobil G6 v Thajsku s přelomovou 5C ultra-rychlou technologií nabíjení. Baterie... >>

BMW iX3 2025: Revoluční dojezd 800 km a rychlé nabíjení mění trh

V srpnu 2025 vstupuje BMW na čínský trh s novou generací iX3, která přináší přelomové technologie. S kapacitou baterie 85 kWh a dojezdem... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Sisteron, FranceSisteron, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Krško, SloveniaKrškem, Slovenia
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Waldlaubersheim, GermanyWaldlaubersheim, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Barberino di Mugello, ItalyBarberino di Mugello FI, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Eschborn - Ginnheimer Straße, GermanyEschborn, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wismar, GermanyWismar, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Mondovì, ItalyMondovì, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Saint-Dié-des-Vosges, FranceSaint-Dié-des-Vosges, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Sarzana, Italy - La SpeziaSarzana SP, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Trento, ItalyTrento, Italy
10 míst • 150 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.