Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Panasonic Energy zahajuje hromadnou výrobu baterií 4680 a uzavírá dohodu se Subaru a Mazda

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 9 Září, 2024

Panasonic Energy oznámila, že dokončila přípravy na hromadnou výrobu nového typu cylindrických lithium-iontových baterií 4680. Tyto baterie mají pětinásobnou kapacitu oproti starším 2170 článkům, což umožňuje delší dojezd elektromobilů a snižuje počet článků potřebných v bateriovém modulu. Nová verze baterie je navržena tak, aby snížila náklady na výrobu elektromobilů, což může vést k poklesu cen elektromobilů, zejména modelů Tesla. Revitalizovaná továrna ve Wakayamě bude hlavním výrobním závodem těchto článků.

Spolupráce s automobilkami Subaru a Mazda

Panasonic Energy rovněž oznámila spolupráci s automobilkami Subaru a Mazda, které připravují společnou továrnu na výrobu baterií v prefektuře Gunma v Japonsku. Tyto nové baterie budou dodávány pro elektrická vozidla, která obě automobilky plánují vyrábět.

Význam pro trh s elektromobily

Tato nová generace baterií přináší nejen vyšší energetickou hustotu, ale také potenciál snížení nákladů na výrobu EV. Díky nižším výrobním nákladům by mohly být elektromobily cenově dostupnější, což je klíčové pro rozšíření trhu. Panasonic zároveň podporuje ekologickou výrobu a dosažení uhlíkové neutrality ve všech svých továrnách.

Zahájení hromadné výroby nových baterií Panasonic 4680 a spolupráce s automobilkami Subaru a Mazda jsou důležitými kroky směrem k udržitelnější budoucnosti. Tyto inovace nejen zlepšují technologii baterií, ale také přispívají k dostupnějším elektromobilům na trhu.

Zdroj: Panasonic

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Výroba aut

Čína a Stellantis staví v Zaragoze továrnu na baterie za 11 miliard. Vytvoří přes 4000 míst
Čínský výrobce baterií CATL společně se Stellantisem oficiálně zahájili výstavbu obří továrny na baterie v Zaragoze. Gigafactory za 11 miliard korun bude od roku 2026 vyrábět baterie pro milion elektr...

CATL baterie - ilustrační foto

CATL posiluje vedení na trhu baterií pro elektromobily s podílem 38,1 %
Čínský výrobce baterií CATL upevnil svou dominanci na globálním trhu baterií pro elektromobily s tržním podílem 38,1 procenta za prvních deset měsíců roku 2025. Spolu s konkurenčním BYD ovládají více ...

Elektrifikace - vodíkový pohon - e-paliva

Ex-stratég VW Michael Jost: Fyzika se nedá oklamat. Proč jsou vodík a e-paliva v autech slepou uličkou
Michael Jost, bývalý šéfstrateg automobilky Volkswagen, přináší jasnou vizi budoucnosti individuální dopravy. Podle něj jsou čistě elektrická vozidla jedinou efektivní cestou k dosažení klimatické neu...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Tesla chystá masivní výrobu Optimuse, ale ztrácí klíčové manažery Modelu Y a Cybertrucku

Tesla se připravuje na obrovskou expanzi Gigafactory Texas, kde má vzniknout nová výrobní hala pro humanoidní roboty Optimus s cílem... >>

Hyundai vytáhl na Porsche geniální zbraň. Kde Němci potřebují převodovku, tam Korejci použili „neviditelný“ trik

Porsche sází na mechanickou převodovku, Korejci zvolili cestu digitální magie. Hyundai poodhalil, co přesně se děje v útrobách jejich... >>

Zatímco Česko váhá, Španělsko sází 1,28 miliardy: Konec byrokracie, elektromobily pro každého

Zatímco Česko patří mezi část zemí EU bez dotací na elektromobily, Madrid představil plán za 1,28 miliardy eur. Hlavní změna? Konec s... >>

Svolt zahájí dodávky semi-solid baterií v roce 2026: Vyšší dojezd a bezpečnost

Čínský Svolt Energy oznámil, že v roce 2026 zahájí sériové dodávky svých prvních semi-solid-state baterií. Tato technologie s... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Carsoli Oricola, ItalyOricola, Italy
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
La Jonquera, SpainLa Jonquera, Spain
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Lesquin, FranceLesquin, France
16 míst • 150 kW • ne-Tesla
Malsfeld, GermanyMalsfeld, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Asten, AustriaAsten, Austria
32 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.