Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Porsche a ChargePoint: Nová aplikace zjednoduší nabíjení elektromobilů

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Miriam
Miriam 13 Červen, 2024

Porsche rozšiřuje nabíjecí možnosti

Ve čtvrtek Porsche oznámilo novou dohodu s ChargePoint, která umožní zahrnutí nabíječek této sítě do aplikace My Porsche. Tato integrace začne ve čtvrtém čtvrtletí tohoto roku a přinese celkový počet podporovaných nabíječek na více než 86 000.

Nová dohoda zahrnuje jak rychlonabíječky CCS DC, které jsou ideální pro dlouhé cesty po dálnicích, tak i AC nabíječky J1772, známé také jako destinace či úroveň 2. Tyto nabíječky jsou často instalovány doma.

Jednodušší platby a větší pohodlí

Majitelé vozů Porsche se díky této dohodě nebudou muset starat o jednotlivé platební detaily na veřejných nabíječkách. Vše bude řešeno prostřednictvím jediného účtu, což je trend, který se mezi značkami stále častěji objevuje pro podporu snadného vlastnictví elektromobilů.

Dle údajů Ministerstva energetiky USA má ChargePoint celkem 62 536 nabíječek na 34 569 místech. Z toho 2 783 míst nabízí rychlonabíjení DC a 31 789 míst destinaci či úroveň 2.

Budoucnost elektromobilů Porsche

Prezident a CEO Porsche Cars North America Timo Resch označil tento krok za velmi dobře načasovaný s ohledem na příchod nového modelu Taycan a zbrusu nové Macan Electric ještě letos.

Nový model Taycan pro rok 2025 nabídne delší dojezd a udrží dobu zastavení na nabití z 10 % na 80 % pod 20 minut díky konektoru CCS s výkonem až 350 kW. Macan electric SUV staví na technologii nabíjení s napětím 800 voltů a jeho základní cena bude činit kolem $80,450.

Plány na budoucnost

V prosinci Porsche oznámilo, že od roku 2025 implementuje standard NACS od Tesly pro své produkty v Severní Americe. Společnost také zkoumá možnosti adaptérů pro stávající vozidla, aby mohly využít síť Tesla Supercharger již v první polovině roku 2025.

Porsche zdůraznilo, že i když Taycan řidiči pravděpodobně nedosáhnou maximálních rychlostí nabíjení na V3 hardware Superchargeru Tesly, V4 hardware s vyšším napětím se zavádí velmi pomalu.

Zdroj: Green Car Reports

Mohlo by vás zajímat

Inovace a technologie

Německá ekonomická mašinérie ztrácí motor: Propad v inovacích zasáhl i automobilový průmysl
oprvé od roku 2011 vypadlo Německo z první desítky nejinovátnějších zemí světa. Zatímco Čína prudce akceleruje a USA posilují svůj náskok, největší evropská ekonomika se propadá v klíčových oblastech ...

Výroba elektromobilů

Zlevní výroba v Rakousku čínské elektromobily? Xpeng a GAC obcházejí cla až 31 procent
Čínské automobilky Xpeng a GAC začaly vyrábět elektromobily v rakouském Grazu. Obcházejí tak evropská cla až 31 procent, která by na každém voze znamenala desetitisíce eur navíc. Odvětvové analýzy uka...

Subaru Solterra 2026 | media.subaru.com

Když prodejce neví, co prodává: Příběh o Subaru Solterra a problém s elektromobily v autosalonech
Zákazník v autosalonu se zeptal, zda Subaru Solterra má jízdu na jeden pedál. Prodejce ho odbyl povýšeně: "Auto má dva pedály." Incident odhaluje problém, který registrujeme i v českých autosalonech –...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Čína překvapila svět: Emise CO2 klesají 18 měsíců. Co to znamená pro elektromobily?

Největší světový producent emisí CO2 zaznamenal zlom, který mění pravidla hry pro celou elektromobilitu. Čínské emise stagnovaly nebo... >>

Kdo dluží komu? Nexperia China tvrdí opak toho, co tvrdí Nizozemsko – a ceny čipů letí nahoru

Čínská pobočka nizozemské Nexperia vystoupila s tvrdým prohlášením: obvinění z porušování smluv označuje za „zcela vymyšlená" a... >>

Dongfeng spustí výrobu baterií s dojezdem 1000 km v září 2026

Čínský automobilový gigant Dongfeng Motor oznámil zahájení sériové výroby solid-state baterií s energetickou hustotou 350 Wh/kg již v... >>

Konec cel pro čínská auta? BYD staví závod v Maďarsku a chce ovládnout evropský trh

Obchodní válka s Čínou má nového hráče. Automobilka BYD našla recept na unijní cla a startuje výrobu 300 tisíc vozů ročně přímo v... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Dunkerque, FranceGrande-Synthe, France
16 míst • 250 kW • ne-Tesla
Randers, DenmarkRanders, Denmark
14 míst • 130 kW • ne-Tesla
Imperia, ItalyImperia, Italy
10 míst • 150 kW • ne-Tesla
Saint-Herblain, FranceSaint-Herblain, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Asten, AustriaAsten, Austria
32 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.