Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Porsche a ChargePoint: Nová aplikace zjednoduší nabíjení elektromobilů

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Miriam
Miriam 13 Červen, 2024

Porsche rozšiřuje nabíjecí možnosti

Ve čtvrtek Porsche oznámilo novou dohodu s ChargePoint, která umožní zahrnutí nabíječek této sítě do aplikace My Porsche. Tato integrace začne ve čtvrtém čtvrtletí tohoto roku a přinese celkový počet podporovaných nabíječek na více než 86 000.

Nová dohoda zahrnuje jak rychlonabíječky CCS DC, které jsou ideální pro dlouhé cesty po dálnicích, tak i AC nabíječky J1772, známé také jako destinace či úroveň 2. Tyto nabíječky jsou často instalovány doma.

Jednodušší platby a větší pohodlí

Majitelé vozů Porsche se díky této dohodě nebudou muset starat o jednotlivé platební detaily na veřejných nabíječkách. Vše bude řešeno prostřednictvím jediného účtu, což je trend, který se mezi značkami stále častěji objevuje pro podporu snadného vlastnictví elektromobilů.

Dle údajů Ministerstva energetiky USA má ChargePoint celkem 62 536 nabíječek na 34 569 místech. Z toho 2 783 míst nabízí rychlonabíjení DC a 31 789 míst destinaci či úroveň 2.

Budoucnost elektromobilů Porsche

Prezident a CEO Porsche Cars North America Timo Resch označil tento krok za velmi dobře načasovaný s ohledem na příchod nového modelu Taycan a zbrusu nové Macan Electric ještě letos.

Nový model Taycan pro rok 2025 nabídne delší dojezd a udrží dobu zastavení na nabití z 10 % na 80 % pod 20 minut díky konektoru CCS s výkonem až 350 kW. Macan electric SUV staví na technologii nabíjení s napětím 800 voltů a jeho základní cena bude činit kolem $80,450.

Plány na budoucnost

V prosinci Porsche oznámilo, že od roku 2025 implementuje standard NACS od Tesly pro své produkty v Severní Americe. Společnost také zkoumá možnosti adaptérů pro stávající vozidla, aby mohly využít síť Tesla Supercharger již v první polovině roku 2025.

Porsche zdůraznilo, že i když Taycan řidiči pravděpodobně nedosáhnou maximálních rychlostí nabíjení na V3 hardware Superchargeru Tesly, V4 hardware s vyšším napětím se zavádí velmi pomalu.

Zdroj: Green Car Reports

Mohlo by vás zajímat

Hyundai a PRE nabíjení | zdroj: pre.cz

Konec drahého rychlonabíjení? PRE láká na 11 korun za kWh a asistenci zdarma
Od prvního prosince mohou elektromobilisté v síti PRE Point nabíjet na ultrarychlých stanicích za 11 korun za kilowatthodinu – o dva koruny levněji než dosud. Nový tarif Platinum za měsíční paušál 300...

Výroba aut

Čína a Stellantis staví v Zaragoze továrnu na baterie za 11 miliard. Vytvoří přes 4000 míst
Čínský výrobce baterií CATL společně se Stellantisem oficiálně zahájili výstavbu obří továrny na baterie v Zaragoze. Gigafactory za 11 miliard korun bude od roku 2026 vyrábět baterie pro milion elektr...

Bez dotací - ilustrační foto

V Polsku skoro čtvrt milionu, v Česku nula. Jak se z nás stal evropský otloukánek elektromobility
Francie vyplatí na elektromobily až 142 500 Kč, Itálie 267 000 Kč, Německo chystá program s podporou 100 000 Kč. Přibližně 20 z 27 zemí EU nabízí štědré dotace. Česko mezi ně nepatří – a přitom všichn...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Ford překvapil. Jízda bez držení volantu už není jen pro Mustang, dostane ji i Puma Gen-E a Ranger

Ford oznamuje zásadní rozšíření své komfortní technologie „hands-off“ řízení. Pokročilý asistent BlueCruise, který umožňuje... >>

Zapomeňte na drahé výměny: Moderní baterie EV přežijí celé auto, ukazují nová data

„Za pár let budeš muset vyhodit půl milionu za novou baterii." Tohle větu slyšel každý, kdo uvažoval o elektromobilu. Jenže to prostě... >>

Vítej Německo: Zeekr vstupuje na trh s agresivní cenovkou a třemi modely

Dlouhé čekání je u konce a německý trh má nového, velmi ambiciózního hráče. Čínský Zeekr po dvou letech odkladů otevírá objednávky... >>

V Polsku skoro čtvrt milionu, v Česku nula. Jak se z nás stal evropský otloukánek elektromobility

Francie vyplatí na elektromobily až 142 500 Kč, Itálie 267 000 Kč, Německo chystá program s podporou 100 000 Kč. Přibližně 20 z 27 zemí... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Ostrava, Czech RepublicOstrava-jih-Zábřeh, Czech Republic
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Törökbálint, HungaryTörökbálint, Hungary
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hartshead Moor, UK - EastboundBrighouse, United Kingdom
6 míst • 150 kW
Morlaix, FranceSaint-Martin-des-Champs, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Albertville, FranceAlbertville, France
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.