Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Porsche končí s benzínovými modely do roku 2026

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Jana
Jana 8 Červenec, 2024

Konec éry benzínových vozů

Porsche potvrdilo, že modely Macan SUV a sportovní vozy 718 Boxster a Cayman s benzínovým pohonem budou do roku 2026 ukončeny. Tato změna je součástí širší strategie zaměřené na přechod k elektromobilům.

Strategie elektrifikace

Společnost již uvedla na trh elektrický sedan Taycan a plánuje brzy představit elektrické SUV Macan EV. Podle člena představenstva Porsche, Albrechta Reimolda, dosáhla benzínová verze Macanu konce svého životního cyklu. Přestože v Evropě již není k dispozici, v USA se stále dobře prodává.

Budoucnost sportovních vozů

Reimold také potvrdil, že výroba benzínových verzí menších sportovních vozů 718 Boxster a Cayman skončí v roce 2025. Elektrické verze těchto vozů by měly být dostupné koncem roku 2024, přičemž prodej začne koncem roku 2025. Tyto nové elektromobily mohou být navrženy kolem bateriového balíku umístěného uprostřed vozu pro optimální rozložení hmotnosti.

Rychlý nástup elektromobilů

Porsche se rychle posouvá směrem k elektromobilům díky zkušenostem s modelem Taycan. Nový Taycan pro rok 2025 prošel důkladnou aktualizací, která zvýšila jeho dojezd až o 35 %. Elektrický Macan bude prvním vozem Porsche na nové platformě PPE, kterou sdílí s Audi Q6 E-Tron a A6 E-Tron.

Pokročilé technologie nabíjení

Macan Electric, který přijde do USA na podzim, bude vybaven technologiemi sdílenými s Taycanem, včetně rychlého nabíjení až 270 kW a tzv. 'bank charging', což umožňuje nabíjení bateriového balíku o kapacitě 100 kWh z 10 % na 80 % za pouhých 22 minut nebo přidání více než 60 mil dojezdu za čtyři minuty.

Zdroj: Greencarreports

Mohlo by vás zajímat

BYD | zdroj: byd.com

BYD útočí na absolutní kvalitu: S 113 GWh na kontě vyhlašuje strategii „nulových defektů“
Vyrobit miliony baterií je jedna věc, vyrobit je bez jediné chyby druhá. Čínský BYD, který letos drtí prodejní žebříčky, si uvědomuje, že samotný objem k udržení trůnu nestačí. Firma proto v tichosti ...

Statistiky elektromobilů

Někteří evropští výrobci varují: Odklad zákazu spalováků je dárkem pro Čínu
V Bruselu se schyluje k velkému obratu. Plánovaný konec spalovacích motorů v roce 2035 pravděpodobně nebude tak striktní, jak se čekalo. Zatímco politici mluví o záchraně pracovních míst a vítězství r...

Elektromobil a baterie

Laboratorní průlom: Němci vyvinuli baterii s dvojnásobným dojezdem oproti dnešním elektromobilům
V Drážďanech právě otestovali baterii, která by mohla změnit elektromobilitu. Solid-state lithium-sirné články z Fraunhoferova institutu nabízejí dvojnásobný dojezd oproti současným elektromobilům – m...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Tesla vybírá Prahu: Autonomní řízení dorazí do Česka dřív, než čekáte

Praha se právě dostala na mapu Tesly. Americký výrobce elektromobilů otevřel v české metropoli pozici pro testování pokročilého systému... >>

Prodeje elektromobilů rostou o 21 procent. Evropa táhne trh, Amerika poprvé od roku 2019 klesá

Globální prodeje elektromobilů dosáhly v listopadu 18,5 milionu vozů s 21procentním růstem. Evropa vévodí s nárůstem 36 procent v... >>

Šéf Fordu řídil půl roku čínské auto. „Nejpokořující věc v životě"

Jim Farley si nechal dovézt Xiaomi SU7 z Šanghaje do Chicaga a po šesti měsících ho odmítá vrátit. Generální ředitel Fordu během... >>

BYD Atto 2 v Česku: 765 000 Kč a 425litrový kufr. Bude mít Elroq problém?

Největší světový výrobce elektromobilů míří přímo na Elroq a Konu. BYD Atto 2 nabízí za 765 000 Kč panoramatickou střechu, veganskou... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Béziers, FranceVilleneuve-lès-Béziers, France
24 míst • 250 kW • ne-Tesla
Sagunto, SpainSagunto, Spain
8 míst • 250 kW
Ceprano, ItalyCeprano, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Eschborn - Ginnheimer Straße, GermanyEschborn, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Varazdin, CroatiaVarazdin, Croatia
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.