Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Požáry elektromobilů: Fakta versus mýty

EV novinky baterie

Statistické srovnání požárů vozidel

Data z Polska za první pololetí roku 2025 přinášejí jasná čísla: z celkových 4712 zaznamenaných požárů vozidel připadalo pouze 23 na plně elektrické vozy (EV), což představuje méně než 0,5 %. Naproti tomu vozy se spalovacími motory (ICE) se podílely 98,4 % s 4636 případy. Hybridní a plug-in hybridní vozidla měla 54 požárů. Při přepočtu na incidentní frekvenci (počet požárů na 1000 registrovaných vozů) dosáhly EV i ICE shodné hodnoty 0,23.

Hlavní příčiny požárů elektromobilů

Polský hasičský sbor identifikoval tři klíčové důvody požárů elektromobilů: technické závady, šíření ohně z externího zdroje a dopravní nehody. Překvapivě vysokonapěťová baterie (energetický zdroj EV) byla přímo zodpovědná pouze v polovině těchto incidentů. To vyvrací rozšířený mýtus o inherentní nebezpečnosti baterií. Pro srovnání – u spalovacích vozů často vedou k požárům úniky motorového oleje nebo koroze elektroinstalace u starších vozů.

Mezinárodní kontext a dlouhodobé trendy

Závěry z Polska korespondují se statistikami jiných zemí. Švédská Agentura pro civilní nouzové situace (MSB) v roce 2022 evidovala pouze 23 požárů u 611 000 elektromobilů, zatímco u 4,4 milionu spalovacích vozů jich bylo 3400. To odpovídá 0,004 % u EV versus 0,08 % u ICE. Dlouhodobá polská data z let 2020–2025 navíc ukazují, že elektromobily tvořily jen 0,17 % ze 51 142 požárů vozidel, což potvrzuje jejich srovnatelnou bezpečnost.

Specifika hašení bateriových požárů

Když dojde k požáru baterie, představuje to pro hasiče specifickou výzvu. Kvůli riziku termální řetězové reakce (nekontrolovaného šíření tepla mezi bateriovými články) se doporučuje vozidlo na hodiny kompletně ponořit do vody. Ne všechny jednotky však mají potřebné vybavení. Inovativní řešení testují například ve Švédsku, kde vyvinuli vysokotlaké vodní dělo schopné proniknout do bateriového pouzdra a přímo chladit ohnisko, čímž se redukuje spotřeba vody i čas zásahu.

Bezpečnostní pokrok a reálná rizika

Výrobci průběžně zlepšují bezpečnost baterií. Například dřívější problémy s požáry u modelů jako Jaguar I-Pace nebo Chevrolet Bolt vedly k rozsáhlým reklamacím kvůli výrobní vadě baterií od dodavatele LG Energy Solution. Současné modely, zejména od čínských značek, vykazují výrazně nižší riziko díky pokročilejším technologiím. Důležité je připomenout, že požáry při parkování se týkají jak EV, tak ICE vozů – například kvůli závadám v brzdových systémech.

Zdroj: insideevs.com

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Jana , dne 5 Srpen, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Tesla otevírá první Supercharger v Indii

Americká automobilka Tesla zahájila provoz první veřejné dobíjecí stanice Supercharger v Indii. Strategicky umístěná v Puné stanice... >>

BYD Yangwang uvádí luxusní SUV U8L s cenou od 1,3 milionu RMB

Čínská automobilka BYD zahájila předprodej prodloužené verze luxusního elektrického SUV Yangwang U8L za 1,3 milionu RMB. Model využívá... >>

Tesla Robotaxi expanduje a mění pravidla služeb

Tesla spustila svou autonomní taxi službu Robotaxi v oblasti Sanfranciského zálivu, přičemž v Austinu vozidla jezdí zcela bez řidiče.... >>

GM a Redwood Materials inovují v oblasti bateriových úložišť

Společnosti General Motors a Redwood Materials uzavřely dohodu na urychlení výstavby energetických úložišť využívajících nové baterie... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

IONIQ 9

Hyundai - IONIQ 9

Dojezd dle WLTP: 620 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.