Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů
Vyhraj vstupenky na e-salon 2025

První elektromobily Polestar vyrobené v USA

Polestar novinky - media.polestar.com
Fotka autora Redakce
Redakce 3 Listopad, 2024

Polestar, švédský výrobce elektromobilů, potvrdil své první zákaznické dodávky modelu Polestar 3 vyrobeného v USA. Tento vůz se montuje v Jižní Karolíně ve výrobním závodě, který Polestar sdílí s Volvem. Výroba zde začala v srpnu 2024, po úspěšném vyřešení problémů souvisejících se softwarem. Tento krok znamená pro Polestar významnou změnu, protože až dosud byly všechny jeho modely vyráběny výhradně v Číně.

Technické specifikace Polestar 3

Model Polestar 3 sdílí platformu s Volvo EX90, avšak s odlišným designem a zaměřením. Zatímco Volvo EX90 nabízí tři řady sedadel, Polestar 3 se zaměřuje na sportovnější charakter s dvouřadou konfigurací a kapacitou pro pět osob. Tento elektromobil poskytuje dojezd až 315 mil (přibližně 507 km) díky 111 kWh baterii. Standardní verze má pohon všech kol a výkon 489 koní s točivým momentem 841 Nm. Ve verzi s balíčkem Performance dosahuje výkon 517 koní a točivý moment 910 Nm.

Finanční aspekty a daňové úlevy

Základní cena Polestar 3 začíná na 74 800 dolarech (1,7 mil. Kč), což splňuje limit pro federální daňové úlevy pro elektrická SUV v USA, který je stanoven na 80 000 dolarů. Nicméně, i přes splnění cenového limitu a výrobu v USA se neočekává, že Polestar 3 získá federální daňový kredit. Tento limit neplatí kvůli novým pravidlům o původu komponentů a tzv. statusu „foreign entity of concern“ – což v praxi znamená, že společnosti s více než 50% vlastnictvím ze zemí jako Čína nemohou na tyto úlevy dosáhnout. Polestar však plánuje využít tzv. "EV leasing loophole", což umožňuje automobilkám s vlastní leasingovou společností přenést na zákazníky kredit ve výši 7 500 dolarů prostřednictvím leasingu.

Výroba mimo Čínu

Výroba v USA je důležitým krokem k vyhnutí se nově zvýšeným clům na čínské elektromobily, které nedávno zavedly Spojené státy i Evropa. Další model Polestar 4 určený pro americký trh bude vyráběn v Jižní Koreji, konkrétně ve spolupráci s Renaultem, s plánovaným zahájením výroby ve druhé polovině roku 2025.

Diverzifikace výrobních kapacit mimo Čínu představuje pro Polestar významný milník a svědčí o jeho schopnosti přizpůsobit se měnícím se tržním podmínkám a politickým regulacím. Tento krok také zvyšuje konkurenceschopnost na americkém trhu a přináší nové možnosti, jak oslovit zákazníky přímo na místním trhu.

Zdroj: Greencarreports

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Baterie

Baterie za desetinu ceny, která vydrží 25 let. To, co CATL spustilo do výroby, mělo přijít až ve třicátých letech
Největší výrobce baterií na světě právě rozbil desetiletý plán. CATL zahájila masovou výrobu sodíkových baterií, které podle průmyslových analýz měly být komerčně dostupné až ve třicátých letech. A pa...

XPENG G6

Test XPENG G6: Když teenager pochválí auto dobrovolně, stalo se něco výjimečného
Sedm dní, téměř 600 kilometrů a překvapivé zjištění: čínský elektromobil XPENG G6 nabízí relativně nízkou spotřebu 14 kWh/100 km (bez dálnic), nabití za 20 minut a kvalitu srovnatelnou s evropskými zn...

BMW asistenční systém | zdroj: press.bmwgroup.com

BMW předběhlo Teslu. První německá značka s certifikací pro jízdu bez dotyku volantu
Evropští majitelé Tesel stále podpisují petice a čekají na schválení systému FSD. Mezitím se BMW Group stalo první německou automobilkou, která získala mezinárodní certifikaci podle nové regulace DCAS...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Stellantis hlásí obrat: Dodávky v Q3 vzrostly o 13 %, Severní Amerika táhne nahoru

Po roce plném propadů a pochybností přichází první skutečné světlo na konci tunelu. Stellantis, gigant sdružující značky od Jeepu po... >>

Je tohle bod zlomu pro elektromobily v Česku? Čísla ze stovek dobíjecích stanic mluví jasně

Pražská energetika odhalila čísla, která potvrzují to, co mnozí tušili. Elektromobilita v Česku nabírá na síle takovým tempem, že... >>

Elektrické SUV za 690 tisíc: Leapmotor láme rekordy a nabízí jeden z nejlevnějších elektromobilů své třídy u nás

Čínská značka Leapmotor prodala v říjnu rekordních 70 tisíc aut a v Česku překvapuje cenou. Model B10 s dojezdem až 434 km je aktuálně k... >>

Velké SUV s dojezdem 630 km za půl milionu? V Číně díky konkurenci ano

Čínský Leapmotor C16 překročil 100 000 prodaných kusů za pouhých 16 měsíců. Velkoprostorové elektrické SUV s dojezdem až 630 km stojí... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Hartshead Moor, UK - EastboundBrighouse, United Kingdom
6 míst • 150 kW
Cankaya Ankara, TürkiyeÇankaya/Ankara, Turkey
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Barcelona, Spain - L'Illa DiagonalBarcelona, Spain
4 míst • 150 kW • ne-Tesla
Dieppe, FranceDieppe, France
4 míst • 250 kW • ne-Tesla
Niederndorf, AustriaNiederndorf, Austria
15 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.