Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

První elektromobily Polestar vyrobené v USA

Polestar novinky - media.polestar.com
Foto: Polestar novinky - media.polestar.com
Fotka autora Redakce
Redakce 3 Listopad, 2024

Polestar, švédský výrobce elektromobilů, potvrdil své první zákaznické dodávky modelu Polestar 3 vyrobeného v USA. Tento vůz se montuje v Jižní Karolíně ve výrobním závodě, který Polestar sdílí s Volvem. Výroba zde začala v srpnu 2024, po úspěšném vyřešení problémů souvisejících se softwarem. Tento krok znamená pro Polestar významnou změnu, protože až dosud byly všechny jeho modely vyráběny výhradně v Číně.

Technické specifikace Polestar 3

Model Polestar 3 sdílí platformu s Volvo EX90, avšak s odlišným designem a zaměřením. Zatímco Volvo EX90 nabízí tři řady sedadel, Polestar 3 se zaměřuje na sportovnější charakter s dvouřadou konfigurací a kapacitou pro pět osob. Tento elektromobil poskytuje dojezd až 315 mil (přibližně 507 km) díky 111 kWh baterii. Standardní verze má pohon všech kol a výkon 489 koní s točivým momentem 841 Nm. Ve verzi s balíčkem Performance dosahuje výkon 517 koní a točivý moment 910 Nm.

Finanční aspekty a daňové úlevy

Základní cena Polestar 3 začíná na 74 800 dolarech (1,7 mil. Kč), což splňuje limit pro federální daňové úlevy pro elektrická SUV v USA, který je stanoven na 80 000 dolarů. Nicméně, i přes splnění cenového limitu a výrobu v USA se neočekává, že Polestar 3 získá federální daňový kredit. Tento limit neplatí kvůli novým pravidlům o původu komponentů a tzv. statusu „foreign entity of concern“ – což v praxi znamená, že společnosti s více než 50% vlastnictvím ze zemí jako Čína nemohou na tyto úlevy dosáhnout. Polestar však plánuje využít tzv. "EV leasing loophole", což umožňuje automobilkám s vlastní leasingovou společností přenést na zákazníky kredit ve výši 7 500 dolarů prostřednictvím leasingu.

Výroba mimo Čínu

Výroba v USA je důležitým krokem k vyhnutí se nově zvýšeným clům na čínské elektromobily, které nedávno zavedly Spojené státy i Evropa. Další model Polestar 4 určený pro americký trh bude vyráběn v Jižní Koreji, konkrétně ve spolupráci s Renaultem, s plánovaným zahájením výroby ve druhé polovině roku 2025.

Diverzifikace výrobních kapacit mimo Čínu představuje pro Polestar významný milník a svědčí o jeho schopnosti přizpůsobit se měnícím se tržním podmínkám a politickým regulacím. Tento krok také zvyšuje konkurenceschopnost na americkém trhu a přináší nové možnosti, jak oslovit zákazníky přímo na místním trhu.

Zdroj: Greencarreports

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Ilustrační foto

Mexiko masivně rozšiřuje síť EV nabíjení: Tisíce bodů do roku 2030 s XCharge a Soriana
Mexiko se připravuje na výrazný skok v oblasti elektromobility. Společnosti FAZT Charging a XCharge ve strategickém partnerství s obchodním řetězcem Soriana oznámily ambiciózní plán vybudovat do konce...

elektromobil VW Polo | zdroj: volkswagen-newsroom.com

25 000 eur a 450 km: VW zahajuje ofenzivu levných elektromobilů modelem ID. Polo
První ze šesti nových elektrických modelů, které Volkswagen uvede v roce 2026, nese slavné jméno Polo. Elektrický nástupce legendy nabídne více prostoru než spalovací předchůdce, novou platformu MEB+ ...

Ilustrační foto

Konec nočních můr z hořících baterií? Stellantis si patentoval systém, který udusí oheň zevnitř
Požár elektromobilu je scénář, kterého se obávají řidiči i záchranáři. Hašení bývá složité, zdlouhavé a náročné na vodu. Co kdyby ale auto dokázalo nebezpečnou reakci zastavit samo, dřív než si posádk...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Zatímco Tesla a BYD dostávají pozornost, tato čínská značka tiše prodala půl milionu aut za necelý rok

Zatímco NIO, Xpeng a Li Auto bojují o 30–40 tisíc prodejů měsíčně, čínský Leapmotor v listopadu dodal 70 327 vozů – téměř... >>

Poprvé v historii: Čína exportovala přes milion elektromobilů za půl roku. Afrika roste o 184 %

Zatímco se tvrdilo, že Čína zaplavuje svět spalovacími vozy, data z roku 2025 ukazují opak. Export elektromobilů exploduje tempem +90 %,... >>

Nissan útočí na Teslu: AI asistent za třetinovou cenu dorazí už v roce 2027

Japonská automobilka vsadila na londýnský startup místo vlastního vývoje. Výsledek? Asistenční systém, který se učí jako člověk,... >>

"Vidí víc než já": Německý novinář vyzkoušel Tesla FSD a je ohromen

Model 3 s FSD samostatně objíždí staveniště, brzdí před chodci a mění pruhy v hustém berlínském provozu. Robin Hornig z Auto Bild seděl... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Villach, AustriaVillach, Austria
8 míst • 150 kW • ne-Tesla
Oslo - Sentrum P-hus, NorwayOslo, Norway
18 míst • 250 kW • ne-Tesla
Les Sables-d'Olonne, FranceLes Sables-d'Olonne, France
9 míst • 250 kW • ne-Tesla
Düsseldorf - Ando CampusDüsseldorf, Germany
3 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wittlich, Germany - Justus-von-Liebig-StraßeWittlich, Germany
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.