Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
  • Evidence EV
  • Statistiky EV
  • Superchargery
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

SAIC-GM-Wuling stahuje 1 116 elektromobilů Baojun Yep kvůli chybě v řídicím softwaru

Ilustrační foto

Problém s elektronickým brzděním odhalen včas

Společnost SAIC-GM-Wuling, která patří mezi lídry v produkci dostupných elektromobilů v Číně, řeší technickou závadu u svého modelu Baojun Yep. EBS (Electronic Brake System), klíčový prvek moderních elektrických vozidel, může podle testů neplánovaně přerušit činnost. Tento systém zajišťuje přesné rozdělení brzdné síly a spolupracuje s rekuperací energie.

Jak se projevuje softwarová chyba?

Závada podle technické zprávy vzniká při specifických podmínkách: pokud řidič opakovaně sešlápne brzdový pedál během krátkého časového intervalu. Software EBS pak může vyhodnotit situaci chybně a dojde k dočasné deaktivaci funkce. Výrobce však uklidňuje, že mechanické brzdy zůstávají plně funkční jako záloha.

Postup recallu a bezpečnostní priority

Vlastníci postižených vozů obdrží oficiální výzvu k návštěvě servisu, kde technici provedou přepsání řídicího softwaru zdarma. Zajímavostí je, že problém odhalil interní monitoring kvality výrobce ještě před hlášením jakýchkoli nehod. Spolupráce s čínským Úřadem pro státní správu trhu (SAMR) probíhá standardním recallovým procesem.

Proč je EBS zásadní pro elektromobily?

Elektronický brzdový systém není jen o bezpečnosti – přímo ovlivňuje efektivitu rekuperace energie, která prodlužuje dojezd baterie. U elektrických vozů se brzdná síla generuje částečně přes elektromotor, což klade vyšší nároky na synchronizaci všech komponent. Aktualizace softwaru proto řeší jak bezpečnostní riziko, tak optimalizaci energetického managementu.

Důvěra v rychlou reakci výrobce

Tento případ ukazuje, jak moderní automobilky monitorují své vozy i po prodeji. SAIC-GM-Wuling, známý úspěšným modelem Wuling Hongguang Mini EV, prokázal schopnost rychlé reakce. Pro spotřebitele je klíčové, že recall probíhá preventivně – podle dostupných informací nebyl hlášen jediný incident spojený s touto závadou.

Zdroj: CarNewsChina

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Filip , dne 24 Leden, 2025

Elektrický fejeton 😂

Rekuperace je šikovná funkce elektroauta, díky které se při brzdění nebo jízdě z kopce část energie neztrácí, ale vrací zpět do baterie. Auto tedy vlastně "brzdí chytře" – místo aby jen pálilo energii na teplo, přemění pohyb zpět na elektřinu. Řidič tak dojede dál a často i bez šlápnutí na brzdu. A co víc – při delších sjezdech si může připadat, jako by mu palubní počítač s úsměvem říkal: „Z kopce zadarmo? Proč ne!“ Škoda jen, že cyklistům zatím žádná taková rekuperace do stehen nepomáhá. 😁

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%
Obrázek
Evidence elektromobilu
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

Leapmotor expanduje: Dodávky baterií pro komerční elektromobily

Čínský výrobce elektromobilů Leapmotor začal dodávat bateriové packy komerčním výrobcům nově energetických vozidel (NEV).... >>

Itálie spouští rekordní dotace až 11 000 eur na elektroauta

Italská vláda schválila dotační program v hodnotě 600 milionů eur, který od září 2025 nabídne až 11 000 eur na nákup elektroauta.... >>

Spolupráce GM a Hyundai na elektrických vozech a další aktuální trendy

General Motors a Hyundai oznámily společný vývoj pěti vozidel, přičemž pro Severní Ameriku připravují čistě elektrickou dodávku. V USA... >>

250 mld. € investic, jen 15 % EV: ACEA a CLEPA žádají obrat politik EU

Evropské svazy ACEA a CLEPA v otevřeném dopise z 27. srpna 2025 varují, že bez rychlé změny kurzu hrozí neúspěch transformace evropského... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Kløfta, NorwayKløfta, Norway
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Randers, DenmarkRanders, Denmark
14 míst • 130 kW • ne-Tesla
Eggedal, NorwaySigdal, Norway
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Regensburg-Ost, GermanyRegensburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Wittenburg, GermanyWittenburg, Germany
10 míst • 250 kW • ne-Tesla
Melide, SwitzerlandMelide, Switzerland
10 míst • 125 kW • ne-Tesla
Narbonne Sud, FranceNarbonne, France
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Ajaccio, Korsika, FranceSarrola-Carcopino, France
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Randers South, DenmarkRanders, Denmark
24 míst • 250 kW • ne-Tesla
Waldlaubersheim, GermanyWaldlaubersheim, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.