Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Talga uzavřela strategickou dohodu s Nyobolt na dodávky anodových materiálů

Ilustrační foto
Foto: Ilustrační foto
Fotka autora Daniel Česák
Daniel Česák 8 Červen, 2025
Klíčové zprávy: Švédská společnost Talga podepsala závaznou čtyřletou smlouvu s britskou firmou Nyobolt na dodávky grafitových anodových materiálů Talnode-C. Dohoda pokrývá celkem 3 000 tun materiálu určeného pro rychlonabíjecí bateriové technologie.

3 000

Tun anodového materiálu

4

Roky trvání smlouvy

150M

USD kontraktů Nyobolt

Strategické partnerství pro rychlonabíjecí technologie

Švédská společnost Talga Group uzavřela významnou obchodní dohodu s britským vývojářem rychlonabíjecích bateriových technologií Nyobolt. Závazná smlouva na dodávky grafitových anodových materiálů Talnode-C představuje klíčový milník pro oba partneры a posiluje pozici Evropy v oblasti kritických surovin pro bateriové technologie.

Tato dohoda představuje milník v poslání společnosti Talga dodávat udržitelné, vysoce výkonné anodové materiály na globální bateriový trh. Smlouva také podpírá začátek komerčních prodejů a následuje po rozsáhlé kvalifikaci a validaci ve vzrušujících vysokovýkonných aplikacích, které jsou předmětem vysokého růstu tržní poptávky.

— Martin Phillips, generální ředitel Talga Group

Historie vývoje rychlonabíjecích technologií

2019-2021

Vznik Nyobolt a první průlomy
Britská společnost Nyobolt byla založena s cílem revolucionalizovat rychlonabíjecí technologie pro baterie. Začátek vývoje vlastních elektrodových materiálů.

2022-2023

Validace materiálů Talga
Nyobolt úspěšně validoval Talnode-C jako vhodnou surovinu pro své rychlonabíjecí bateriové technologie. Zahájení strategických jednání.

2024

Investice a růst
Nyobolt získal investici od Scania Invest a zajistil si kontrakty v hodnotě přes 150 milionů USD. Talga získala status strategického projektu EU.

2025-2029

Komerční dodávky
Zahájení dodávek z demonstračního závodu EVA v Luleå, následně z komerční rafinerie. Plánovaný start výstavby hlavního závodu v roce 2026.

Globální výrobní kapacity pro anodové materiály

Talga buduje vertikálně integrovanou výrobní síť zahrnující těžbu přírodního grafitu i jeho zpracování na anodové materiály. Společnost tak reaguje na rostoucí poptávku po kritických surovinách pro bateriové technologie a posiluje evropskou soběstačnost v tomto strategickém sektoru.

Těžební operace

  • 🇸🇪 Vittangi: Hlavní grafitový důl v severním Švédsku
  • Kapacita: Plánovaná produkce pro dlouhodobé dodávky

Zpracovatelské závody

  • 🏭 EVA Luleå: Demonstrační závod - první dodávky 2025
  • 🏭 Komerční rafinerie: Výstavba od 2026, hlavní produkce

Strategické postavení

  • 🇪🇺 EU status: Strategický projekt dle Critical Raw Materials Act
  • 📈 Trh: Vysoká poptávka po rychlonabíjecích řešeních

Aplikace rychlonabíjecích technologií Nyobolt

Britská společnost Nyobolt se zaměřuje na vývoj rychlonabíjecích bateriových systémů pro široké spektrum aplikací vyžadujících vysoký výkon a rychlé nabíjení. Technologie využívající anodové materiály Talnode-C nachází uplatnění především v náročných průmyslových a dopravních segmentech.

Klíčové aplikační oblasti

Rychlonabíjecí technologie Nyobolt se uplatní napříč několika perspektivními sektory:

  • Vysokovýkonná vozidla - sportovní a luxusní elektromobily vyžadující extrémně rychlé nabíjení
  • Nákladní doprava - elektrické nákladní vozy a autobusy s minimálními prostoji
  • AI datová centra - záložní napájení pro kritické výpočetní systémy
  • Průmyslové sklady - rychlé nabíjení automatizovaných vozíků a robotických systémů

Investice od Scania Invest, investičního ramene švédského výrobce užitkových vozidel, potvrzuje strategický význam této technologie pro budoucnost komerční dopravy.

Evropská strategie pro kritické suroviny

Projekt Talga Vittangi získal prestižní označení strategického projektu podle Critical Raw Materials Act a EU Net-Zero Industry Act Evropské komise. Toto oficiální uznání zdůrazňuje klíčovou roli projektu pro zajištění evropské soběstačnosti v oblasti kritických surovin pro čistou energetiku.

Budoucí expanze: Talga vedе jednání s dalšími potenciálními zákazníky s vysokou přidanou hodnotou, aby zajistila odběratelské závazky pro zbývající výrobní kapacity Talnode-C a dále posílila komerční základy anodového projektu.

Tento článek vychází z oficiálních tiskových zpráv společností Talga Group a Nyobolt. Všechny uvedené informace odpovídají faktům zveřejněným oběma společnostmi.

Zdroj: chargedevs.com

Mohlo by vás zajímat

Baterie

Tesla otevírá největší Supercharger na světě: 168 stání a plná soběstačnost
Tesla v Kalifornii otevřela svůj dosud největší Supercharger s rekordními 168 nabíjecími stáními. Tento gigantický projekt, kompletně soběstačný díky solárním panelům a bateriovým úložištím, představu...

CATL baterie - ilustrační foto

CATL začíná stavbu největší španělské továrny na baterie. Přiváží 2000 pracovníků z Číny
Malá španělská vesnice se připravuje na příchod 2000 čínských inženýrů a techniků. Budou stavět největší továrnu na baterie v zemi za 4,1 miliardy eur. Místní říkají: "Jsme o roky pozadu, můžeme jen s...

VW ID4 -volkswagen-newsroom.com

Záchrana softwaru Volkswagenu: spolupráce s Rivianem funguje po roce lépe než kdokoli čekal
Majitelé prvních elektrických Volkswagenů to znají: zamrzající displeje, nefunkční prvky, frustrující chyby. Za tím stála softwarová divize CARIAD, která koncern stála 7,5 miliardy dolarů - a pořád ne...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Elektromobil za 499 900 Kč dorazil do Česka. Ale má zásadní háček

BYD Dolphin Surf je realitou – čínský elektromobil, který má stát méně než půl milionu korun. Zdá se to jako skvělá zpráva pro... >>

Dotace na elektromobily v Itálii zmizely za 6 hodin. 597 milionů eur nestačilo

22. října 2025 v poledne spustila Itálie dotační program na elektromobily s rozpočtem 597 milionů eur. Nabídka byla lákavá: až 11 000 eur... >>

Kdo dluží komu? Nexperia China tvrdí opak toho, co tvrdí Nizozemsko – a ceny čipů letí nahoru

Čínská pobočka nizozemské Nexperia vystoupila s tvrdým prohlášením: obvinění z porušování smluv označuje za „zcela vymyšlená" a... >>

Tesla Roadster: 8 let čekání končí. Nebo ne? Musk stanovil datum na dubnový žert

Zákazníci čekají od roku 2017, někteří už ruší objednávky. Teď Elon Musk oznámil představení na 1. dubna 2026 – ten samý den, kdy... >>

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Parndorf, Austria - FrunparkParndorf, Austria
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Schleiz, GermanySchleiz, Germany
40 míst • 250 kW • ne-Tesla
Vrgorac, CroatiaVrgorac, Croatia
6 míst • 125 kW • ne-Tesla
Morbio Inferiore, SwitzerlandMorbio Inferiore, Switzerland
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Eurotunnel, France - TerminalCoquelles, France
8 míst • 125 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.