Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Tesla a Indie: Možnost výstavby nové Gigafactory

Ilustrační foto

Tesla zvažuje vstup na indický trh

Indie představuje obrovskou příležitost pro automobilový průmysl, zejména v oblasti elektromobility. Společnost Tesla dlouhodobě usiluje o rozšíření svého působení do této země, přičemž klíčovým problémem jsou vysoká dovozní cla na zahraniční vozy. Indická vláda v současné době na dovážená auta uplatňuje clo ve výši 100 %, což výrazně prodražuje cenu elektromobilů.

Možné řešení: Lokální výroba

Aby se Tesla vyhnula vysokým dovozním poplatkům, Indie navrhla snížení nebo dokonce odstranění těchto cel pod podmínkou, že americká automobilka postaví v zemi novou Gigafactory. Továrna by nejen eliminovala potřebu dovozních testů, ale zároveň by přispěla k ekonomickému růstu Indie, která se snaží podporovat domácí výrobu v rámci iniciativy „Make in India“.

Politické faktory a jednání s Trumpem

Vedle jednání s indickým premiérem Naréndrou Módím vedl Elon Musk také rozhovor s bývalým prezidentem USA Donaldem Trumpem. Trump vyjádřil nesouhlas s tím, že by Tesla měla investovat do výroby v Indii, pokud nebude existovat reciproční výhoda pro USA. Naopak zdůraznil, že by se měla uplatňovat strategie vzájemných celních opatření, která by zajistila férové podmínky pro americký průmysl.

Obrázek
Dan

Věděli jste, že:

První elektromobil byl sestaven holandským profesorem Sibrandusem Stratinghem a jeho asistentem Christopherem Beckerem již v roce 1835, tedy přibližně 50 let před prvním automobilem se spalovacím motorem. V roce 1899 Belgičan Camille Jenatzy překonal s elektromobilem La Jamais Contente jako první na světě rychlost 100 km/h.
Budeme rádi, pokud budete tento článek sdílet na svých sociálních sítích. Na konci článku najdete lištu, která vám umožní článek snadno sdílet. Děkujeme za podporu!

Hledání kompromisu

Tesla vidí Indii jako klíčový trh s obrovským potenciálem pro zvýšení ročních prodejů. Z hlediska cenové politiky však musí najít průchodnou cestu, která umožní dostupnost elektromobilů širšímu okruhu zákazníků. Výstavba továrny může být řešením, přesto diskuse nad podmínkami stále probíhá a rozhodnutí není definitivní.

Dopad na světový automobilový průmysl

Pokud Tesla skutečně postaví továrnu v Indii, nejenže tím posílí pozici na tomto trhu, ale také ovlivní dynamiku globálního automobilového odvětví. Přímá výroba v Indii by mohla výrazně snížit ceny elektromobilů v regionu a přilákat další investice do této rostoucí ekonomiky.

Zdroj: www.teslarati.com

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Daniel Česák, dne 23 Únor, 2025

Elektrický fejeton 😂

Pravdou je, že náš energetický mix není zcela čistý. Přesto však podle celé řady studií vychází elektromobily ekologičtěji než spalovací auta – i když započítáme výrobu baterie. A to jsme teprve na začátku éry jejich recyklace. Navíc – věděli jste, že společnost PRE deklaruje, že veškerá elektřina z jejich veřejných dobíjecích stanic pochází ze 100% obnovitelných zdrojů?Jak chápat „100 % zelená energie“ na stojanech?Možná si říkáte, jak může být nabíječka stoprocentně „zelená“, když elektřina proudí v síti z různých zdrojů, včetně uhelných. Máte pravdu – fyzikálně nelze odlišit elektřinu z větrné turbíny od těch z uhelné elektrárny. Ale funguje to díky ekonomické stránce věci: když si koupíte zelenou elektřinu, dodavatel se zavazuje, že stejné množství energie nakoupí od ověřených výrobců z obnovitelných zdrojů. Tím aktivně podporujete výrobu čisté energie.Dohled nad tímto systémem zajišťuje Operátor trhu s elektřinou, který vydává záruku původu – oficiální potvrzení, že dané množství elektřiny bylo opravdu vyrobeno ze zelených zdrojů. Tuto záruku by vám měl být schopen poskytnout každý seriózní dodavatel zelené energie.A pravdou také je, že někteří mají tu možnost nabíjet svůj vůz z vlastní elektrárny a tím zajistit skutečně jízdu na solární či jinou zelenou energii. 

Největší výrobci EV 2023

Tesla 🇺🇸
19.9%
BYD 🇨🇳
17.1%
GAC Aion 🇨🇳
5.2%
SAIC-GM-Wuling 🇨🇳
4.9%
Volkswagen 🇩🇪
4.6%
BMW 🇩🇪
3.6%
Hyundai 🇰🇷
2.9%
Mercedes-Benz 🇩🇪
2.6%
MG 🇨🇳
2.3%
KIA 🇰🇷
2.0%
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

 

Volkswagen investuje do Rivianu téměř 6 miliard dolarů: Klíč k rozvoji dostupných elektromobilů

Americký výrobce elektromobilů Rivian získal investici ve výši 5,8 miliardy dolarů od koncernu Volkswagen Group. Finanční podpora a... >>

General Motors zvažuje elektrickou verzi Corvette: Návrhová studie naznačuje možný směr

Designová studie General Motors odhaluje potenciální podobu plně elektrického Corvette. Koncept kombinuje ikonické prvky s futuristickými... >>

Ionity zavádí megawattové nabíjecí systémy HYC1000 od Alpitronic

Evropská síť rychlonabíjecích stanic Ionity zařadí do svého vybavení nové nabíječky HYC1000 od společnosti Alpitronic. Tyto megawattové... >>

Rostoucí dominance Volkswagen Group a čínské BYD v globální elektromobilitě

Volkswagen Group zaznamenal v prvním čtvrtletí výrazný růst prodejů elektromobilů v Evropě, a to až o 113 %. Čínská automobilka BYD... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

ID.7

Volkswagen - ID.7

Dojezd dle WLTP: 615 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.