Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Katalog EV
  • Mapa
  • Články
  • Kalkulačka
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se
Social Auth Login Authenticate through Facebook Authenticate through Google

Drobečková navigace

  1. Domů

Tesla Model S po 400 000 km: Výdrž a efektivita v testu

Ilustrační foto

Test ukázal odolnost Tesly po 400 000 km

Ojetý elektromobil s vysokým nájezdem je často terčem skeptiků, ale test ukázal, že Tesla Model S Standard Range i po 400 000 kilometrech stále drží krok s novějšími vozy. Tento konkrétní model z roku 2019 byl i po šesti letech provozu testován na dálničním úseku rychlostí 112 km/h.

Nadále působivý dojezd

Původní baterie o kapacitě 75 kWh umožnila vozidlu urazit vzdálenost 327 km, než se zcela vybilo. Tento výsledek je navzdory věku vozu a neideálním podmínkám, kdy teplota kolísala mezi 4–10 °C a foukal vítr o rychlosti kolem 32 km/h, pozoruhodný.

Účinnost srovnatelná s novými modely

Během testu vůz spotřeboval 57,8 kWh, což odpovídá účinnosti 5,8 km/kWh. Tento výsledek je blízký zcela novému Modelu 3 Performance, který za stejných podmínek dosáhl spotřeby 6,1 km/kWh. Ukazuje to na efektivitu pohonu a dobře optimalizovaný systém správy baterie.

Dlouhá životnost elektromobilů Tesla

Dle testu Tesla dominovala v očekávané životnosti elektromobilů, kdy její vozy průměrně najedou až 328 000 km, což překonává mnohé ostatní automobilky bez ohledu na typ pohonu. Celkově se očekává, že elektromobily Tesla mají životnost přesahující 20 let.

Tesla opět ukázala kvalitu

Výsledky tohoto testu dokazují, že i starší elektromobil může být spolehlivý a efektivní dopravní prostředek. Zachování původního výkonu a velmi dobrého dojezdu i po statisících kilometrech potvrzuje kvalitu a technologický náskok značky Tesla.

Samozřejmě jde o jeden test, který neříká, že každý elektromobil, nebo každá Tesla musí vykazovat tyto vlastnosti. Ale dokazuje, že elektrický pohon není nutně předurčen k  předčasnému ukončení provozu.

Zdroj: www.teslarati.com

Štítky

  • EV novinky
Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Autor: Miriam, dne 18 Únor, 2025

Elektrický fejeton 😂

Pravdou je, že náš energetický mix není zcela čistý. Přesto však podle celé řady studií vychází elektromobily ekologičtěji než spalovací auta – i když započítáme výrobu baterie. A to jsme teprve na začátku éry jejich recyklace. Navíc – věděli jste, že společnost PRE deklaruje, že veškerá elektřina z jejich veřejných dobíjecích stanic pochází ze 100% obnovitelných zdrojů?Jak chápat „100 % zelená energie“ na stojanech?Možná si říkáte, jak může být nabíječka stoprocentně „zelená“, když elektřina proudí v síti z různých zdrojů, včetně uhelných. Máte pravdu – fyzikálně nelze odlišit elektřinu z větrné turbíny od těch z uhelné elektrárny. Ale funguje to díky ekonomické stránce věci: když si koupíte zelenou elektřinu, dodavatel se zavazuje, že stejné množství energie nakoupí od ověřených výrobců z obnovitelných zdrojů. Tím aktivně podporujete výrobu čisté energie.Dohled nad tímto systémem zajišťuje Operátor trhu s elektřinou, který vydává záruku původu – oficiální potvrzení, že dané množství elektřiny bylo opravdu vyrobeno ze zelených zdrojů. Tuto záruku by vám měl být schopen poskytnout každý seriózní dodavatel zelené energie.A pravdou také je, že někteří mají tu možnost nabíjet svůj vůz z vlastní elektrárny a tím zajistit skutečně jízdu na solární či jinou zelenou energii. 

Největší výrobci EV 2023

Tesla 🇺🇸
19.9%
BYD 🇨🇳
17.1%
GAC Aion 🇨🇳
5.2%
SAIC-GM-Wuling 🇨🇳
4.9%
Volkswagen 🇩🇪
4.6%
BMW 🇩🇪
3.6%
Hyundai 🇰🇷
2.9%
Mercedes-Benz 🇩🇪
2.6%
MG 🇨🇳
2.3%
KIA 🇰🇷
2.0%
Obrázek
Kalkulačka úspor s EV

 

Čínský průmysl elektromobilů: Současnost, která předběhla svět

Čína dnes představuje epicentrum elektromobility, kde místní výrobci dominují nejen v prodejích, ale i v technologických inovacích.... >>

Jak zaplatit u nabíjecích stojanů: Přehled možností od Plug and Charge po platební karty

Platba za nabíjení elektromobilů vypadá jednoduše, ale realita může být překvapivě komplexní. Zatímco řidiči spalovacích aut řeší... >>

Čínský gigant CATL posiluje globální dominanci výstavbou továrny v Indonésii

Čínský výrobce baterií CATL, světový lídr v dodávkách pro elektromobily, získává miliardový úvěr na expanzi v Indonésii. Společnost... >>

Leapmotor uvádí modernizovaný elektromobil C10: Delší dojezd a nižší cena

Čínská automobilka Leapmotor zahájila předprodej aktualizovaného elektrického SUV C10 pro rok 2026. Model nabízí výrazné technické... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

ID.7

Volkswagen - ID.7

Dojezd dle WLTP: 615 km

Tesla

BYD

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Copyright © 2025. All Rights Reserved.
Created by Studiografix.