Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Volkswagen v USA vsadí na větší elektromobily, malé modely zůstanou v Evropě

Novinka
Foto: Novinka
Fotka autora Miriam
Miriam 20 Duben, 2025

Proč malé elektromobily do USA neputují

Hlavní překážkou pro evropské minielektromobily jsou americké cla a odlišné preference zákazníků. Kjell Gruner, šéf Volkswagenu pro Severní Ameriku, vysvětluje: "Tyto vozy by kvůli dovozním poplatkům dosáhly nepřiměřeně vysoké ceny." Pro srovnání: zatímco Evropané preferují kompaktní vozy pro městský provoz, 75 % prodaných aut v USA tvoří SUV, pickupy a větší crossoverové modely.

Pickup místo městského auta

Volkswagen místo toho zvažuje výrobu elektrického pickupu s unibody konstrukcí, která spojuje karoserii a podvozek do jednoho celku (jako u modelu Atlas). Tento koncept nabízí lepší jízdní vlastnosti než tradiční body-on-frame pickupy určené pro náročné terény. Technologie by mohla konkurovat úspěšnému Fordu Maverick, který kombinuje kompaktní rozměry s praktičností.

Hybridy jako přechodné řešení

Zatímco elektromobilita v USA postupuje pomaleji než v Evropě, VW plánuje rozšířit hybridní pohony bez možnosti externího dobíjení u svých klíčových modelů. Tato technologie, známá jako mild-hybrid, využívá malý elektromotor ke snížení spotřeby paliva, ale nedovolí čistě elektrický dojezd.

Dostupné elektromobily přicházejí od konkurence

Ačkoli Volkswagen malé EV do USA nedováží, Chevrolet Bolt s cenou od 25 000 dolarů nebo chystaná Tesla Model 2 ukazují, že segment dostupných elektromobilů se rozvíjí. Zajímavostí je elektrická verze Jeepu Renegade s dojezdem 400 km, jejíž uvedení se očekává do roku 2026.

Historické paralely a regulace

Omezený výběr malých aut v USA má kořeny v 70. letech, kdy emisní regulace EPA rozdílně postihovaly osobní vozy a lehké užitkové automobily. Výrobci proto začali nabízet větší vozidla kategorizovaná jako "light trucks", která měla benevolentnější emisní limity. Tento trend přetrvává dodnes a ovlivňuje i současnou elektromobilní strategii automobilek.

Zdroj: insideevs.com

Štítky

  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Slevy elektromobilů - ilustrační foto

Další cenový šok. MG4 padá na 589 tisíc. Trh se přizpůsobuje agresivním cenám Leapmotoru a Tesly.
Tohle mnozí nečekali. Agresivní slevy mění český trh s elektromobily. Zatímco MG bourá psychologickou hranici cenou 589 900 Kč za MG4, nové SUV Leapmotor B10 startuje na 690 000 Kč. Podívali jsme se, ...

Leapmotor C10 | zdroj: media.stellantis.com

Leapmotor Lafa 5 Ultra: 605 km dojezdu a prémiový zážitek od roku 2026
Čínská automobilka Leapmotor se chystá v druhém čtvrtletí roku 2026 uvést na trh prémiovou verzi svého elektrického hatchbacku Lafa 5, nazvanou Ultra. Tento model slibuje nejen sofistikovanější jízdní...

CATL baterie - ilustrační foto

Nižší cena, vyšší dojezd? CATL spouští výrobu baterií, které posouvají možnosti levných elektromobilů
Klíčový hráč na poli elektromobility přichází s technologickým skokem, který ocení především koncoví uživatelé. Pátá generace LFP baterií od CATL neřeší jen dojezd, ale přináší zásadní posun v počtu n...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
e-Salon 2025
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Od ledna můžete pustit volant na dálnici. A není to zbytečné?

Představte si, že by vám někdo tvrdil, že sekačka je zbytečnost a měli byste sekat kosou. Přesně takové jsou argumenty proti autonomnímu... >>

Baterie odolná mrazu i vedru: Vědci navrhli řešení největšího problému elektromobilů

Zimní ráno, teplota -20°C, a váš elektromobil hlásí o třetinu nižší dojezd. Nebo naopak – parkujete v rozpáleném létě a baterie se... >>

Li Auto čelí propadu EREV modelů, čisté elektromobily i-série nabírají na síle

<div class="highlight-box">Čínská automobilka Li Auto v říjnu 2025 zaznamenala meziroční pokles dodávek o 38,25 %, což je pátý měsíc v... >>

Elektromobily: Jsou spásou, nebo mýtus? Důležitá fakta o bateriích a emisích, která musíte znát

Jsou elektromobily skutečně ekologičtější volbou, nebo se jejich přínos ztrácí v náročné výrobě baterií a ne vždy čisté energii... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Modena, ItalyModena, Italy
12 míst • 150 kW • ne-Tesla
Innsbruck, AustriaInnsbruck, Austria
6 míst • 125 kW • ne-Tesla
Weimar, GermanyWeimar, Germany
6 míst • 250 kW • ne-Tesla
Hessisch Lichtenau, GermanyHessisch Lichtenau, Germany
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Varneville-Bretteville, FranceVarneville-Bretteville, France
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.