Přejít k hlavnímu obsahu

Hlavní navigace

  • Domů
  • Články
  • Mapa
  • Nástroje
    • Kalkulačka
    • Katalog EV
    • Evidence EV
    • Statistiky EV
  • Testování
    • Test XPENG G6 1/3
    • Test XPENG G6 2/3
    • Test XPENG G6 3/3
  • Soutěž
Menu uživatelského účtu
  • Přihlásit se

Drobečková navigace

  1. Domů

Volvo EX90 přichází s problémy s bateriemi

Novinky Volvo - media.volvocars.com
Foto: Novinky Volvo - media.volvocars.com
Fotka autora Jana
Jana 1 Červenec, 2024

Švédská automobilka Volvo zahájila výrobu svého nejnovějšího elektrického SUV modelu EX90 v závodě v Jižní Karolíně. Tento krok však provází řada nečekaných problémů, které mohou zklamat první zákazníky.

Omezená funkčnost při uvedení na trh

Podle informací, které Volvo rozeslalo budoucím majitelům, budou první exempláře EX90 postrádat několik klíčových funkcí. Mezi nimi je například oblíbený systém Apple CarPlay či pokročilé bezpečnostní prvky jako varování před křížením vozidel a automatické nouzové brzdění. Také vysoce propagovaná lidarová jednotka nebude zpočátku plně funkční.

Nežádoucí vybíjení baterie na parkovišti

Závažnějším problémem se jeví nadměrná spotřeba energie při parkování. Volvo přiznává, že hlavní počítač vozu bude i v klidovém stavu odebírat energii z baterie. Tento úbytek by měl činit až 3 % kapacity akumulátoru za 24 hodin. Automobilka ujišťuje, že po 72 hodinách se tento proces zastaví, aby nedošlo k úplnému vybití.

Plány na softwarové vylepšení

Výrobce slibuje, že všechny chybějící funkce budou postupně aktivovány prostřednictvím bezplatných aktualizací softwaru. Ty by měly přinést nejen dodatečné vybavení, ale i nové vizuální prvky pro palubní systémy. Řešení problému s vybíjením baterie je rovněž v plánu.

Zpoždění dodávek prvním zákazníkům

Původní harmonogram počítal s dodávkami EX90 již na počátku roku 2024. Softwarové potíže však tento plán narušily. Nyní Volvo předpokládá, že první vozy se k americkým zákazníkům dostanou až ve druhé polovině letošního roku.

Situace kolem uvedení Volvo EX90 na trh ukazuje, jak složitým procesem je vývoj moderních elektrických vozidel. Zůstává otázkou, jak tyto počáteční obtíže ovlivní důvěru zákazníků v nový vlajkový model švédské značky.

Zdroj: Greencarreports

Štítky

  • Volvo
  • EX90
  • EV novinky

Mohlo by vás zajímat

Ilustrační foto

Tesla slibuje Full Self-Driving v Evropě už v roce 2026, regulátoři jsou skeptičtí
Tesla tvrdí, že nizozemský regulátor RDW se zavázal schválit systém Full Self-Driving do února 2026, což by otevřelo cestu pro autonomní řízení v celé EU. Úřad však tato tvrzení popírá a varuje před p...

BMW asistenční systém | zdroj: press.bmwgroup.com

Bolt nasadí v Evropě autonomní taxi už v roce 2026. Časem i bez řidiče za volantem
Čínská technologie a evropská síť. Estonský gigant Bolt spojil síly s Pony.ai, aby do evropských měst přivezl samořiditelná vozidla úrovně 4. První piloty startují v roce 2026, plně bezřidičový provoz...

Ilustrační foto

Evropa odloží konec spalovacích motorů na rok 2040, tvrdí analytici
Plánovaný zákaz prodeje nových benzinových a dieselových aut v EU do roku 2035 se pravděpodobně nepodaří splnit. Podle analýzy Allianz se Evropa plně neelektrifikuje dříve než v roce 2040, což ohrožuj...

Facebook Twitter Linkedin Pinterest E-mail
Obrázek
Evidence elektromobilu

Největší výrobci EV 2024

Tesla 🇺🇸
20.6%
BYD 🇨🇳
20.3%
Geely 🇨🇳
9.6%
Volkswagen Group 🇩🇪
8.6%
SGMW 🇨🇳
7.2%
BMW Group 🇩🇪
4.9%
Hyundai Group 🇰🇷
4.6%
GAC Aion 🇨🇳
4.5%
Changan 🇨🇳
3.5%
Stellantis 🇪🇺
3.2%

Nejčtenější články

Ford Puma Gen-E pro rok 2026: Větší dojezd a technologie z vyšších tříd

Ford chystá pro rok 2026 vylepšenou verzi svého elektrického crossoveru Puma Gen-E. Díky novému designu baterie se dojezd WLTP zvýší z... >>

Xpeng se blíží ziskovosti: Nejmenší ztráta za pět let a rekordní dodávky

Čínský výrobce elektromobilů Xpeng oznámil ve třetím čtvrtletí roku 2025 nejnižší čistou ztrátu za posledních pět let, dosahující... >>

Test XPENG G6 (Den 2): 180 km do Krušných hor v chladu a protivětru. Kolik zbylo baterie?

Pokračujeme v redakčním testu elektromobilu XPENG G6. Druhý den nás čeká delší přesun z Mělnicka přes Karlovy Vary až do Krušných hor.... >>

Jak obejít evropská cla na čínské elektromobily? GAC to zkouší přes Rakousko

Zatímco Evropská unie zavádí cla až 35 procent na čínské elektromobily, výrobce GAC našel způsob, jak se jim vyhnout. V rakouském Grazu... >>

Považujete nabití na 80% do 8 minut za dostačující?

Možnosti výběru
Nabíjení elektromobilů do 8 minut? Už brzy díky 6C bateriím

První pětka podle WLTP

Níže najdete seznam pěti vozů z našeho katalogu elektroaut s nejdelším dojezdem podle WLTP.

EV6

Kia - EV6

Dojezd dle WLTP: 708 km

Model 3 Long Range RWD

Tesla - Model 3 Long Range RWD

Dojezd dle WLTP: 702 km

Capri RWD

Ford - Capri RWD

Dojezd dle WLTP: 627 km

EV4

Kia - EV4

Dojezd dle WLTP: 625 km

Scenic E-Tech Electric

Renault - Scenic E-Tech Electric

Dojezd dle WLTP: 621 km

Superchargery

Odense, DenmarkOdense, Denmark
28 míst • 250 kW • ne-Tesla
Rüsselsheim, GermanyRüsselsheim, Germany
20 míst • 250 kW • ne-Tesla
Fidenza, ItalyFidenza, Italy
12 míst • 250 kW • ne-Tesla
Žirovnica, SloveniaŽirovnica, Slovenia
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Muratpaşa Antalya, TürkiyeAntalya, Turkey
8 míst • 250 kW • ne-Tesla
Zobrazit všechny superchargery →

Tesla

BYD

X

Nenechte si ujít novinky!

Přihlaste se k odběru nejnovějších zpráv a aktualizací.

průvodce světem eletromobility

Podmínky používání a ochrana osobních údajů

Některá data jsme přejali z © OpenStreetMap

Nabíjecí stanice - ve výstavbě

Články

Přidejte svou zkušenost s elektromobilem

FAQ - otázky a odpovědi k EV

Evidence elektromobilu - mějte o svém EV přehled

Kalkulačka dojezdu - WLTP, CLTC, EPA

Kalkulačka srovnání nabíjecích tarifů - vyplatí se?

Kalkulačka nákladů na nabíjení elektromobilů

O nás

Reklama

SLEDUJTE NÁS



Šéfredaktor: Daniel Česák

Kontaktujte nás: info@evmagazin.cz

Data a analýzy - license CC BY-NC-SA 4.0

Copyright © 2025. All Rights Reserved. Created by Studiografix.